Autor Wątek: SZYBKIE PYTANIA - SZYBKIE ODPOWIEDZI  (Przeczytany 56161 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dominik97

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.9 SDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: FSD
Odp: sprzeglo
« Odpowiedź #75 dnia: 26 - Sierpnia - 2017 - 08:41:02 »
Wszystko juz dziala jak nalezy,Dzieki bardzo za pomoc :) :vwclubpolska:
A moze wiesz czy peknieta sprezyna na tarczy sprzegla mogła miec związek z zapadnieciem sie sprzegla?
 

Offline majda1205

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
  • Rej: FGW
Przekładka klimatyzacji elektrycznych szyb, lusterek i centralnego z Polo do Seata
« Odpowiedź #76 dnia: 11 - Października - 2017 - 19:49:45 »
Witam.
Posiadam Seata Cordobe z 1996r z silnikiem 1.4 auto w najbiedniejszej wersji nie ma nic, oprócz wspomagania kierownicy.
Auto ogólnie ideał pod względem wizualnym.
W tygodniu kupuje Polo z tego samego rocznika tylko karoseria to ruina. Ale ma klimatyzacje (manualną) Elektryczne szyby,lusterka i centralny zamek.

Czy ktoś już robił taki przeszczep ?
Auta to praktycznie bliżniacze wersje ale wiem że różnicę są np w ukladzie wydechowym, zamontowana chłodnica i pas przedni a także sanki silnika są troszkę inne.
Jak to wygląda z elektryką ? W Seacie będą puste miejsca na piny z kablami ?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Przekładka klimatyzacji elektrycznych szyb, lusterek i centralnego z Polo do Seata
« Odpowiedź #77 dnia: 12 - Października - 2017 - 06:50:23 »
W dużym skrócie prujesz wszystko i składasz wóz od nowa .Wykonalne ale to zabawa na długie jesienne wieczory (kupa roboty ).Jak masz cały komplet to najprościej cały komplet przerzucić zabawy w sztukowanie przez dokładanie tego co brakuje pochłonie więcej czasu .
 

Offline majda1205

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
  • Rej: FGW
Odp: Przekładka klimatyzacji elektrycznych szyb, lusterek i centralnego z Polo do Seata
« Odpowiedź #78 dnia: 15 - Października - 2017 - 19:33:14 »
Wczoraj przyprowadziłem Polo i jest więcej różnic niż się spodziewałem :/
byłem przekonany że to praktycznie bliźniacze wersje . ale rozmiarami różnią się drzwi maska komora silnika kierunki....
Fakt że silnik ma w innych miejscach łapy ale to chyba nie problem.

Dodano:  21 - Października - 2017  -  09:16:02
za 400zł praktycznie w pełnej opcji :D



 

Offline tom13

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Kod: AUD
  • Moc: 60 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZSZ
Odp: 1.4 MPI - czujnik oleju, odma
« Odpowiedź #79 dnia: 29 - Listopada - 2017 - 18:56:53 »
Pewnie już sobie poradziłeś ale na 90% to masz rację z przymarznięciem odmy.
 

Offline krzycho109

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.4 TDI-PD
  • Kod: AMF
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WSE
Nie działa regulacja kierownicy
« Odpowiedź #80 dnia: 15 - Grudnia - 2017 - 09:04:41 »
Witajcie,
Wczoraj w swoim polo 6n2 2000r 1.4 TDI AMF wymieniałem kostke stacyjki (każdy kto się tym zajmował wie ile jest z tym pracy). Po złożeniu wszystkiego okazało się, że wcale nie działa mi blokada regulacji kierownicy. Oznacza to, ze ,,wajcha" do odblokowania/zablokowania, która daje mozliwosc ustawiania kierownicy w pozycji gora dół jest cały czas na dole i pracuje bardzo luźno. Po pociągnięciu jej do góry i przytrzymaniu ręką ,,wajchy"  i tak moge opuszczac i podnosić kierownice. Wydaje mi się, że mogłem coś uszkodzić nabijajac pierscien blokujący na trzpień kierownicy, czy to tylko zbieg okoliczności? Ktoś miał taki problem? Wie co sie mogło stać? Co dokładnie rozebrać, żeby dostać się do tego mechanizmu? Bardzo proszę o pomoc bo jazda z nie zablokowana kierownica jest bardzo kłopotliwa :( pozdrawiam.
 

Offline mateuszwl16

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Napęd: FWD
1.4 MPI - silnik słabo odpala
« Odpowiedź #81 dnia: 13 - Marca - 2018 - 19:35:20 »
Od 3 dni mam problem z opaleniem mojego VW wszystko zaczeło się w niedziele, były lekkie problemy z odpaleniem jak odpalił to gasł lecz koniec końców odpalił sie normalnie (tak auto posiada instalacje LPG ) tego dnia jechalem na benzynie po przyjezdzie do domu auto odstawilem, dopiero rano chcąc jechac do pracy auto nie chcialo odpalic dolałem benzyny z kanistra lecz to nic nie pomogło auto ciągle kręciło i nie odpalało lub odpalało i odrazu gasło co to może być ?? zapowietrzenie czy raczej pompa ?
Bardzo prosze o pomoc

[gmod]Proszę uważnie przeczytać: Poradnik[/gmod]
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Problem z Odpalaniem Polo 6n2 1.4 MPI
« Odpowiedź #82 dnia: 14 - Marca - 2018 - 06:57:48 »
Najprostszą opcją znalezienia usterki jest zawężenie pola poszukiwań (ja tak robię zawsze i się sprawdza ).W twoim wypadku najprościej jest w dolot silnika psiknąć " plakiem/kokpitem " .Jeśli silnik po kilku próbach będzie za każdym razem miał chęć pracy po podaniu specyfiku w dolot zawęzi pole poszukiwań do problemu z paliwem .Dużym prawdopodobieństwem będzie uszkodzona pompa paliwa lub problem z jej zasilaniem .Jeśli auto zaniemogło z dala od ulicznego zgiełku da się usłyszeć czy po przekręceniu stacyjki podejmuje pracę (słychać jak się załącza ).Jeśli milczy warto przed rozgrzebywaniem wszystkiego w drobny mak podać bezpośrednio na nią zasilanie by wykluczyć ewentualny problem z elektryką .
Sprawdź jak wygląda sytuacja i daj znać by można było coś więcej podpowiedzieć .   
 

Offline kociol82

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.0 mpi
  • Rej: BJW
Wymiana silnika
« Odpowiedź #83 dnia: 19 - Marca - 2018 - 13:16:09 »
Witam
Chciałbym spytać, czy zamiast zaartego 1.0 MPI mozna wsadzić coś większego, np. 1.6 albo 1,4?,
czy da się to zrobić bez większych problemów, tzn. czy skrzynia będzie pasować, miejsca mocowania silnika, itp. :question:
Pozdrawiam
 

Offline disordqss

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.0
  • Kod: ALL
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Czy opłaca sie kupić ten Faltdach LUPO ?
« Odpowiedź #84 dnia: 20 - Marca - 2018 - 18:07:28 »
Witam potrzebuje pomocy ponieważ mój dach w lupo nadaje się do śmieci a mam okazje kupić faltdach w dobrym stanie jedynie co mnie niepokoi to że dach jest nierówny najbardziej widoczne jest na zdjęciu z myjni , a w moim lupo jest idealnie prosty i teraz pytanie czy da rade dach jakoś ułożyć naciągnąć żeby był prosty ? czy to uszkodzona konstrukcja proszę o pilną odpowiedz ponieważ dach może kupić ktoś inny a mój jest cały pocięty ;/ poniżej daje link do zdjęć Pozdrawiam.
Ps. Jeżeli już jest jakiś temat w którym jest wyjaśniony mój problem proszę o link ponieważ ja nic na mój temat nie znalazłem .

https://drive.google.com/open?id=1tSlfZ ... PaODg5IRMI
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Czy opłaca sie kupić ten Faltdach LUPO ?
« Odpowiedź #85 dnia: 21 - Marca - 2018 - 11:49:54 »
Nie bardzo rozumiem: prefix odnoszący sie do Polo III, w profilu model 6n a w tytule tematu dach z Lupo.
Dodatkowo link do zdjęć nie działa, więc jak możesz to uściślij o jaki dach do jakiego auta chodzi.
 

Offline disordqss

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.0
  • Kod: ALL
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: Czy opłaca sie kupić ten Faltdach LUPO ?
« Odpowiedź #86 dnia: 21 - Marca - 2018 - 20:49:54 »
https://drive.google.com/drive/folders/1tSlfZ_il282oScg73qdp5iPaODg5IRMI
Mam ogolnie Polo 6n1 3drzwiowy a ten faltdach był montowany w lupo, polo 6n/6n2 oraz seat i wymiary są takie same  w każdym aucie, ten akurat który pokazuje jest od lupo .Ale pasowac bedzie napewno bo sprawdzałęm wymiary mocowania itp.
I czy czasem polo 3 generacji to nie jest 6n/6n1? tak mi wikipedia pokazała nawet.
Moje pytanie tyczy sie tylko czy można go jakoś naciagnać żeby był płaski na zdjeciu z myjki zobaczysz o co mi chodzi ,ponieważ mój mimo że pociety nie jest taki nierówny i nie stoi w nim nigdzie woda .
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Czy opłaca sie kupić ten Faltdach LUPO ?
« Odpowiedź #87 dnia: 21 - Marca - 2018 - 22:48:20 »
Jak byś mógł jeszcze wrzucić fotkę z wnętrza jak od spodu wygląda ten dach. Podejrzewam że dach który chcesz kupić mógł być uszkodzony. Mogło coś na niego spaść ewentualnie coś ciężkiego na nim leżało i zamarznięta woda w postaci lodu mogła się do tego uszkodzenia przyczynić. Widać na ostatniej fotce że tam gdzie listwa jest cała to dach jest naprężony odpowiednio a gdzie stoi woda jest problem. Trzeba obejrzeć manualnie oba dachy i porównać. Z tego wywnioskujesz co może być uszkodzone ( czy wina linek czy listwy )
 

Offline disordqss

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.0
  • Kod: ALL
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: Czy opłaca sie kupić ten Faltdach LUPO ?
« Odpowiedź #88 dnia: 22 - Marca - 2018 - 16:07:04 »
w linku wyżej są 3 fotki od środka ale to tyle. Ogólnie za dach zapłaciłem już, przyjdzie do mnie do kilku dni .Sprzedawca mówił że nigdy nie był uszkodzony wiec mam nadzieje ze to kwestia jakieś regulacji i wnioskuje to po tym że jednak dach się normalnie składa itp. a jeżeli wyjdą jakieś problemy to jak wyjmę mój dach który już się do niczego nie nadaje to postaram się ściągnąć uszkodzony materiał i zobaczyć jak to umnie wszystko wygląda dokładnie cały strzelasz.W ostateczności jeżeli okażę się że jest coś nie tak z dachem który kupiłem a da się jakoś materiał przełożyć to zrobię przekładkę do mojego dachu ale oby było wszystko ok i kwestia naciągu.Jak przyjdzie dach i się uporam z problemami lub natrafię na jakieś przeszkody będę informować o wszystkim na forum.
 

Offline Pawlon

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • Silnik: 1.9 TDI VP
  • Napęd: FWD
  • Rej: WR
Odp: Czy opłaca sie kupić ten Faltdach LUPO ?
« Odpowiedź #89 dnia: 23 - Marca - 2018 - 09:57:24 »
Szkoda, że link nie działa. Bez fotek ciężko ocenić. Ja bym chyba nie ryzykował, a jak się okaże , że nawet po zamontowaniu nie da się wyprostować?
To żadna okazja, a zmarnowana kasa.
Ale to Twoja decyzja, pozdrawiam i powodzenia :thumbup:
 

Offline marogo

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AHU
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: GST
1.9 TDI - zapach oleju z wentylacji
« Odpowiedź #90 dnia: 11 - Maja - 2018 - 11:31:17 »
Witajcie,

od jakiegoś czasu w moim Polo Variant '98 przy włączonym wentylatorze i ustawieniu pokrętła na ciepło, śmierdzi jakby oparami oleju.
Smród jest na tyle intensywny, że po nagrzaniu się silnika nie da się go wytrzymać dłużej niż minutę. Gdy pokrętło temperatury wentylacji jest ustawione skrajnie w lewo, czyli na zimne powietrze, nie jest wyczuwalny ten smród.

Jakieś pół roku temu wymieniałem odmę (przy okazji też separator oleju w górnym końcu odmy), bo był lekki wyciek z dolnego końca odmy (pęknięcie przy mocowaniu do bloku silnika), ale teraz po wymianie jest tam sucho i olej w silniku utrzymuje się na stałym poziomie.
Jeszcze tylko na pokrywie górnej silnika jedynie jest bardzo mały wyciek oleju w okolicy korka wlewu oleju i przy jednej z podkładek pod nakrętką mocującą pokrywę, ale to też było już dawno.

Ostatnio też wymieniałem króciec, ten w którym jest zamontowany czujnik temperatury cieczy chłodzącej, bo miał lekki przeciek w miejscu mocowania do bloku silnika i raz w tygodniu musiałem uzupełniać płyn chłodzący. Po wymianie, w okolicy króćca jest sucho, a płyn chłodniczy utrzymuje się na stałym poziomie.

Dodam, że wcześniej nawet przy tych przeciekach oleju i płynu chłodniczego nie było smrodu z wentylacji przy ustawionym ogrzewaniu, więc może wymiany tych części nie mają związku z obecnym smrodem. Nie sądzę, żeby to był smród płynu chłodzącego, raczej śmierdzi oparami oleju.

Jak myślicie, co może być przyczyną tego smrodu?
 

Offline woiownik

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Napęd: FWD
Różnica w drzwiach - przed-lift vs po-lift
« Odpowiedź #91 dnia: 11 - Czerwca - 2018 - 00:51:51 »
Witam Panowie,

Mam pytanie związane z zagwostką którą próbuję rozgryźć. Szukając drzwi do mojego Polo Classic 2001 (polift), znalazłem drzwi w takim samym kolorze tylko, że z rocznika 98 - czyli przedlift. Wg realoem części mają te same numery, jednakże na rysunku wyglądają kompletnie inaczej, mają inne zawiasy i kilka innych rozwiązań konstrukcyjnych. Pytanie jak to w końcu jest, drzwi z Polo '98 będą pasować do '01 czy odpuścić sobie?
Za pomoc z góry dziękuję.

http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/POC/2001/236/R/8/831/831010 2001
http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/POC/1998/241/R/8/831/831010 1998
 

Offline Jordan93

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 1.2
  • Napęd: FWD
Problem z kontrolka abs
« Odpowiedź #92 dnia: 31 - Lipca - 2018 - 21:03:41 »
Witam mam vw polo 2003 1.2 benzyna i cały czas mi się pali kontrolka abs wymieniłem już czujniki z przodu pompę abs odpowietrzylem i dalej się pali nie można tego usunąć w czym może być jeszcze problem?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Problem z kontrolka abs
« Odpowiedź #93 dnia: 31 - Lipca - 2018 - 22:07:55 »
Trochę mało informacji .Problemem może być drobiazg począwszy od zabrudzonego któregoś z czujników (np.opiłkami czy kawałkami rdzy )a na elektryce/elektronice kończąc .Czy fura była podłączana pod kompa celem sprawdzenia przyczyny usterki związanej z ABS ?

Wystarczy by przy wymianie jeden z czujników nie został dokładnie włożony (nie do końca np.przez nie oczyszczone gniazdo )lub któryś z czujników tylnych kół jest uszkodzony (brak informacji czy były sprawdzane ) .Wystarczy luz na łożysku i po sprawnym ABS. Mało informacji by udzielić konkretną podpowiedź .
 

Offline Jordan93

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 1.2
  • Napęd: FWD
Odp: Problem z kontrolka abs
« Odpowiedź #94 dnia: 01 - Sierpnia - 2018 - 07:14:05 »
Z tyłu nie sprawdzałem czujników a nr błędu to:
01276 - pompa hudroagregatu abs, obwód nieprawidłowy. Stały
 

Offline Ricco

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.6 SPI
  • Kod: 1F
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZWA
1.6 (1F) - cieknie spod mono-wtrysku
« Odpowiedź #95 dnia: 05 - Września - 2018 - 17:35:46 »
Witam, czy polówki mają gaźniki? Bo wygląda na to że tak, ale wolę się upewnić.  :)
Do (chyba) gaźnika dochodzi kostka na 6 pinów. Chciałem sprawdzić jak wygląda ta złączka, i było tam sporo płynu nie wiadomego pochodzenia... Nie wiele myśląc wyczyściłem i mówię "będę obserwował". Po przejechaniu dosłownie 5 km kostka znów zaszła tym płynem.

Co to jest i od czego to się bierze?
POMOCY!! :(

Dodano:  17 - Stycznia - 2019  -  17:58:42
Czyli to może być jakaś uszczelka przy gaźniku? Bo po wytarciu tego płynu widać poprawę w pracy silnika.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.6 (1F) - cieknie spod mono-wtrysku
« Odpowiedź #96 dnia: 06 - Września - 2018 - 10:14:22 »
czy polówki mają gaźniki?
Kolego, musisz lepiej precyzować pytania  ;)

Może jakieś tam "polówki" mają gaźniki ale nie Polo III z silnikiem 1.6 1F, który jest na mono-wtrysku (wtrysk centralny jednopunktowy - Mono-Motronic)

Co to jest mono-wtrysk czyli wtrysk jednopunktowy?
To jeden wtrysk na wszystkie cylindry. Paliwo w części kolektora miesza się z powietrzem, powstaje mieszanka paliwowo-powietrzna, która później zasysana jest do cylindrów. System generalnie gorszy niż wtrysk wielopunktowy ale za to dużo prostszy.
A czym się różni od gaźnika? Jest sterowany elektronicznie, na podstawie danych z komputera podawana jest odpowiednia ilość paliwa w odpowiednim czasie.

Przykładowy mono-wtrysk (Mono-Motronic) z silnika 1.6 1F:


Żeby stwierdzić skąd cieknie, należy ściągnąć plastikową obudowę i sprawdzić. Możesz porobić fotki i wrzucić do tematu, na ich podstawie będzie można wyciągnąć jakieś wnioski.

 

Offline Ricco

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Polo III
  • Silnik: 1.6 SPI
  • Kod: 1F
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZWA
Odp: 1.6 (1F) - cieknie spod mono-wtrysku
« Odpowiedź #97 dnia: 06 - Września - 2018 - 10:54:30 »
Dziś zrobię i wrzucę. Wielkie dzięki!

Dodano:  07 - Wrzesień - 2018
Teraz udało mi się znaleźć chwile.
W załączniku stan jaki spotkałem po rozkręceniu. Wszystko zalane. I jakiś dziwny nagar na dolocie powietrza.
Czyżby to była uszczelka? Jeżeli tak to która?
 

Offline miras2205

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: KOL
Problem z turbo doładowaniem
« Odpowiedź #98 dnia: 14 - Lutego - 2019 - 13:11:17 »
Witam!
Zwracam się do specjalistów od czytania logów z problemem rozłączania turbiny. Problem występuje zazwyczaj jadąc w 2-3 osoby bo w pojedynkę rzadko (może to przez styl jazdy). Prędkość około 90~100 Km/h, czasem po prostej a częściej przy podjazdach pod górkę. Wydaje mi się, że powinienem czuć turbinę od około 1800 obr/min a ja czuje ją od  około 2200-2300 obr/min. Odnoszę porównanie do opla astry 2.0 DTL mojego drugiego autka. W Basic Settings turbina nie reaguje na przełączanie on/off.
Nie mogę załączyć linków do logów, więc ewentualnie na priv.

Pozdrawiam i proszę o rady.

[gmod]Rada pierwsza: proszę uzupełnić profil a na początku tematu wpisać o jakie auto chodzi. Rada druga: linki możesz wkleić w znaczniki [code]link[/code].[/gmod]
 

Offline Blady96

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Kod: AKK
  • Napęd: FWD
  • Rej: EBE
Odp: SZYBKIE PYTANIA - SZYBKIE ODPOWIEDZI
« Odpowiedź #99 dnia: 26 - Marca - 2019 - 19:22:49 »
Witam, potrzebuje schemat rozrządu 1.4 AKk.
 

Tagi wątku: