VW-Porsche 914 (1969-1976)


VW Porsche 914 - sportowe coupe produkowane w latach 1969-1975 przez firmę Porsche we współpracy z koncernem Volkswagen. Samochód z centralnie umieszczonym silnikiem, przez wielu nie uważany za prawdziwe Porsche, skąd potoczne określenie Volks-Porsche. Powstawały odmiany 1700, 1800 i 2000 w dwóch wersjach, z czterema i sześcioma cylindrami, o mocach odpowiednio od 76 do 110 KM. W kilku egzemplarzach powstał też model 916, ze 190-konnym silnikiem Porsche 911, który był odmianą modelu Porsche 914/6. W roku 1969, z okazji 60. rocznicy urodzin szefa firmy, dr Ferdynanda Porsche powstał prototyp 914 z 8-cylindrowym silnikiem o mocy 260 KM, który otrzymał oznaczenie 914/8.

Wyprodukowano 119 000 sztuk tego modelu, lecz tylko 3332 sztuk, miało zamontowany oryginalny, dwulitrowy, sześciocylindrowy silnik Porsche.


Dane techniczne:

Silniki - VW-Porsche 914
Silnik Zasilanie Poj. skok. Typ silnika Moc Maks.Moment Obr. Okres produkcji
1.7 SPI Bosch D-Jetronic 1679 cm³ benzyna B4 80 KM 136 Nm/2700 obr/min 00/1969-00/1976
1.8 Gaźnik 1795 cm³ benzyna B4 85 KM 138 Nm/3400 obr/min 00/1969-00/1976
2.0 SPI Bosch D-Jetronic 1971 cm³ benzyna B6 100 KM 160 Nm/3500 obr/min 00/1969-00/1976
2.0 Gaźnik 1991 cm³ benzyna B6 110 KM 160 Nm/4200 obr/min 00/1969-00/1976


Typ nadwozia:
2-drzwiowe coupe targa

Wymiary:
Długość:    3985 mm
Szerokość:  1650 mm
Wysokość:   1230-1240 mm
Roz.Osi:    2450 mm

Masa własna:
950-980 kg

Pojemność bagażnika:
160-370

Poj. zbiornika paliwa:
62 L

Skrzynia biegów:
5-biegowa manualna

Rodzaj napędu:
tył

Rozmiar felg:
5.5J x 14 ETxx
4.5J x 15 ET34
6J   x 15 ETxx

Rozmiar opon:
165/SR R15
185/70 R15

TABELA ROZSTAWU ŚRUB