VW-Porsche 914 (1969-1976)
VW Porsche 914 - sportowe coupe produkowane w latach 1969-1975 przez firmę Porsche we współpracy z koncernem Volkswagen.
Samochód z centralnie umieszczonym silnikiem, przez wielu nie uważany za prawdziwe Porsche, skąd potoczne określenie Volks-Porsche. Powstawały odmiany 1700, 1800 i 2000 w dwóch wersjach, z czterema i sześcioma cylindrami, o mocach odpowiednio od 76 do 110 KM. W kilku egzemplarzach powstał też model 916, ze 190-konnym silnikiem Porsche 911, który był odmianą modelu Porsche 914/6. W roku 1969, z okazji 60. rocznicy urodzin szefa firmy, dr Ferdynanda Porsche powstał prototyp 914 z 8-cylindrowym silnikiem o mocy 260 KM, który otrzymał oznaczenie 914/8.
Wyprodukowano 119 000 sztuk tego modelu, lecz tylko 3332 sztuk, miało zamontowany oryginalny, dwulitrowy, sześciocylindrowy silnik Porsche.
Dane techniczne:
Silniki - VW-Porsche 914 |
Silnik |
Zasilanie |
Poj. skok. |
Typ silnika |
Moc |
Maks.Moment Obr. |
Okres produkcji |
1.7 SPI |
Bosch D-Jetronic |
1679 cm³ |
benzyna B4 |
80 KM |
136 Nm/2700 obr/min |
00/1969-00/1976 |
1.8 |
Gaźnik |
1795 cm³ |
benzyna B4 |
85 KM |
138 Nm/3400 obr/min |
00/1969-00/1976 |
2.0 SPI |
Bosch D-Jetronic |
1971 cm³ |
benzyna B6 |
100 KM |
160 Nm/3500 obr/min |
00/1969-00/1976 |
2.0 |
Gaźnik |
1991 cm³ |
benzyna B6 |
110 KM |
160 Nm/4200 obr/min |
00/1969-00/1976 |
Typ nadwozia:
2-drzwiowe coupe targa
Wymiary:
Długość: 3985 mm
Szerokość: 1650 mm
Wysokość: 1230-1240 mm
Roz.Osi: 2450 mm
Masa własna:
950-980 kg
Pojemność bagażnika:
160-370
Poj. zbiornika paliwa:
62 L
Skrzynia biegów:
5-biegowa manualna
Rodzaj napędu:
tył
Rozmiar felg:
5.5J x 14 ETxx
4.5J x 15 ET34
6J x 15 ETxx
Rozmiar opon:
165/SR R15
185/70 R15
TABELA ROZSTAWU ŚRUB