Geneza powstania modelu wiąże się z funkcjonowaniem marki NSU Motorenwerke, która pod koniec lat 60. pracowała nad mniejszym modelem zaprezentowanego w 1967 roku modelu NSU Ro 80 wyposażonego w silnik Wankla. Projekt oznaczony został symbolem K70 (K-niem. Kolben - tłok, 70 - liczba KM). W 1969 roku Volkswagen AG przejął ostatecznie NSU oraz Audi i stworzył Audi NSU Auto Union AG. W tym samym roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowany został model K70 sygnowany logo NSU. Na tych samych targach motoryzacyjnych zaprezentowane zostało Audi 100, które według kierownictwa koncernu konkurować miało z modelem K70 dlatego postanowiono odłożyć projekt w czasie i ostatecznie rozpocząć produkcję pojazdu jako Volkswagen jesienią 1970 roku. Auto stało się przełomowym modelem koncernu, gdyż wyposażone zostało w umieszczony z przodu silnik spalinowy chłodzony cieczą i napędzający przednią oś pojazdu Samochód wyposażony został w czterocylindrowy silnik benzynowy pochodzący z NSU 1200 o mocy 75 KM. Dwu-gaźnikowa wersja silnika otrzymała moc 90 KM. Auto wyposażone zostało w przednie zawieszenie oparte na kolumnach MacPhersona ze stabilizatorem, a tylne w ramiona wleczone, a także wentylowane przednie hamulce tarczowe. W 1972 roku auto przeszło delikatną modernizację nadwozia. Kanciaste reflektory zastąpione zostały podwójnymi i okrągłymi. Przy okazji delikatnie zaokrąglono pas przedni pojazdu. Rok później wprowadzona została mocniejsza jednostka napędowa o pojemności 1.8 l i mocy 100 KM. W tym samym roku do produkcji wprowadzono następcę - model Passat B1. Produkcję pojazdu kontynuowano jednak do lutego 1975 roku. Łącznie wyprodukowanych zostało 210 082 egzemplarzy. Dane techniczne:
Wersje wyposażeniowe: Essence Elegance R-Line Typ nadwozia: 4-drzwiowy sedan Wymiary: Długość: 4455-4470 mm mm Szerokość: 1685 mm Wysokość: 1450 mm Roz.Osi: 2590 mm Masa własna: 1050-1070 kg kg Pojemność bagażnika: 580 L Poj. zbiornika paliwa: 52 L Skrzynia biegów: 4-biegow manual Rodzaj napędu: przód Rozmiar opon: xxx Rozmiar felg: xxx TABELA ROZSTAWU ŚRUB |