Autor Wątek: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII  (Przeczytany 2929 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jurekszygula

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CLHA
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SPI
HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« dnia: 03 - Maja - 2020 - 14:33:31 »
Zauważyłem ostatnio, że po dłuższym postoju (około 48 godzin) pedał hamulca robi się twardy.
Po odpaleniu silnika wszystko wracało właściwie do normy, ale pedał był minimalnie "twardszy" niż poprzednio.
Wymieniłem, w ciemno, uszczelkę gumową serwa (od strony komory silnika) do której wchodzi przewód podciśnieniowy (próżniowy).
Decyzja okazała się 100% poprawna. Wszystko wróciło do normy.
Koszt uszczelki w ASO - 25 zł.

Użytkownicy samochodów ze skrzynią manualną mogą tego nie zauważyć, jednak dalsze rozszczelnienie układu podciśnieniowego może spowodować poważne problemy przy hamowaniu.                                                                                                                                                         
Swoją drogą, zaskakuje mnie jakość materiałów stosowanych ostatnio przez VW.
Aż ciśnie się na usta stwierdzenie, że są po prostu "ryżowe".
Auto ma niecałe 7 lat i 100 tys. km przebiegu.
Takie rzeczy nie powinny się dziać!
 

Offline Predki

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Napęd: FWD
  • Rej: WB
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #1 dnia: 06 - Października - 2022 - 10:18:36 »
Witam grupowiczów.

Nadszedł już czas wymiany przednich klocków hamulcowych  w moim Golf VII 1.4 TSI 125 KM (CZCA) 2015 r.
Czy ktoś pomoże mi dobrać odpowiednie klocki do mojego auta.
Chodzi mi o numery katalogowe klocków przednich: oryginał VAG, Ate, Textar, Bosch lub innej dobrej firmy.


 

Offline radiator

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LBN
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #2 dnia: 25 - Października - 2022 - 21:29:08 »
Brałbym TRW
Tarcze: DF4295
Klocki: GDB1550
Numery zamienne dla DF4295:

1K0 615 301 K [AUDI]
1K0 615 301 T [AUDI]
5C0 615 301 A [AUDI]
5Q0 615 301 H [AUDI]
1KD 615 301 [AUDI (FAW)]
1K0 615 301 T [SEAT]
5C0 615 301 A [SEAT]
5Q0 615 301 H [SEAT]
JZW 615 301 J [SEAT]
1K0 615 301 T [SKODA]
5C0 615 301 A [SKODA]
5Q0 615 301 H [SKODA]
JZW 615 301 J [SKODA]
1KD 615 301 [SKODA (S.V.W)]
1K0 615 301 K [VW]
1K0 615 301 T [VW]
5C0 615 301 A [VW]
5Q0 615 301 H [VW]
JZW 615 301 J [VW]
16D 615 301 A [VW (FAW)]
1KD 615 301 [VW (FAW)]
0311030220
0311030225
0 986 479 088
0 986 479 939
0 986 AB6 821
09.9145.10
09914511
09914514
0991451X
09914575
115 521 1045
115 521 1045/PD
140749
140789
1421021
17521
1835211045PD
186755
197325
2047144
22902
230734
230734C
24012501451
24012501711
24032501451
24032501711
24112501451
24850E
25830
27433 01
32922902
353615843240
54208
54208PRO
562235B
562235BC
562235J
562235JC
58117
600322100
600322150
600323600
6042951
664810
812029173C
8DD 355 109-571
8DD 355 109-581
92120800
92120803
92120805
98200120801
A1002V
AC2626D
ADV184315
BBD4315
BDC5418
BFR372210
BG3833
BG3833C
BS5418
BS5418H
BS5418HB
BSF5418
DDF1218
DDF12181
DDF1218C1
DF4295
DF932
DI956253
DSK2207
F 026 A06 782
FBD1325
HPD1021
MDC1638
MDK0220
NBD1292
P664810
V861
X24850
Numery zamienne dla GDB1550:

1K0 615 106 AL [AUDI]
1K0 698 151 [AUDI]
1K0 698 151 E [AUDI]
3C0 698 151 A [AUDI]
3C0 698 151 C [AUDI]
5K0 698 151 [AUDI]
5K0 698 151 A [AUDI]
8J0 698 151 [AUDI]
1K0 615 106 AL [SEAT]
1K0 698 151 [SEAT]
1K0 698 151 E [SEAT]
3C0 698 151 B [SEAT]
3C0 698 151 C [SEAT]
5K0 698 151 [SEAT]
5K0 698 151 A [SEAT]
JZW 698 151 B [SEAT]
1K0 615 106 AL [SKODA]
1K0 698 151 [SKODA]
1K0 698 151 E [SKODA]
1K0 698 151 L [SKODA]
3C0 698 151 C [SKODA]
5K0 698 151 [SKODA]
5K0 698 151 A [SKODA]
JZW 698 151 B [SKODA]
1TD 698 151 [SKODA (S.V.W)]
1K0 615 106 AL [VW]
1K0 698 151 [VW]
1K0 698 151 C [VW]
1K0 698 151 E [VW]
3C0 698 151 [VW]
3C0 698 151 A [VW]
3C0 698 151 B [VW]
3C0 698 151 C [VW]
5K0 698 151 [VW]
5K0 698 151 A [VW]
8J0 698 151 [VW]
JZW 698 151 B [VW]
1K0 698 151 [VW (SVW)]
025 235 8720/PD
025 235 8720/W
05P866
0735137
0 986 424 797
0 986 494 525
0 986 AB2 960
0 986 AB3 948
0 986 TB2 457
103001
103011
121103
13046071842
13046072262
13047071842
13047072262
16502
181567
2103001
2205480
224770
23587
2358701
2358704
2358708
2358709
235872001
2358720305
2358781
2358782
2358791
23588
23589
2469602
2469682
301635
30916502
32738
350921
363702161171
37414
37414OE
573128B
573128J
573128JAS
573128JC
598635
601087
601216
605081
6115502
6695
698320001
7545
7697
7697S
811029051
81609
872587
8DB 355 010-581
8DB 355 014-511
ADV184204
BBP1876
BL1895A2
BP1419
D11078212
DB1849
DFB3600
F 03B 150 155
FD7111A
FD7111N
FDB1641
FQT1641
FSL1641
GDB1550
LP1837
LP1904
MDB2604
MDK0220
P1130301
P85075
P85105
PA1558
PAD1313
PAD1731
T1376
T1376EP
T1841
V108172
V1081721
WBP23587A
 

Offline MarkPL

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #3 dnia: 07 - Listopada - 2022 - 19:20:31 »
Z tym doborem części to trzeba być bardzo uważnym bo można sie naciąć na źle dobrane do danego auta. Moja praktyka wykazała że nawet po nr vin niejednokrotnie sprzedawca rekomenduje niewłaściwą część.  Np. w tych samych modelach występują rożne wielkości tarcz hamulcowych niewiele różniących się wymiarami zewnętrznymi np. średnica 276 i 288 mm grubość 24 i 25mm.
Dlatego ja przed wymianą związaną z hamulcami czy to klocków czy tarcz najpierw sprawdziłem praktycznie jakie to są tarcze ( dokładne wymiary ) oraz klocki ( widoczne napisy i wymiary).
Po takim sprawdzeniu i pomiarach miałem 100% pewności i bez problemów potrafiłem sam znaleźć odpowiednie części.
 

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 405
  • Pomógł: 147
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #4 dnia: 07 - Listopada - 2022 - 20:13:13 »
Jeśli masz autohold to nie bierz klocków TRW, bo Ci nie będą trzymać. Do tego bardzo lubią piszczeć.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6287
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #5 dnia: 07 - Listopada - 2022 - 20:30:30 »
Od wielu lat jeżdżę na tarczach i klockach TRW i nie potwierdzam tych informacji.
Mam AutoHold i żadnych problemów, tylko mała uwaga: ja przy swoich hamulcach, robię zawsze sam i dzięki temu, sprawują się tak jak powinny.
Klocki i tarcze TRW - mogę zdecydowanie polecić każdemu.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #6 dnia: 07 - Listopada - 2022 - 21:58:29 »
Też zawsze kupuję TRW, wytrzymałość zawsze na dobrym poziomie, nigdy mi nie piszczały. W 3008 tez mam tarcze i klocki TRW
 

Offline radiator

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LBN
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #7 dnia: 08 - Listopada - 2022 - 08:25:11 »
U mnie w golfie 7 po 6tys. klocki bosh (na tarczach bosh wsio nowe) przy cofaniu do tyłu było słychać pisk i tarcie na tyle to glośnie, że poszlo na gwarancji do wymiany. Jednak mechniory w boshu już bosha nie wsadzili. Zakupili textara i zrobione drugie 6tysi i nic!!!
TRW mam w drugim aucie- bez AH- i za wyjątkiem nadmiernego pyalenia, nic sie złego nie dzieje a auto hamuje jak durne.
 

Offline musiej

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 2
  • Marka: Audi
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: 1Z
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LB
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #8 dnia: 08 - Listopada - 2022 - 23:19:47 »
 TRW , ATE , TEXTAR  będą OK . Prawda jest taka , że zawsze można spie****ić montaż i wtedy najlepsze gatunkowo materiały nic nie pomogą. Przed montażem wszystko czyścić ,czyścić i jeszcze raz czyścić . Potem smarować i montować , a hamulce się nam odwdzięczą swoją niezawodnością . Tu mały instruktaż odnośnie smarowania :https://www.youtube.com/watch?v=WbRh4mlxLZE  . Nie żebym reklamował , ale osobiście stosuję  do klocków  - Liqui Moly 3078 .
 

Offline radiator

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LBN
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #9 dnia: 09 - Listopada - 2022 - 07:59:46 »
A tak przy okazji, podpowiedzcie koledzy, czym przed zimą smarować elektryczny hamulec reczny, aby ze tak powiem utrzymać go w ciągłej, bezproblemowej eksploatacji? Czy smar silikonowy w spayu bedzie ok?
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1312
  • Pomógł: 122
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #10 dnia: 09 - Listopada - 2022 - 11:05:32 »
A tak przy okazji, podpowiedzcie koledzy, czym przed zimą smarować elektryczny hamulec reczny, aby ze tak powiem utrzymać go w ciągłej, bezproblemowej eksploatacji? Czy smar silikonowy w spayu bedzie ok?
Koniecznie dać na zacisk i klocki... jedynie tarcze zostawić suche

A tak na serio co ty tam chcesz  smarować ? Przekładnie silniczka czy przewody zasialnia???
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6287
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #11 dnia: 09 - Listopada - 2022 - 12:58:01 »
Tak jak napisał @Marcino  , tam nie ma co smarować  ;)
Silniczek jest w nierozbieralnej plastikowej obudowie a w środku przekładnia ma nałożony smar stały, który wystarcza na jej całe życie.

PS. Czasami lepiej ściągnąć koło samemu i zweryfikować wszystko samodzielnie, niż dawać się "obśmiać"  ;)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #12 dnia: 10 - Listopada - 2022 - 07:12:52 »
Wrzucenie czegoś tłustego a zarazem nie agresywnego z gumą pod osłonę tłoczna, czegoś na powierzchnię styku tłoczka z klockiem czy na prowadnice zacisku nie byłoby złym pomysłem ( tak myślę). Podobnie jak wydłubanie tawotu który po latach twardnieje i zastąpienie go nowym. No ale skoro nie ma co smarować to niech tak będzie.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #13 dnia: 10 - Listopada - 2022 - 08:51:42 »
W elektrycznym silniczku hamulca nie ma nic, w co należałyby dodatkowo upychać smar.
Resztę tj. cylinderki, prowadnice itp...  serwisuje się jak przy standardowym hamulcu
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6287
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #14 dnia: 10 - Listopada - 2022 - 11:15:41 »
W elektrycznym silniczku hamulca nie ma nic, w co należałyby dodatkowo upychać smar.
Dokładnie to samo napisałem a dodatkowo: silniczek w założeniu producenta -> jest nierozbieralny  ;)

Dla użytkowników Golf VII, jak wygląda silniczek hamulca ręcznego-elektrycznego w ich aucie.
Numery OE:
- 7Q0615406 - strona prawa
- 5Q0615405 - strona lewa













 
Podziękował: doggie

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6287
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #15 dnia: 11 - Listopada - 2022 - 11:00:52 »
A tak przy okazji, podpowiedzcie koledzy, czym przed zimą smarować elektryczny hamulec reczny, aby ze tak powiem utrzymać go w ciągłej, bezproblemowej eksploatacji? Czy smar silikonowy w spayu bedzie ok?
To jest zadane pytanie i są na nie odpowiedzi - autor, zdecyduje czy dalej prowadzić konwersacje w obrębie tego pytania.


Każdy następny post nie związany z pytaniami właścicieli Golfa VII i tworzący tzw. Off-Top - zostanie "wyautowany" a autor trafi do "zamrażarki".
 

Offline Procencik03

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 35
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CRKB
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PRA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #16 dnia: 21 - Marca - 2023 - 19:15:57 »
Cześć mam pytanie, ponieważ chce kupić tłoczki hamulcowe do tyłu, ale w ofercie autopartnera jest taki zwykły i taki ze śrubą, który mam wybrać?
nie wiem czy to ważne, ale mam elektryczny ręczny

PRZYPOMINAMY: Każde zdanie a w szczególności nazwy tematów, rozpoczynamy zawsze z DUZĘJ LITERY. Proszę o tym pamiętać. Dziękuję.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #17 dnia: 21 - Marca - 2023 - 22:19:25 »
No to ze śrubą.  Bo on wkręca się i wykręca,  znaczy silniczek to robi.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Procencik03

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 35
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CRKB
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PRA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #18 dnia: 22 - Marca - 2023 - 07:20:06 »
Na stacji diagnostycznej wyszło ze prawy się nie cofa, mogę go jakoś zregenerować?
Bo nowy kosztuje ok 150 zł
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #19 dnia: 22 - Marca - 2023 - 07:46:39 »
Pewnie jest zatarty.  Jeśli nie posiadasz vcds to sam nie wymienisz go. Stary możesz rozebrać, jest nawet procedura tak zwana awaryjna do odblokowania zacisku bądź wymiany klocków.
Albo miałeś bądź masz tak mało materiału ściernego że się wykręcił.
Aczkolwiek mało prawdopodobne.
Na stacji diagnostycznej wyszło ze prawy się nie cofa...
Nie cofa się bo brak prądu czy silniczek pracuje a zacisk stoi w miejscu?
Jeśli jest uszkodzony i brak napięcia na pewno jest komunikat na desce.
 Trochę skąpa informacja z twojej strony odnośnie zacisku .
150 pln to nie tak dużo za cały zacisku. Jak nie masz odpowiedniej pasty do smarowania tłoka przed włożeniem,  i nowych uszczelek. To  koszt wyjdzie podobny.
Tak czy inaczej potrzebujesz jeszcze urządzenia diagnostycznego które cofnie zaciski.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Procencik03

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 35
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CRKB
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PRA
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #20 dnia: 22 - Marca - 2023 - 12:37:57 »
Ręczny działa normalnie zwalnia mi koła, ale tłoczek się do końca nie cofa tak jak powinno być, może tak bym tak jak napisałeś ze się za bardzo wykręcił bo rzeczywiście bardzo mało jest z tylu klocka już, a vcdsa mam także z tym problemu nie będzie, dzisiaj po południu będę go wyciągał i zobaczę co tam z nim jest, może wystarczy wyczyszczenie i nasmarowanie

Dodano:  22 - Marca - 2023  -  13:11:51
A jaki smar polecasz do tłoczków i prowadnic?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULCE-TARCZE-KLOCKI - Golf VII
« Odpowiedź #21 dnia: 22 - Marca - 2023 - 18:59:41 »
Osobiscie używam takiej
https://allegro.pl/oferta/ate-smar-pasta-do-cylinderkow-tloczkow-hamulcowych-10458297515

Zrób przez vcds adaptacje hamulca. Tak jak przy wymianie. Otwórz i zamknij . Zobaczysz jak to wygląda.  Jak się cofnie to działa. Nie mam pewności czy się chowa do końca. Ostatnio wkręcałem przy wymianie tłoczki.
Dobrze jest wtedy odkręcić odpowietrznik żeby stary płyn wyleciał przy wkręcaniu.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: