Autor Wątek: HAK HOLOWNICZY - wybór, montaż, kodowanie - problemy [Tiguan II]  (Przeczytany 29959 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline icadoit

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
HAK HOLOWNICZY - wybór, montaż, kodowanie - problemy [Tiguan II]
« dnia: 03 - Kwiecień - 2017 - 18:32:45 »
Temat dotyczy tylko modelu Tiguan II - proszę aby właściciele innych modeli zakładali swoje tematy o haku w działach odpowiadających ich pojazdom.

Witam, czy ktoś może mi napisać jak wygląda sytuacja z gwarancją samochodu w przypadku montażu haka holowniczego poza ASO?

Mam zamiar zamontować hak Westfalia 13 pin. W warsztacie powiedziano mi, że do niego jest dedykowana wiązka i trzeba ją wprogramować w samochód.
Czy po zamontowaniu haka z ingerencją w samochód nie stracę gwarancji?

pozdrawiam
 

Offline Toomasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 151
  • Pomógł: 6
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WS
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #1 dnia: 05 - Kwiecień - 2017 - 08:42:25 »
Czy po zamontowaniu haka z ingerencją w samochód nie stracę gwarancji?

Musisz pytać u źródła czyli w ASO. Pamiętaj że jak zamawiasz auto z hakiem to oprócz haka masz wydajniejszy system chłodzenia silnika - przynajmniej jest tak u mnie   ;-)
 

Offline mapigeo

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 79
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #2 dnia: 05 - Kwiecień - 2017 - 16:22:22 »
Dlatego hak kosztuje więcej. Chowanie i chłodzenie silnika podnoszą cenę.
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 345
  • Pomógł: 53
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #3 dnia: 09 - Lipiec - 2017 - 10:15:29 »
Aktualnie, w ofercie promocyjnej ASO lipiec-wrzesień 2017 można zakupić do Tiguana MQB hak.

Pozycja: Opuszczany hak z wiązką elektryczną i licencją kodowania
Numer części: 5NA 092 160 B
Cena: 3299 PLN brutto

Opis z katalogu:

Hak holowniczy i wiązka elektryczna
Tylko idealne podłączenie do architektury CAN samochodu i pełne oprogramowanie modułów sterujących zapewnia bezawaryjne funkcjonowanie wszystkich urządzeń pojazdu i systemów wspomagających kierowcę.
Kompletny zestaw do montażu haka holowniczego obejmuje:
– hak holowniczy z zestawem do montażu elektrycznego
– dokument aktywacyjny zawierający unikalny kod aktywacyjny – wybrane modele – przetestowane zgodnie ze standardami jakości Volkswagena
– szybki montaż i perfekcyjne dopasowanie do modelu.
 
Podziękował: klw

Offline omen

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 124
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WT
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #4 dnia: 16 - Lipiec - 2017 - 19:57:48 »
W aktualnym cenniku cena przy zakupie/konfigurowaniu nowego auta to 3790 pln.
Ale za tę kwotę otrzymujemy wydajniejszy układ chłodzenia + elektryczne wysuwanie/odblokowywanie) haka.
Czy ten z ASO też jest chowany?

Jak ktoś nie zamówił wraz z samochodem aktualna oferta ASO wydaje się być korzystna, ale mam jedno pytanie:

Kompletny zestaw do montażu haka holowniczego obejmuje:
– szybki montaż i perfekcyjne dopasowanie do modelu.

Czyli to jest wraz z montażem przez ASO,?
Czy to tylko taki skrót marketingowy że zestaw któwy dostaniemy składający się z:
– hak holowniczy z zestawem do montażu elektrycznego
– dokument aktywacyjny zawierający unikalny kod aktywacyjny – wybrane modele – przetestowane zgodnie ze standardami jakości Volkswagena
będziemy w stanie łatwo i szybko sami zamontować bo jest superancko dopasowany do modelu?
 

Offline wachu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł: 11
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #5 dnia: 12 - Maj - 2018 - 22:28:25 »
Czy zamontował ktoś może ori hak elektryczny używany  ?

 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #6 dnia: 28 - Maj - 2018 - 21:10:27 »
Oryginalny hak to własnie westfalia

ja dokładałem hak w ASO do nowego auta, po prostu kupiłem juz gotowe wyklikane
jest to dokładnie ten chowany hak, taki sam jak w nowym aucie
w tym jest wiązka i przycisk w bagazniku
wydajeniejsze chlodzenie to pewnie jakiś program w ECU, nic mechanicznego
VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 

Offline TMP

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 102
  • Pomógł: 23
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #7 dnia: 28 - Maj - 2018 - 22:55:11 »


1M5      Trailer hitch preparation
1M6      Trailer hitch mechanically swiveling and power-detachable
1M8      Trailer hitch mechanically swiveling a. power-detachable w/ trailer draw bar weight detection and mass detection
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 345
  • Pomógł: 53
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #8 dnia: 28 - Maj - 2018 - 23:40:21 »
No, i z powodu durnego rozgałęzienia zasilania, przy rozbudowie trzeba wymienić również główny wentylator. Nic dziwnego, że później takie koszty sobie liczą za "zestaw zrób to sam".
 

Offline wachu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł: 11
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #9 dnia: 29 - Maj - 2018 - 08:15:16 »
po prostu kupiłem juz gotowe wyklikane
jest to dokładnie ten chowany hak, taki sam jak w nowym aucie
w tym jest wiązka i przycisk w bagazniku

Ale w sensie, że kupiłeś ori na portalu aukcyjnym i zamontowali ci w ASO? Jakie koszty?

Czy po prostu kupiłeś ori w ASO , ale już po zakupie?

thx


 

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 235
  • Pomógł: 22
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #10 dnia: 29 - Maj - 2018 - 09:49:21 »
Oryginalny hak można montować bez przeróbki chłodzenia. Dodatkowe chłodzenie jest "wymagane" gdy ciągniesz duże ciężary typu przyczepa kempingowa itp.
Wydajniejsze chłodzenie jest fabrycznie montowane przy fabrycznym zamówieniu haka - dlatego też zamówiłem hak razem z autem, bo wcześniej też zastanawiałem się nad późniejszym dołożeniem.
 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #11 dnia: 29 - Maj - 2018 - 10:56:30 »
@wachu

Kupiłem nowe auto w ASO ale juz było zamówione do produkcji (nie było mozliwości dodanie do konfigu nieczego) i przed odbiorem zamówili wszystkie części do montazu haka - tak samo jakbym sobie to wyklikał w konfiguratorze
chciałem dokładać hak sam ale powiedzieli mi ze nawet westafalia powoduje wariowanie czujników, wiec zapłaciłem 4k pln za oryginalny hak

po zakupie dostałem dokumenty do haka a tam westfalia ;)
na pewno coś tam sie zmienia, bo nawet jak wepne bagażnik rowerowy na hak i podepne wtyczke to mi pokazuje inne zegary - nie pamietam ale wyskakuje własnie chybe temp cieczy chłodzącej

aż sprawdzę jaki mam wentylator, wynika z tego ze 440mm i 400Watt jest montowany dla aut z hakiem ?

EDIT: nie widać jaki wentylator ale na pewno ma srednice 440mm
mozliwe ze seryjnie taki wychodził w 2.0 TDI 4motion 150KM ?
VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 
Podziękował: RooS

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 235
  • Pomógł: 22
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #12 dnia: 29 - Maj - 2018 - 12:36:05 »
Jak osobiście się dowiadywałem jak wyglądałaby procedura montażu oryginalnego haku po zakupie auta to powiedzieli, że montaż owszem, ale bez wymiany wentylatora.
Sugerowana cena oryginalnego haka z montażem to ok. 4000.
 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #13 dnia: 29 - Maj - 2018 - 15:20:09 »
Sprawdziłem i silnik DFGA ma seryjnie 440mm i 400W wentylator wiec nic nie trzeba zmieniać



zestaw fabryczny zawiera to:

VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 

Offline Igorz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 117
  • Pomógł: 18
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #14 dnia: 29 - Maj - 2018 - 17:01:16 »
Sprawdziłem i silnik DFGA ma seryjnie 440mm i 400W wentylator wiec nic nie trzeba zmieniać

Byłbym wdzięczny jeżeli masz możliwość sprawdzenia jak jest w przypadku silnika CZPA (2.0 TSI 180 KM)?
 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #15 dnia: 29 - Maj - 2018 - 17:47:25 »
jesli dobrze to odczytuje to tez magna, taki sam jak w 2.0 TDI

https://ifinterface.com/page/page3.php

trzeba kliknąc carprog2  a potem wybrac model
VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 366
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #16 dnia: 29 - Maj - 2018 - 21:43:45 »
Co prawda kolega cowboy trochę źle IMHO to odczytał (na screenshocie mimo, że ucięty to wygląda, że odnosi się to do auta bez klimy - szukać należy dla aut z klimą, umiarkowanego klimatu i opcji 1M6,1M5,1M8) to na koniec wyszło na to samo. Kolega TMP jak zwykle wysłał bardzo dobry jakościowo post, który to pokazuje. Wygląda na to, że od 06.11.2017 VW zaczął zamiast dwóch wentylatorów montować jeden w silnikach o których piszecie. Odnosi się to do naszej strefy klimatycznej i montowanego fabrycznie haka.

Co ciekawe nie wynika to za bardzo gdy spojrzy się na osłony wentylatorów (tam wygląda to tak, że ciągle stosowana jest obudowa z dwoma wentylatorami przy fabrycznych hakach).

Innych różnic w układach chłodzenia nie znalazłem (te same chłodnice dla danego silnika, te same elementy układu chłodzenia itp.).

Jak dokładacie hak, zwłaszcza dla przyczepek nie zbliżających się do maksymalnych możliwości auta i nie ciągacie ich po jakiś terenach górskich to bym się nie spinał za bardzo na to dodatkowe chłodzenie. Raczej nie jest to częścią oryginalnego pakietu retrofitu. Do tego samego wniosku doszedł chyba VW;) No chyba, że coś obcięli w kwestii parametrów ciągnionych przyczep (niemiecki katalog jednak podaje, że max to 2.5 tony więc wygląda, że nic się nie zmieniło).

Dodano:  29 - Maj - 2018  -  21:47:47
No, i z powodu durnego rozgałęzienia zasilania, przy rozbudowie trzeba wymienić również główny wentylator. Nic dziwnego, że później takie koszty sobie liczą za "zestaw zrób to sam".
Po pierwsze nie trzeba bo można korzystać z oryginalnego, po drugie zwróć uwagę na różnicę średnic wentylatorów (to nie jest kwestia wyłacznie rozgałęzienia).
 

Offline TMP

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 102
  • Pomógł: 23
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #17 dnia: 29 - Maj - 2018 - 22:28:47 »
Po ponownym spojrzeniu w ETKĘ dla samochodów wyposażonych w klimatyzację i przeznaczonych do umiarkowanego klimatu sprawa wentylatorów wygląda następująco:

1.4 TSI - w wersji bez haka wentylator 300W Brose, w wersji z hakiem 400W Magna.
2.0 TDI/TSI - w wersji bez haka wentylator 400W Magna, w wersji z hakiem jeszcze do listopada 2017 były stosowane podwójne wentylatory 2x400W Brose, zaś obecnie występuje "zwykły" pojedynczy 400W Magna.
 
Podziękował: arekp, Igorz, cowboy

Offline wachu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł: 11
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #18 dnia: 01 - Czerwiec - 2018 - 10:39:29 »
Na alle... można kupić oryginalny hak za kwotę kilkuset złotych, często są kompletne, nawet z przyciskiem do otwierania.

Problem w tym, że nie posiadają one kodu, który umożliwi nam zakodowanie haka w aucie.

Mi w ASO zaproponowali abym zakupił u nich wiązkę elektryczną, która będzie miała ten kod za 650zł + za montaż haka też chcą 650 zł

robi się z tego ok. 2.000 zł

Natomiast sprzedawca haka oznajmił , że jego kolega, który montuje haki, ogarnia to i koduje bez problemu....
Więc zapytałem, co na to ASO, jeśli przyjadę na przegląd. - NIC, dopóki nie stanie się coś z elektryką...  wtedy gwarancja może zostać wyłączona dla pewnych elementów.

 

Offline Fircyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 54
  • Pomógł: 8
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #19 dnia: 02 - Czerwiec - 2018 - 17:29:20 »
Też  rozważam zakup i montaż  poza aso czekam na auto, daj znać  jak ci poszło  i podziel się  z nami informacjami

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Offline wachu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł: 11
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #20 dnia: 12 - Grudzień - 2018 - 15:25:21 »
ile zapłaciłeś ?
 

Offline cieju1

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #21 dnia: 12 - Grudzień - 2018 - 15:47:54 »
Z tego co pamiętam hak miał kosztować 3500 a zapłaciłem 1500 zł z montażem bo dali ciała z polisą AC i z terminem odbioru i zrobili podobno po kosztach.
 

Offline mazandi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #22 dnia: 10 - Lipiec - 2019 - 14:56:00 »
Witam,
wie ktoś może co się stało z hakami elektrycznymi?
Pół Polski czeka na haki od kilku miesięcy a VW co chwilę przesuwa termin dostawy.
 

Offline Arti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #23 dnia: 21 - Lipiec - 2019 - 22:35:09 »
Miałem dokładany hak w ASO ( auto z marca 2018)  3 tygodnie temu dostałem pismo o akcji serwisowej związanej właśnie z hakiem holowniczym. Co i jak dokładnie nie wiem bo jeszcze nie byłem. Hak działa, przyczepę ciągnie  :D
 

Offline wachu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł: 11
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: HAK HOLOWNICZY - wybór i montaż
« Odpowiedź #24 dnia: 22 - Lipiec - 2019 - 10:29:03 »
Ostatecznie kupiłem ori Westfalia z wypinaną kulą ręcznie za 1500 + montaż 300 + kodowanie w ASO 200
 

Tagi wątku: