Typ 34 bazował na podwoziu VW Typ 3 (VW Garbus). Volkswagen Karmann-Ghia ma silnik chłodzony powietrzem i nie ma tradycyjnej chłodnicy. Wyprodukowano około 360 000 egzemplarzy coupé oraz ponad 80 000 kabrioletów. Samochód ten, poprzez sieć sprzedaży VW, trafiał do klientów z wszystkich kontynentów świata. Idea powstania tego sportowego samochodu na bazie popularnego Garbusa pochodziła od Wilhelma Karmanna, którego firma produkowała już dla firmy VW Garbusa w wersji kabriolet. Po uzyskaniu gotowego projektu nadwozia od włoskiej firmy projektowej Ghia z Turynu, został zaprezentowany firmie VW wstępny projekt samochodu pod marką Karmann Ghia. Założenia dla konstrukcji tego samochodu były proste i czytelne: zbudować dobrze wyglądający samochód sportowy z użyciem tak wielu elementów z Garbusa jak to tylko możliwe. Dane techniczne:
Wersje produkcyjne- ilość wyprodukowanych sztuk: Typ 34 Coupe - 42.505 Typ TC - 18.119 Typ nadwozia: 2-drzwiowe coupe Wymiary: Długość: 4280 mm Szerokość: 1620 mm Wysokość: 1335 mm Roz.Osi: 2400 mm Masa własna: 900-940 kg kg Pojemność bagażnika: xxx L Poj. zbiornika paliwa: xx L Skrzynia biegów: 4-biegi manual 3-biegi automat Rodzaj napędu: tył Rozmiar opon: 5.60 R15 6.00 R15 Rozmiar felg: 4J x 15" ET?? (stal) 4.5J x 15" ET25 (stal) TABELA ROZSTAWU ŚRUB |