VW Golf Country (1990-1991)


Volkswagen Country - producent przedstawił tą wersję jako stadium "Golf Montana", początkowo nawet bez poważnych planów o produkcji seryjnej ale dealerzy natychmiast złożyli zamówienia, mimo że samochód nie miał wejść do produkcji. Właśnie dlatego VW postanowił zbudować serię tego samochodu.

Produkcja seryjna rozpoczęła się w kwietniu 1990 roku w zakładach Steyr-Daimler-Puch (obecnie Magna Steyr) w Grazu (Austria). Do sprzedaży wprowadzony w maju 1990 r. i produkowany do grudnia 1991 r. jest wariantem czterodrzwiowego Golfa CL syncro. Aby zbudować to auto, Volkswagen w tym celu do fabryki w Graz, dostarczył kompletnie zmontowany model Golf CL syncro z silnikiem 1.8 98 KM, który został przebudowany na Golfa Country.

Golf Country, to właściwie tylko wizualnie stuningowana wersja Golfa II syncro. Patrząc z tego punktu widzenia Country wobec zwykłego Golfa ma same wady. Mimo stosunkowo dużego silnika jest powolny - rozwija zaledwie 155 km/h przy mocy 98 KM osiąganej przez jednostkę 1.8 - mniej od popularnej wersji prawie o 40 km/h. Jeszcze gorsze były nieliczne 90-konne odmiany Country. Napęd na tylne koła dołączany jest automatycznie za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego, rozwiązania, które nie pozwala zagłębić się w naprawdę grząski teren. Nie mniej jednak wersja Country, w lekkim terenie radzi sobie nad wyraz dobrze i wjedzie tam gdzie "zwykły" cywilny Golf nigdy by nie wjechał.

Mimo bardzo krótkiej produkcji (1.5 roku), powstały również wersje specjalne i specjalne konwersje, takie jak Golf II Country GTI 107 KM, który został zbudowany w ilości 50-sztuk, wyłącznie dla pracowników VW (Wolfsburg-Edition), lub specjalnych konwersji z silnikami Diesla.

Większość z 4-tysięcy aut (oraz dodatkowych 3-tysięcy wersji Chrom Paket) trafiła do Ameryki, niewiele do Niemiec, część rozjechała się po świecie w rękach prywatnych importerów.

Po wielu latach Golf Country jest postrzegany jako pionier dzisiejszej mody na auta typu SUV (Sport Utility Vehicle), szczególnie pod względem połączenia wyglądu typowego auta osobowego z terenowym i wynikającego z tego wysokiego zużycia paliwa. Już w 1989 r. Magazin Off Road ocenił, że ten samochód idealnie pasuje do luki, która otwiera się między pojazdami osobowymi a typowo terenowymi.



Dane techniczne:

Silniki - dane szczegółowe
Silnik Seria Poj. skok. Typ silnika Moc Max. Moment Obr. Kod Okres produkcji Rynek
1.8 EA 1781 cm³ benzyna R4 90 KM 145 Nm/3300 obr/min GU
GX
05/1990-12/1991 EU
1.8 EA 1781 cm³ benzyna R4 98 KM 143 Nm/3000 obr/min 1P 05/1990-12/1991 EU
1.8 GTI EA 1781 cm³ benzyna R4 107 KM 157 Nm/3800 obr/min PF 00/1991-00/1991 EU


Wersje wyposażeniowe:
Country
Allround
Chrom-Edition     - 558-sztuk, wprowadzony na początku 1991 roku
Wolfsburg-Edition - 50-sztuk, wersja sprzedawana tylko ówczesnym pracownikom fabryki VW

Typy nadwozia:
5-drzwiowy country

Wymiary:
Długość:   4255 mm
Szerokość: 1655-1680 mm
Wysokość:  1555 mm
Roz.Osi:   2475 mm

Masa własna:
1220 kg

Poj. bagażnika:
230 L Syncro

Poj. zbiornika paliwa:
55 L

Skrzynia biegów:
4-biegow manual - 1.8 90/98 KM
5-biegów manual - 1.8 107 KM

Rodzaj napędu:
- AWD

Rozmiar opon:
185/60 R14
195/60 R15
195/50 R15

Rozmiar felg:
5.5J x 14 ET35
6J   x 15 ET35
6.5J x 15 ET38
7J   x 15 ET25

TABELA ROZSTAWU ŚRUB