Mała relacja z wymiany amortyzatora w tiguanie 5n2. Na pierwszym zdjęciu narzędzia jakich użyłem do wymiany.
Nasadki 21,18, 16
Klucz płasko oczkowy 18
Klucz dynamometryczny
Klucz grzechotka + mała przedłużka
I zestaw do amortyzatora .
Podnośnik do podparcia wachacza.
Warunki dla osób nie posiadających Podnośnika. Nożycowego, dwukolumnowego itp...

A więc na początek unosimy auto i podstawiamy kobyłke, bądź jeśli masz dostępne dwa podnośniki ( żaba)też można użyć.
Zdejmujemy koło i w pierwszej kolejności szczotka druciana i czyścimy śruby z amorka , wachacza i pryskamy czymś jak wd40 itp...
Następnie zakładamy przedłużkę i nasadkę 18 a z drugiej strony 18 płaska na śruby wachacza I odkręcamy.



Po odkręceniu wachacza opuszczamy go powoli na podnośniku i wyciągamy sprężynę, jeśli musisz wymienić to montujesz w odwrotnej kolejności.

Po wyciągnięciu sprężyny mamy swobodny dostęp do śruby amortyzatora.
Zakładamy nasadkę 21 i odkręcamy amorek na dole.

Następnie zakładamy nasadkę nr 16 najlepiej na przedłużkę I odkręcamy dwie śruby uchwytu amortyzatora które są na górze.


Po odkręceniu śrub mamy amortyzator w rękach. Na koszu amorka (uchwyt który odkręciliśmy od karoseri) znajduje się osłona, kapturek osłaniający śrubę amortyzatora.


Następnie w moim przypadku użyłem specjalnego klucza do amortyzatora. Jeśli nie posiadasz możesz użyć klucza oczkowego wygiętego i kombinerek bądź szczypce.
Po odkręceniu śruby, ściągamy osłonę i odbój.
Zakładamy to co jest ok na nowy amor.
Składnie wykonujemy w odwrotnej kolejności.



Śrubę amorka dokręcamy z momentem 180 Nm
Uchwyt górny 50 Nm +45 stopni
Wachacz 90 Nm + 90 stopni