Autor Wątek: DQ250 - wymiana oleju/mechatroniki  (Przeczytany 2398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Remont

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
DQ250 - wymiana oleju/mechatroniki
« dnia: 14 - Marca - 2018 - 08:06:10 »
Witam.
VW Passat B7 2.0 TDI DSG 6-biegów, przebieg 128 tyś. km - przy ruszaniu zaczął szarpać zauważyłem to również przy zmianie biegu z 1 na 2 (ale już o wiele mniejsze).

Wczoraj w korku szarpanie nasiliło się i w pewnym momencie ustało ale przy symbolu biegu pojawiał się migający klucz płaski, nie minęła chwila i pojawił się ten którego imienia się nie wymiana "check engine" xD.
Jakoś udało mi się na chwile włączyć manualne zmienianie biegów i dojechałem prawie do znajomego mechanika, bo znowu tryb serwisowy, wspomnę że wsteczny prawie nie istniał.

Mechanik zdiagnozował błędne ciśnienie w którymś z zaworków, chciałem u niego zostawić samochód ale niestety nie zajmuje się skrzyniami DSG.

Pytanie do was jest następujące czy wymiana zaworka idzie w parze z wymianą całej mechatroniki ?
Nie chce być naciągnięty na Bóg wie ile i jeszcze więcej :o
Myślę że olej to na pewno do wymiany.

Jak ktoś miał taki problem albo się zna, to proszę o pomoc.
 

Offline Remont

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: DQ250 - uszkodzona mechatronika
« Odpowiedź #1 dnia: 28 - Września - 2018 - 14:04:45 »
Witam, problemem było spięcie na płycie mechatroniki.
Była regeneracja, bo nowa to 6790 zł.
 

Offline ArekB

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZK
Odp: DQ250 - uszkodzona mechatronika
« Odpowiedź #2 dnia: 04 - Maja - 2023 - 15:06:30 »
Witam.
VW Touran I 1.9 TDI, DSG DQ250 z 2005 roku.
W skrzyni biegów coś prawdopodobnie powoduje zwarcie, nie ma z nią komunikacji i bez kluczyka w stacyjce palą się kontrolki na desce.
W trakcie jazdy skrzynia najpierw się wysprzęgliła i po jakichś 20 minutach zaczęły się zapalać i gasić kontrolki na desce bez kluczyka w stacyjce, po kolejnym czasie już palą się cały czas. Po odłączeniu wtyczki od skrzyni kontrolki nie palą się.

Czy da się naprawić mechatronikę i czy macie jakiś sprawdzony warsztat gdzie można wysłać do naprawy. 
Błędów i wersji mechatroniki, ze względu na brak komunikacji nie potrafię podać.

 

Tagi wątku: