Autor Wątek: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?  (Przeczytany 91289 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 3
  • Marka: Audi
  • Model: A6
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 00:49:17 »
Temat dolewania oleju 2T do silnika diesla klekotów jest stary jak świat. Ale ciekawi mnie jakie wy macie odczucia w tym temacie.
- czy dolewacie go do każdego baku czy co któreś tankowanie i w jakich proporcjach oraz jaki olej lejecie?
- czy polecacie to robić czy jednak może mieć to zły wpływ na wtryski i resztę układu paliwowego?
- czy długotrwałe stosowanie takiej metody będzie miało negatywny wpływ na długość życia wtryskiwaczy?
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #1 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 08:48:07 »
Ja od jakiegoś roku czyli ok. 35 tys. km dolewam w pełni syntetycznego oleju elf 2T do paliwa i samochód jeździ  :D
Pali tyle samo i mocy też mu nie przybyło ale wydaje mi się że równiej pracuje zaraz po odpaleniu a odgłos pracy silnika bardziej "aksamitny".
Na pewno poprawia to właściwości smarujące paliwa co pozytywnie wpływa na trwałość każdej aparatury paliwowej.
Silnik jaki mam w swoim samochodzie  był projektowany ponad 10 lat temu a wtedy zawartość substancji smarujących w paliwie była dużo wyższa niż dzisiaj.
Stosuję ok. 100 ml do pełnego zbiornika.





 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 09:28:48 »
Red widzę że zaliczasz się do osób którzy dbają o auto jak mogą .Nie wiem czy wóz planujesz trzymać dożywotnio czy kupujący będzie tylko zadowolony z twojego pieszczotliwego podejścia do wozu.O ile wydłuży życie stosowanie oleju do paliwa ? Czy dawkowanie 100ml na zbiornik jest czymś poparte ?Czy jak wlejesz 2-3l na zbiornik to dostanie czkawki ?
Ilość 100ml na zbiornik możesz wlać nawet i Pb i mu nie zaszkodzi .Jak przeliczysz to wyjdzie większa kropla na litr a taką ilość to nawet wody przetrawi .
Moim zdaniem stosowanie oleju do paliwa wydłuży żywotność jednostki w takim stopniu że jest to sprawa pomijalna a i tak najczęściej nie będzie dotyczyć obecnego właściciela tylko przyszłego (czyli robimy komuś dobrze )
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #3 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 10:07:06 »
Zainspirowała mnie lektura kilku for o tematyce motoryzacyjnej także a może przede wszystkim niemieckich.
Rzeczywiście po chwili zastanowienia jak jakieś 10 lat temu pochlapało się ręce olejem napędowym to bardzo długo czuć było specyficzny zapach pomimo mycia np. ludwikiem. Dzisiaj wystarczą 2 mycia wodą z mydłem i nic nie czuć.
Mydło jest lepsze niż kiedyś ludwik? Raczej nie - paliwo jest kolokwialnie mówiąc mniej tłuste i tu jest rozwiązanie.
Pompowtryskiwacze miały wystarczyć na cały czas eksploatacji pojazdu - były zaprojektowane zanim ktoś wpadł na pomysł żeby samochód przejeżdżał 200 tys. km i na złom. Silniki PD miały przejechać ponad 600 tys.
Dlaczego padają po 200 tys. km?
Ekologia wymusza coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin i bez odpowiedniego paliwa nie da się ich spełnić. Nikomu nie przeszkadza że starsze silniki niekoniecznie dobrze tolerują słabsze właściwości smarujące bo komu na tym tak naprawdę zależy?  Ani producentowi ani ekologom ani tym bardziej rafineriom.
Nie jestem zwolennikiem żadnej teorii spiskowej ale jak coś mam i zależy mi na tym żeby długo się tym cieszyć to dbam o to.
Swego czasu tankowałem bardzo tanie paliwo i przy porannym rozruchu słychać było klekotanie a z rury chmura - jak zacząłem lać olej 2T jest normalnie - przypadek?
U szwagra we fiacie 1,3 przy odpalaniu od jakiegoś czasu zawsze było słychać klekotanie - po dolaniu oleju 2T cisza.
Osobiście uważam że dolewanie oleju 2T do oleju napędowego to dobry pomysł - kazdemu polecam spróbować ale nikogo na siłę nie namawiam.


red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #4 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 11:00:14 »
Nie byłbym sobą jakbym nie dorzucił trzech groszy od siebie.Jeśli każdy zastanowi się choć przez chwilę nad faktem iż różnica temperatur powoduje skraplanie się wilgoci to może lekko się przerazić na czym jeździ .Na pewno każdy widział jak na szybie powstaje szron mimo tego że nie jest ona polewana wodą .Lub rurę przez którą płynie zimna woda a na niej powstają krople wody (wilgoć ).W zbiorniku samochodu działają te same zasady fizyki .Wystawiamy auto z ciepłego garażu na mróz lub odwrotnie .Lub jak zostawimy go na mrozie na całą noc .Dlatego dobrym sposobem jest mieć dużo paliwa w zbiorniku podczas mrozów.Wilgoć która znajduje się zamarza i to ona najczęściej robi zatory w układzie paliwowym (smok ,przewody ,czy sam filtr)Jak dodamy do tego wytrącanie się parafiny z kiepskiego paliwa to jest komplecik .Zimową porą dodawanie środków do ON w celu zapobiegania tego typu problemu ma rację bytu ale dodawanie oleju nie za bardzo.Nie twierdzę że zaszkodzi ale nie wiele pomoże .Olej nie ma właściwości łączenia wody (wilgoci ) z paliwem ON.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #5 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 13:41:46 »
@Gulasz - poruszyłeś ważną kwestię.
Wilgoć zawsze osadza się na ścianach zbiorników i to jest fakt. To ile tej wilgoci jest na ścianach plastikowego zbiornika na 70 litrów zamontowanego w naszym samochodzie to przysłowiowy pikuś. Wyobraźcie sobie komorę  o pojemności np. 15000 litrów zbiornika zakopanego w ziemi. Zbiornik stalowy i połączony z instalacją odpowietrzającą i służącą do napełniania w którym zostało np. 3500 litrów. Ile wilgoci a w zasadzie wody jest w takim zbiorniku? Dużo ale na próżno szukać jej w paliwie. Przy pomocy biokomponentów m.in. spirytusu który jest dodawany do paliwa woda jest wiązana z paliwem i jako jednorodna ciecz wlewana do baków naszych samochodów.
Kiedyś starzy kierowcy do oleju napędowego dodawali w zimę spirytusu właśnie po to żeby związać wodę zawartą w paliwie - dzisiaj jest to rozwiązane już w rafinerii.

Dodawanie oleju 2T w tym przypadku ma tę zaletę że dodatkowo smaruje elementy układu paliwowego.



 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #6 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 15:22:12 »
Wyobraźcie sobie komorę  o pojemności np. 15000 litrów zbiornika zakopanego w ziemi.
No i ten fakt mówi o tym iż panuje w nim praktycznie ta sama temperatura (na pewno nie występują w nim temperatury ujemne) .Dla tego nie zamarza woda doprowadzana rurociągami do domów .Jak dobrze pamiętam strefa przemarzania gruntu jest do 120 cm na podmokłym terenie 150 cm.Zbiorniki na stacjach są dużo głębiej i dlatego mogą chrzcić paliwo i im nie zamarza ,dopiero jak wlejesz do swojego baku zaczyna być fajnie.Jak dojdzie skraplanie i szronienie w naszych zbiornikach paliwa przy dużych mrozach to już komplecik.A dolewka oleju nie za wiele pomoże .Olej tak ale jak jest ciepło zimą raczej specyfiki uszlachetniające . 
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #7 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 16:54:48 »
Jakie szronienie masz na ściankach plastikowego zbiornika (samochody od dawna mają plastikowe baki)?
Zasada jest taka że paliwa z uwagi na dużą rozszerzalność są sprzedawane zawsze w temperaturze +15 stopni (na stacji kupujemy paliwo odmierzone na podstawie gęstości w temp. 15 stopni właśnie  ).
Pod ziemią temperatura nie bywa ujemna co nie oznacza że na ścianach nie skrapla się wilgoć - skrapla się jej bardzo dużo wbrew pozorom.
Dodatkowo cały osprzęt służący do napełniania i odpowietrzania jest metalowy i na powierzchni ziemi lub tuż pod nią - sama pojemność tych instalacji to kilkaset litrów.
Biokomponenty dodawane do paliw doskonale wiążą wodę z paliwem i problem w dzisiejszych czasach jest marginalny.
Temat dotyczy stosowania oleju 2T do oleju napędowego a problem skraplania pary wodnej wewnątrz zbiorników to temat na zupełnie inną dyskusję.

red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #8 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 17:19:21 »
Jakie szronienie masz na ściankach plastikowego zbiornika (samochody od dawna mają plastikowe baki)?
Dokładnie takie samo jak przy metalowym .A w ostatnim zdaniu jak najbardziej nawiązałem do tematu dolewania oleju do ON.Według mnie zimą na niewiele to pomoże co innego latem .
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #9 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 17:36:48 »
Dokładnie takie samo jak przy metalowym .A w ostatnim zdaniu jak najbardziej nawiązałem do tematu dolewania oleju do ON.Według mnie zimą na niewiele to pomoże co innego latem .
Niezupełnie takie same.
Blacha stalowa jest przewodnikiem przez co jej zastosowanie powoduje powstawanie mostka cieplnego i jak najbardziej skutecznego zamrażania pary wodnej na ścianach w temperaturach w okolicy zera stopni.
Plastik jest izolatorem i w jego przypadku zamarzanie na ścianach jak najbardziej występuje ale w dużo niższych temperaturach i w mniejszym stopniu.
Wszystkim którzy mają wątpliwości co do szronienia proponuję prosty eksperyment: dwa pojemniki, jeden plastikowy a drugi blaszany napełniamy w ok. 1/3 olejem napędowym i wystawiamy na mróz - dokładnie będzie widać gdzie i w jakim stopniu występuje zjawisko zamarzania pary wodnej na ścianach.
Co do samego wlewania oleju to nawet preparaty typowo zimowe jak np. skydd zawierają oleje i są raczej skuteczne podczas mrozów.

red@tapatalk
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #10 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 18:28:00 »
Co do samego wlewania oleju to nawet preparaty typowo zimowe jak np. skydd zawierają oleje i są raczej skuteczne podczas mrozów.
Widzę że niektórzy posiadają wiedzę tajemną producenta preparatu .Z chęcią zapoznam się co jest takiego w składzie chemicznym .Bo czarowanie że jest super lub jeszcze lepszy to każdy może sobie napisać .Kiedyś wspomniałem że co roku miałem walkę z zamarzającym ON i akurat ten specyfik mnie rozczarował .Jako że zaliczam się do dość leniwych woziłem go w bagażniku i ku mojemu zdziwieniu zamarzł i nie byłem w stanie go wlać do baku przy minus 17 .Tak że w moim przypadku okazał się nie skuteczny ponieważ zamarzł na kamień przed użyciem.Co do zbiorników zgadzam się że w plastikowym paliwo jest bardziej odporne na mróz jak w metalowym bo metal bardziej oddaje ciepło ale przy -8 jest to bez znaczenia bo i w plastiku zmarznie.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 3
  • Marka: Audi
  • Model: A6
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #11 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 18:34:11 »
Panowie odbiegacie od tematu.
Czy wg. was długotrwałe dolewanie oleju 2T do ropy przyniesie dobre czy złe skutki ?
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #12 dnia: 06 - Styczeń - 2016 - 18:39:09 »
Nie wiem co Ty tam woziłeś ale skydd nie zamarza w tak wysokich temperaturach. Mi kilka razy uratował  skórę i polecam stosowanie go wszystkim którzy muszą jeździć w niskich i bardzo niskich temperaturach. Kiedyś zawsze woziłem w samochodzie butelkę tego preparatu i nigdy nic mi nie zamarzło a pamiętam że i ponad -30 stopni było.
Nijak to się ma jednak do tematu dyskusji.


Dodano:  06 - Styczeń - 2016  -  18:43:20
Czy wg. was długotrwałe dolewanie oleju 2T do ropy przyniesie dobre czy zle skutki ?
Dolej i zobacz - na pewno nie zaszkodzi  :thumbup:



 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 3
  • Marka: Audi
  • Model: A6
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: Dolewanie oleju 2T do klekotów - dyskusja
« Odpowiedź #13 dnia: 07 - Styczeń - 2016 - 20:15:15 »
Red bardziej chodziło mi o rozpoczęcie ciekawej dyskusji na ten temat ;)
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #14 dnia: 07 - Styczeń - 2016 - 20:29:58 »
Ja leję i żadnych skutków ubocznych nie stwierdziłem.
Silnik moim zdaniem pracuje równiej zaraz po porannym uruchomieniu, odgłos jest jakby bardziej "miękki" i trochę przypomina odgłos silnika z cammon rail.
Koszt 1l butelki takiego oleju jak stosuję to 24 zł do pełnego zbiornika leję 100ml czyli na jedno tankowanie 2,40 zł  kosztuje mnie ta zabawa - koszt moim zdaniem akceptowalny i nie odczuwalny w domowym budżecie
W tym miejscu dobrze by było gdyby wypowiedział się Sebastian  (Szaman ) bo jemu kiedyś wlałem do baku porcję oleju 2T i on być może jakieś różnice zauważył w swoim samochodzie.

red@tapatalk
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 3
  • Marka: Audi
  • Model: A6
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #15 dnia: 07 - Styczeń - 2016 - 21:00:07 »
Ja dzisiaj zalalem specyfik STP do diesla. O efektach powiem przynajmniej po 2 bakach.  Nastepnym bedzie środek lique moly. Bede to lało co 2 bak na przemian z olejem 2T tak aby nie mieszać specyfików z olejem chyba.

A tu fajny tekst
Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla)
spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych.
Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.
Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.
Schemat konstrukcji takiej pompy przedstawia zdjęcie z poniższego linka:
http://us1.webpublications.com.au/st...108104_2mg.jpg

Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej
silnika.
Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.
Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.

W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych":
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resource...aSmarnosci.pdf

Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika.
Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia.
Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN.
Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN.
Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów.

Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
Same zalety?
Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo.
Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące.

Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.
Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.
Linki:
próbka 1:50 http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686109

próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686110


Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.

Własności czyszczące oleju 2T.
Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.
Wniosek subiektywny

Zalecane proporcje oleju 2T
Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.

Zalecane oleje
Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:
http://www.liquimoly-sklep.pl/pl/p/O...ml-i-1L-1L/280
Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html

I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,125.html
Koleżanka Iwona dotarła do informacji:
Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter

nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące
*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC

zdecydowanie niepolecane:
*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD


Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie.

Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego
Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.
Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.
I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:
1. Temperatura zapłonu
2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu
3. Spełniane normy jakościowe,

Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC

Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.

Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :

Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
• Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
• Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)


Zalety subiektywne:
• Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
• Łatwiejsze zapalanie silnika
• Mniejsze zużycie paliwa –
• Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują


Wady:
• Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem
• Dodatkowe koszty na olej do 2T.

Nie jestem autorem tekstu oryginał na: http://www.peugeot-klub.pl/index.php...1858#msg401858

Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html#ixzz3wagfoKyV
 
Podziękował: magician7

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #16 dnia: 08 - Styczeń - 2016 - 14:26:15 »
Jaki specyfik STP zastosowałeś?
Co konkretnie chcesz osiągnąć? 

red@tapatalk

 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 3
  • Marka: Audi
  • Model: A6
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LRY
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #17 dnia: 08 - Styczeń - 2016 - 15:35:32 »
STP do czyszczenia wtryskiwaczy ( niebieska buteleczka ). 
Osiągnąć chciałem to, że ostatnio przy przyśpieszaniu czuć było lekkie szarpanie autem i ciężko było ją odpalić. 
Teraz tak jak by ten problem znika.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #18 dnia: 09 - Styczeń - 2016 - 07:08:30 »
Jeżeli stosowanie tego preparatu przynosi efekty to masz w aparaturze paliwowej nagromadzone w ogromnej ilości różnego rodzaju osady i po ich wypłukaniu (o ile to w całości możliwe) stosowanie tego preparatu przestanie przynosić jakikolwiek efekt. Faktem jest że ten preparat w okresie zimowym obniża temperaturę blokady zimnego filtra i ma silne właściwości czyszczące i przeciwutleniające.
W okresie zimowym jeżeli nie masz możliwości tankowania paliwem o odpowiednio niskiej temperaturze mętnienia to polecam do pełnego  (zimą powinno się tylko do pełna tankować) zbiornika wlać ok. 0,5 - 1 litra benzyny - ona zapobiega wytrącaniu się parafiny.
Kiedyś wlałem buteleczkę tego niebieskiego STP do swojego galaxy i żadnych zmian nie odnotowałem.
W moim mniemaniu prościej i  taniej raz na jakiś czas wlać do zbiornika paliwo premium w celu oczyszczenia aparatury paliwowej, wymieniać na czas filtr paliwa a do paliwa jeśli nie cały czas to co któreś tankowanie  (piszę tu o silniku z pompą VP) olej 2T. Dodatkowo paliwa premium w wersji zimowej zwykle nie mają biokomponentów co pozytywnie wpływa na układy zasilania silników diesla.

red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #19 dnia: 09 - Styczeń - 2016 - 09:14:36 »
Z zamieszczonego matreiału wynika wynika że na 50 litrowy zbiornik powinno się stosować 250 ml by było ok. Rad to wygląda że twoje dawkowanie jest trochę biedne albo masz zbiornik 20 l .Jak dodamy do tego fakt iż dodany olej do paliwa zwiększa jego gęstość (przy niskich temperaturach bardziej )to może okazać się że wcale nie wpływa to korzystnie na układ paliwowy .Stosowanie wszelkiego rodzajów specyfików czyszczących układ paliwowy niesie ryzyko że cały wypłukany syf może uszkodzić układ paliwowy i w rezultacie zamiast pomóc może zaszkodzić .Najważniejsze jest to po co walczyć z płukaniem ,czyszczeniem czy dodatkowym smarowaniem .O ile te wszystkie zabiegi przedłużą życie serduszka ? Cz my załapiemy się na odczucia wynikające z tego typu operacji czy kolejny właściciel ?Bo chyba nikt nie planuje trzymać obecnego wozy dożywotnio .Dlatego ja podtrzymuję swoje zdanie że dodanie oleju do paliwa nie zaszkodzi ale oszałamiających rezultatów nie będzie (szczególnie zimową porą przy dużych mrozach gdzie może przynieść wręcz negatywne rezultaty ) 
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #20 dnia: 09 - Styczeń - 2016 - 18:44:14 »
Bez obrazy ale co według Ciebie warto robić? Z Twoich wypowiedzi wynika że prawie każda rzecz którą robimy przy samochodzie jest bez sensu.
Idąc Twoim tokiem rozumowania po co kupować nowoczesny samochód skoro prędzej czy później na pewno się zepsuje.
Rozwijając temat można dojść do dość ciekawych wniosków ale nie o to tutaj chodzi.
Nikt nie każe Ci brać wszystkiego na słowo, fachowa opinia jak najbardziej jest wskazana ale musi być merytoryczna i najlepiej poparta rzeczowymi argumentami.
Powtarzanie kilka razy jednej teorii która nie zawsze jest do końca spójna nie wiele wnosi do dyskusji.
Forum jest po to żeby wyrażać swoje opinie, wymienić się doświadczeniami, pochwalić się czymś itp.
Większość użytkowników tego forum ma taki a nie inny stosunek do swojego samochodu - gdybyśmy nie czuli sympatii do swoich autek to być może spotkalibyśmy się kiedyś (niektórzy z nas) na forum np. akwarystów, filatelistów czy hodowców kotów.
To jest forum samochodowe i tu dyskutujemy o naszych samochodach - prawie każdy chce swoim autkiem cieszyć się jak najdłużej i wymieniamy doświadczenia jak tego dokonać, co robić i czego nie robić żeby nasze samochody były ładniejsze, szybsze, trwalsze czasem nawet lepsze niż fabryka wypuściła.


 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Dolewanie oleju 2T do klekotów - dyskusja
« Odpowiedź #21 dnia: 09 - Styczeń - 2016 - 20:44:45 »
@red, zgadzam się z twoją wypowiedzią w stu procentach. Ale życie pokazuje zupełnie co innego. Przeraża mnie jak większość bez chwili zastanowienia powiela coś co usłyszeli lub przeczytali. Przy którymś temacie wspomniałem że lubimy a wręcz prosimy być okłamywani (podawałem przykłady z kremem dla kobiet który jeden wyszczupla inny ujędrnia). Spróbuj kobiecie powiedzieć że ten krem nie działa lub że nie widzisz efektów. Podobnie wygląda sprawa wśród facetów i ich zabawek jakimi są auta. Jest preparat do czyszczenia układu paliwowego. Jak zadziała i ma swoje właściwości płuczące to nikt się nie zastanowi co z tym wypłukanym syfem się stanie (przejdzie przez wtryski i albo będzie ok. albo przyspieszymy zgon). Podobnie wygląda sprawa z płukaniem układu chłodzenia gdzie po wypłukaniu najczęściej robi się sito (płukanie ma na celu poprawić wydajność układu a najczęściej kończy się wymianą części na nowe )itd. Ja podchodzę do tego typu tematów w inny sposób i dla tego napotykam na krytykę. Są rzeczy które sprawdziłem samemu lub ktoś sprawdził wcześniej i jestem pewien czegoś na 100 procent. Przykład oleju do ON jest jednym z takich rzeczy. Najprościej aby każdy nowiuteńką flaszkę wstawił do zamrażarki lub wystawił na mróz i sam się przekonał jak taki olej zachowuje się przy -15. A najlepiej spróbował go przelać przez filtr paliwa. A to nie jest ekstremalna temperatura w jakich bywa auto. Co do tematu nowinek w autach to jako że się orientuję o co w nich chodzi może jestem mniej podatny na niektóre buble jakie w nich są robione (specjalnie przez wielkie koncerny motoryzacyjne ). Można prowadzić dyskusję (bo z każdej płyną jakieś wnioski). Na przykładzie dolewania oleju do ON ktoś co czyta ten temat wywnioskuje że jeden dolewa i widzi poprawę drugi przytoczył kawałek referatu jak inni to stosują i też się na to pisze a trzeci doradza by stosować dolewkę latem bo na zimę nie pomaga a nawet może zaszkodzić. Jestem ciekaw czy inni po przeczytani wleją bez obaw czy zastanowią się czy w mojej wypowiedzi jest choć trochę prawdy.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #22 dnia: 09 - Styczeń - 2016 - 21:06:27 »
Powiedzmy że masz rację.
Teraz napisz co ta zamarznięta rzekomo setka oleju zrobi za zamieszanie w ponad 70 litrach zimowego paliwa?
Teorię o ogromnej gęstości tego oleju raczej bym odrzucił bo ten konkretny olej gęstnieje na mrozie w bardzo ograniczonym stopniu - wiem bo trzymam ten olej w nieogrzewanym garażu i dolewałem go też w czasie ponad -10 stopni w garażu.

red@tapatalk
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5943
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #23 dnia: 09 - Styczeń - 2016 - 22:23:29 »
Nawiązując do pytania z tematu:
- czy do silnika 1.9 TDi AFN 110KM na pompie VP lać olej olej 2T ?
- a jak lać, to olej jakiego producenta i w jakich proporcjach na pełen bak 80 L ?

Podchodzę do tematu tak samo jak do Modyfikatora Plus, z zastosowania w silniku odczuwam zauważalne pozytywne skutki i leję dla własnej satysfakcji.
Najważniejsze aby zastosowanie preparatu nie szkodziło, bo jak tylko kończy się na samej satysfakcji bez skutków ubocznych to mnie to wystarcza do zadowolenia ;)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Olej 2T do diesla - dolewać czy nie ?
« Odpowiedź #24 dnia: 09 - Styczeń - 2016 - 22:50:19 »
@red już odpowiadam na twoje pytanie.
Sytuacja nie oderwana od rzeczywistości. Zatankowałeś na stacji do pełna, przyjechałeś do garażu, temperatura -15 lub lepiej, dolewasz olej w konsystencji miodu, samochód zostawiasz na całą noc, olej spływa wlewem a że samochód stoi raczej słabo wymiesza się z ON i leży na dnie zbiornika (bo ma większą gęstość). Przychodzisz rano odpalasz, a że smok ciągnie z dołu to i pociąga takiego gluta do filtra i fura się męczy lub gaśnie. Czy taka sytuacja jest prawdopodobna ?
Jak jest ciepło to inna bajka bo i inna gęstość obu cieczy a i parafina się tak nie wytrąca.
 

Tagi wątku: