|
Historia auta rozpoczęła się w roku 2005, kiedy to koncern Volkswagen postanowił stworzyć swojego pickupa. W 2007 roku opublikowano pierwsze zdjęcia modelu Volkswagen Pickup Concept. W 2008 roku VW oficjalnie ogłosił, że postanowił rozpocząć produkcję auta pod koniec 2009 roku. Jego nazwa opracowana została przez firmę Interbrand na zlecenie Volkswagena. Nazwa Amarok, w języku Inuitów, oznacza wilka arktycznego. Może się również kojarzyć z siedzibą koncernu Volkswagen AG w Wolfsburgu, a w językach romańskich oznacza osobę kochającą skały. W porównaniu do Amaroka I, 2 generacja wyraźnie urosła: długość nadwozia 535 cm (+9.6) a rozstaw osi 327 cm (+17.3). Poprawiono też zdolność brodzenia, która teraz wynosi aż 80 cm a nie 50 cm jak w generacji pierwszej. Inne parametry terenowe, to: kąt natarcia 29 stopni, zejścia 21 stopni a kąt rampowy 21 stopni. Amarok II w Europie, oferowany jest wyłącznie z podwójna kabiną (Double Cab) a w Ameryce Południowej, również z pojedynczą kabiną (Single Cab). Skrzynia ładunkowa wersji z podwójną kabiną, ma długość 154.4 cm a skrzynia ładunkowa z kabiną pojedynczą 230.4 cm (pomieści 2 europalety). Szerokość skrzyni ładunkowej w obu wersjach długości kabiny, jest taka sama i wynosi 120.6 cm (pomiędzy nadkolami) a jej wysokość 52.9 cm. Druga generacja może zabrać 1160 kg ładunku i ciągnąć przyczepę o maksymalnym DMC 3.5t. Dach pojazdu można będzie, obciążyć statycznym ciężarem do 350 kg, co pozwoli wykorzystanie go jako platformy dla namiotu. Podwozie Amaroka II osadzone jest na ramie i posiada sztywną oś z resorami piórowymi z tyłu. Koła mają średnicę od 18 do 20 cali. Wspomaganie kierownicy działa elektromechanicznie. Wszystkie zegary są w pełni cyfrowe, a centralnie umieszczony ekran dotykowy ma przekątną 10 lub 12 cali. Jednak samochód jest częściowo obsługiwany za pomocą przełączników.[2] [3] Pick-up może być wyposażony nawet w 25 systemów wspomagających kierowcę, w tym w widok dookoła 360 stopni („Area View”). Pojazd posiada napęd na tylne koła z możliwością przełączania napędu na przednie koła. W przypadku podstawowego silnika odbywa się to ręcznie, w przypadku mocniejszych silników za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego czyli 4Motion. Na tylnej osi można włączyć samoblokujący mechanizm różnicowy. W zależności od zastosowanej jednostki napędowej, zastosowane będą skrzynie 6-biegowe manualne lub automatyczne 6 lub 10-biegowe. Wszystkie dostępne silniki w Amoroku 2-generacji - w całości pochodzą z koncernu Forda. Chronologia zmian 2023 rok Styczeń: Początek sprzedaży z silnikami: 2.0 TDI 170 KM / 2.0 BiTDi 205 KM / 3.0 TDI V6 241 KM Dane techniczne:
Wersje wyposażeniowe: Amarok Style Life Pro Pro Plus PanAmericana Aventura Typ nadwozia: 4-drzwiowy pick-up 2-drzwiowy pick-up (Ameryka Południowa Wymiary i prześwit: Długość: 5390 mm Szerokość: 1910 mm (bez lusterek) Szerokość: 2208 mm (z lusterkami) Wysokość: 1871 mm / 1884 mmm Roz.Osi: 3270 mm Głęb. brodzenia: 80 cm Prześwit: 28.5 cm Kąt natarcia: 29° Kąt rampowy: 20° Kąt zejścia: 22° Masa własna: 2191-2420 kg (w zależności od silnika i wersji wyposażenia) Wymiary przestrzeni ładunkowej: Długość: 1651 mm Szerokość: 1584 mm (1227 mm między nadkolami) Wysokość: 525 mm Ładowność: do 1160 kg Masa przyczepy: 3500 kg Pojemność bagażnika: 2,xx m² Poj. zbiornika paliwa: 80 L Poj. zbiornika AdBlue: xx L Skrzynia biegów: 10-biegów automat - 2.0 TDI 170 KM / 2.0 TDI 205 KM / 3.0 TDI 241 KM Oznaczenia skrzyń biegów: 6R80 - 6-biegów automat (Ford 6R automatic transmission) 10R80 - 10-biegów automat (Ford–GM 10-speed automatic transmission) Rodzaj napędu: RWD - tył 4x4 - 4motion Rozmiar opon: 215/70 R16 255/70 R16 255/70 R17 255/65 R18 255/60 R19 255/55 R20 275/45 R21 Rozmiar felg: 6.5J x 16 ET52 (stal) 7J x 16 ET55 7.5J x 17 ET55 7.5J x 18 ET55 7.5J x 19 ET55 8J x 20 ET55 8.5J x 21 ETxx TABELA ROZSTAWU ŚRUB |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

