Typ 14 bazował na podwoziu VW Typ 1 (VW Garbus), a produkowany pomiędzy 1962 a 1969 większy typ 34 - na podwoziu VW Typ 3. Volkswagen Karmann-Ghia ma silnik chłodzony powietrzem i nie ma chłodnicy. Wyprodukowano około 360 000 egzemplarzy coupé oraz ponad 80 000 kabrioletów. Samochód ten, poprzez sieć sprzedaży VW, trafiał do klientów z wszystkich kontynentów świata. Idea powstania tego sportowego samochodu na bazie popularnego Garbusa pochodziła od Wilhelma Karmanna, którego firma produkowała już dla firmy VW Garbusa w wersji kabriolet. Po uzyskaniu gotowego projektu nadwozia od włoskiej firmy projektowej Ghia z Turynu, został zaprezentowany firmie VW wstępny projekt samochodu pod marką Karmann Ghia. Założenia dla konstrukcji tego samochodu były proste i czytelne: zbudować dobrze wyglądający samochód sportowy z użyciem tak wielu elementów z Garbusa jak to tylko możliwe. Dane techniczne:
Wersje produkcyjne- ilość wyprodukowanych sztuk: Typ 14 Coupe - 385.803 Typ 14 Cabriolet - 81.053 Typ nadwozia: 2-drzwiowy kabriolet 2-drzwiowe coupe Wymiary: Długość: 4140 mm Szerokość: 1630 mm Wysokość: 1320 mm Roz.Osi: 2400 mm Masa własna: 810-870 kg (coupé/cabrio) Pojemność bagażnika: xxx L Poj. zbiornika paliwa: xx L Skrzynia biegów: 4-biegi manual 3-biegi planetarna Rodzaj napędu: tył Rozmiar opon: 5.60 R15 6.00 R15 Rozmiar felg: 4J x 15" ET?? (stal) 5.5J x 15" ET25 (stal) TABELA ROZSTAWU ŚRUB |