Autor Wątek: 1.5 TSI - szuranie przy przełączaniu się cylindrów (ACT)  (Przeczytany 68 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ostoyyya

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPBA
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: NO
1.5 TSI - szuranie przy przełączaniu się cylindrów (ACT)
« dnia: 18 - Czerwca - 2025 - 20:28:35 »
Cześć, to mój drugi post w sprawie 1.5 TSI [DPBA] manual.
Czy ktoś z Was spotkał się z dźwiękiem "szurania", "szur-klik" przy włączaniu/wyłączaniu się ACT (tj. z 2na4, z 4na2 cylindrów) podczas jazdy? Na desce widnieje napis ECO, dodaję gazu, znika ECO i w tym samym momencie słychać ww. "szurnięcie". Puszczam gaz, pojawia się ECO + dźwięk szurnięcia. Można tak się bawić na okrągło. Reasumując, słyszę uruchamianie się 4 cylindrów i przełączanie się na 2 oraz z 2 na 4. Niezależne czy ACT zaskoczy na 2 czy na 6.
Dzięki za pomoc.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5669
  • Pomógł: 1035
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.5 DPBA - szuranie przy przełączaniu się cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #1 dnia: 19 - Czerwca - 2025 - 12:08:10 »
U mnie jest to proces niezauważalny. Jaki masz przebieg i jakiego oleju silnikowego używasz?
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 159
  • Pomógł: 41
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 1.5 DPBA - szuranie przy przełączaniu się cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #2 dnia: 19 - Czerwca - 2025 - 12:12:33 »
W t-roc  żony,żeby nie wyświetlał się napis na liczniku to nawet bym nie zauważył że się przełączył w tryb 2-cylindry  :D
Żadnych odgłosów nie ma.
 

Offline ostoyyya

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Hatchback
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPBA
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: NO
Odp: 1.5 DPBA - szuranie przy przełączaniu się cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #3 dnia: 19 - Czerwca - 2025 - 12:58:10 »
Przebieg 80k, olej oryginał - wymieniany w ASO raz w roku / co 12-13 k.
 

Tagi wątku: