W lutym 1962 roku na zlecenie niemieckiego urzędu pocztowego (Deutschen Bundespost) firma VW opracowała ten pojazd, ponieważ używane do tej pory typy pojazdów były nieodpowiednie. w zamówieniu zwracano uwagę na przestrzeń ładunkową samochodu, która powinna być w stanie pomieścić 2-metry sześcienne i ładunek o masie 400 kilogramów, a także być dostępna bezpośrednio z kabiny kierowcy. Ponadto wymagane były drzwi przesuwne, ponieważ drzwi na zawiasach w centrum miasta często były zbyt duże, aby je otworzyć. Aby ograniczyć koszty do minimum, samochód zaplanowano pod nazwą EA 149 (EA oznacza kolejną serię rozwoju) - składał się w jak największym stopniu z innych pojazdów. I tak oto: silnik, skrzynia biegów i osie pochodziły z VW Käfer, podwozie od Karmann-Ghia, reflektory od VW Typ 3, maska silnika, klapa bagażnika, tylne światła i inne części z VW Transporter T1. W 1964 roku rozpoczęła się produkcja seryjna w fabryce Westfalia-Werken w Wiedenbrück i do momentu zaprzestania produkcji w lipcu 1974 r. zbudowano łącznie 6139 tego typu pojazdów z których część została sprzedana także innym firmom. Wielkość powierzchni ładunkowej wynosi 2,3 m³ a kolejne 0,6 m³ (można siedzenie pasażera, składany do przekazania pod deską rozdzielczą być obracany) obok fotela kierowcy, w sumie 2,9 m³, a podana przez VW ładowność to 410 kg. Dodatkowym dużym odbiorcą pojazdu, była także szwajcarska poczta (Schweizerische Post PTT), która kupił 1201 sztuk w nieco zmodyfikowanej wersji. Najważniejsze zmiany, to mocniejszy 1.3-litrowy silnik o mocy 44 KM, przednie hamulce tarczowe oraz nagrzewnica. Zewnętrznie, wersja ta różni się od niemieckiej: kolorystyką, zewnętrzne lusterka wsteczne nie były zamontowane na drzwiach, ale na przednich błotnikach, bo w Szwajcarii była dozwolona jazda z otwartymi drzwiami przesuwnymi. Ponadto w standardzie zamontowano bagażnik dachowy, który zwiększył całkowitą wysokość do 1950 mm. Obecnie około 40 pojazdów tego typu jest nadal dostępnych w Niemczech, z około 200 na całym świecie. Dane techniczne:
Typ nadwozia: 2-drzwiowy skrzynia-kombi Wymiary: Długość: 3970 mm Szerokość: 1670 mm Wysokość: 1730 mm lub 1950 mm z bagażnikiem dachowym Roz.Osi: 2400 mm Masa własna: 935 kg Pojemność bagażnika: 2,3 m³ + 0,6 m³ Poj. zbiornika paliwa: xx L Skrzynia biegów: 8-biegów automat Rodzaj napędu: tył Rozmiar opon: xxx Rozmiar felg: xxx TABELA ROZSTAWU ŚRUB |