Witam.
Od 2 lat posiadania Passata B5, tylna wycieraczka była używana bardzo sporadycznie lub prawie wcale.
Jak już była włączona to działała skokowo: na 1 ruch w prawo zatrzymywała się 3-4 razy, wracają w lewo robiła podobnie.
Wczoraj rozebrałem tylną klapę i mechanizm wycieraczki, myśląc że znajdę w nim uszkodzony lub przyrdzewiały element. Po rozebraniu okazało się że wizualnie jest wszystko jak należy, więc na próbę podłączyłem ją do oryginalnej wtyczki i co widać na zamieszczonym filmie: na początku się blokowało co chwilę i ruch nie był jednostajny jak być powinien, po około minucie działania mechanizm rozpoczął normalną nie przerywaną pracę. Nic w mechanizmie wycieraczki nie grzebałem, nie czyściłem, jedyne co zrobiłem przed złożeniem wszystkiego, to nadmiar w smaru lezącego obok mechanizmu powciskałem na wszelkie zębatki. Po ponownym montażu mechanizmu do klapy i uruchomieniu tylnej wycieraczki: wycieraczka działa prawie normalnie ale ma jeszcze pojedyncze zatrzymania, tak 1 raz na 8-10 pełnych cykli.
Wniosek jak z tego płynie, to prawdopodobnie zastanie się mechanizmu lub szczotek w silniczku z powodu dość rzadkiego używania.
Poniżej fotki i film z tej operacji

Osłona tylnej klapy trzyma się na 4 wkrętach i metalowych zapinkach które należy delikatnie wyrywać

Kompletny mechanizm tylnej wycieraczki w klapie Passat B5

Kompletny mechanizm tylnej wycieraczki Passat B5

Kompletny mechanizm tylnej wycieraczki Passat B5

Tabliczka znamionowa z mechanizmu tylnej wycieraczki Passata B5

Mechanizm tylnej wycieraczki Passat B5