Autor Wątek: 1.2 TSI/ 1.4 TSI: polecane i odradzane  (Przeczytany 140470 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
1.2 TSI/ 1.4 TSI: polecane i odradzane
« dnia: 23 - Lipca - 2016 - 19:22:25 »
W temacie zawarte są wszelkie ogólnodostępne informacje, dotyczące silników 1.2 TSI i 1.4 TSI serii EA111 i EA211.

1.2 TSI - WARUNKOWO POLECANY
Seria: EA111
Pojemność: 1197 cm³
Moc: 86-105 KM
Maks.mom.obr.: 160-175 Nm
Liczba zaworów: 8 (SOHC)
Napęd rozrządu: łańcuch
Zasilanie: bezpośredni wtrysk benzyny
Doładowanie: turbosprężarka
Lata produkcji: 2009-2015


Silnik 1.2 TSI należy do serii EA111 i bazuje na bloku skonstruowanym jeszcze w latach 70. Silnik debiutował w roku 2009, jako następca wolnossących jednostek 1.4 16V i 1.6 16V i przeciwieństwie do opisanego niżej 1.4 TSI, ma 8-zaworową głowicę.
Prewencyjna wymiana rozrządu w zasadzie eliminuje ryzyko poważnych usterek, zwłaszcza jeżeli użytkownik preferuje spokojny i łagodny styl jazdy.

Problemy:
- awaryjny rozrząd łańcuchowy (zużywa się napinacz, szczególnie w silnikach z początku produkcji)
- spore zużycie oleju
- awarie turbosprężarki
- awarie uszczelki pod głowicą
- awarie zaworu recyrkulacji spalin

Opisywana jednostka 1.2 TSI serii EA111, miewa problemy z łańcuchowym napędem rozrządu.
Typowa usterka - zużycie napinacza - objawia się tym, że tuż po uruchomieniu silnika spod maski słychać stukanie ( pracuje jak diesel). Po chwili cichnie, więc użytkownicy lekceważą ten objaw. Odwlekanie naprawy zwiększa ryzyko, że rozrząd przeskoczy i zawory zderzą się z tłokami.

Wersje silników 1.2 TSI - EA111
SilnikDoładowaniePoj. skok.Typ silnikaMocMax.Moment obr.KodOkres prod.Modele
1.2 TSIturbo1197 cm³ben. R4/8V85 KM160 Nm/1500-3800 obr/minCBZA05/2009-02/2015Caddy III
1.2 TSIturbo1197 cm³ben. R4/8V86 KM160 Nm/1500-3800 obr/minCBZA05/2009-11/2012Golf VI
1.2 TSIturbo1197 cm³ben. R4/8V90 KM160 Nm/1500-3500 obr/minCBZC05/2011-05/2014Polo V
1.2 TSIturbo1197 cm³ben. R4/8V105 KM175 Nm/1550-4100 obr/minCBZB11/2009-05/2014Polo V
1.2 TSIturbo1197 cm³ben. R4/8V105 KM175 Nm/1550-4100 obr/minCBZB11/2009-11/2012Golf VI
1.2 TSIturbo1197 cm³ben. R4/8V105 KM175 Nm/1550-4100 obr/minCBZB11/2009-12/2015Caddy III

Silnik wycofany z produkcji w 2015 r.


1.4 TSI (Twincharger) - ZDECYDOWANIE ODRADZANY
Seria: EA111
Pojemność: 1390 cm³
Moc: 140-185 KM
Maks.mom.obr.: 220-240 Nm
Liczba zaworów: 16 (DOHC)
Napęd rozrządu: łańcuch
Zasilanie: bezpośredni wtrysk benzyny
Doładowane: turbosprężarka i kompresor mechaniczny Roots
Lata produkcji: 2005-2015


Pierwszy silnik 1.4 TSI Twincharger pojawił się w połowie 2005 roku i jest to konstrukcja podwyższonego ryzyka.
Wyróżnia się nowatorskim systemem sekwencyjnego doładowania turbosprężarką i kompresorem mechanicznym Roots.

Problemy:
- awaryjny rozrząd łańcuchowy
- awarie pompy cieczy ze sprzęgłem elektromagnetycznym
- niezałączający się kompresor (problem z trwałością sprzęgła kompresora)
- wypalanie się tłoków (auta eksploatowane wyjątkowo dynamicznie)
- brak kompresji (zwłaszcza na środkowych cylindrach)

Wersje silników 1.4 TSI Twincharger - EA111
SilnikDoładowaniePoj. skok.Typ silnikaMocMax.Moment obr.KodOkres prod.Modele
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V140 KM220 Nm/1500 obr/minBMY2006-2015Golf Plus, Jetta V
Touran I
1.4 TSIKompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V150 KM240 Nm/1500 obr/minCAVA
CTHA
2008-2015Sharan II
Tiguan I
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V160 KM240 Nm/1500 obr/minCAVD
CNWA
CTHD
CTKA
2006-2016Beetle, EOS, Golf IV
Passat CC, Passat B7
Scirocco III
Tiguan I FL
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V170 KM240 Nm/1750 obr/minBLG
CAVB
CTHB
2005-2015Golf V, Golf Plus
Jetta V, Touran I
1.4 TSI Kompresor
Roots+turbo
1390 cm³ben. R4/16V180 KM250 Nm/2000 obr/minCAVE
CTHE
2010-2015Polo V GTI

Silnik wycofany z produkcji w 2015 r.


1.4 TSI - WARUNKOWO POLECANY
Seria: EA111
Pojemność: 1390 cm³
Moc: 122-131 KM
Maks.mom.obr.: 200-220 Nm
Liczba zaworów: 16 (DOHC)
Napęd rozrządu: łańcuch
Zasilanie: bezpośredni wtrysk benzyny
Doładowanie: turbosprężarka
Lata produkcji: 2007-2015


Silnik zadebiutował w 2007 r. jako uproszczona wersja 1.4 TSI Twincharger, ma tylko turbosprężarkę i zupełnie niezasłużenie złą opinię.
Jest to dość dobry i udany silnik a usunięcie ewentualnego problemu z rozrządem nie jet już tak problematyczne i drogie jak kiedyś.

Problemy:
- awaryjny rozrząd łańcuchowy

Zbyt mało trwały łańcuch rozrządu, który wytrzymuje 60-80 tyś. km a później domaga się wymiany. Dotyczy to głównie silników oznaczonych kodem fabrycznym CAXA wyprodukowanych przed rokiem 2010.

Wersje silników 1.4 TSI - EA111
SilnikDoładowaniePoj. skok.Typ silnikaMocMax.Moment obr.KodOkres prod.Modele
1.4 TSIturbo1390 cm³ben. R4/16V122 KM200 Nm/1500 obr/minCAXA2007-2012Golf V/VI, Passat B6
Scirocco, Tiguan I
1.4 TSIturbo1390 cm³ben. R4/16V150 KM240 Nm/1500 obr/minCAVA
CTHA
2008-2015Sharan II
Tiguan I

Silnik wycofany z produkcji w 2015 r.


1.4 TSI - POLECANY
Seria: EA211
Pojemność: 1395 cm³
Moc: 125-150 KM
Maks.mom.obr.: 200-250 Nm
Liczba zaworów: 16 (DOHC)
Napęd rozrządu: pasek
Zasilanie: bezpośredni wtrysk benzyny
Doładowanie: turbosprężarka
Lata produkcji: 2012-


Zupełnie nowa rodzina silników EA211. Zmieniono nawet pojemność skokową. Całkowicie przekonstruowano rozrząd, stosując pasek zamiast łańcucha. Silnik zadebiutował w 2012 r. wraz z prezentacją Golfa VII i zastąpił serię EA111.

Problemy:
- na razie nie stwierdzono poważniejszych awarii

Wersje silników 1.4 TSI - EA211
SilnikDoładowaniePoj. skok.Typ silnikaMocMax.Moment obr.KodOkres prod.Modele
1.4 TGIturbo1395 cm³ben. R4/16V110 KM200 Nm/1500-3500 obr/minCPWA04/2013-05/2018Golf VII
1.4 TSIturbo1395 cm³ben. R4/16V122 KM200 Nm/1400-4000 obr/minCMBA
CPVA
08/2012-09/2014Golf VII
Jetta VI
1.4 TSIturbo1395 cm³ben. R4/16V125 KM220 Nm/1500-3500 obr/minCZDB05/2015-01/2016Tiguan I FL
1.4 TSIturbo1395 cm³ben. R4/16V125 KM200 Nm/1400-4000 obr/minCZCA04/2014-03/2018Golf VII, Jetta VI
Passat B8, Tiguan II
1.4 TSI
ACT
turbo1395 cm³ben. R4/16V140 KM250 Nm/1500-3500 obr/minCHPA
CPTA
08/2012-04/2014Golf VII
1.4 TSIturbo1395 cm³ben. R4/16V150 KM250 Nm/1500-3500 obr/minCZEA
CZDA
04/2014-06/2018CC, Golf VII
Sharan II, Tiguan I
1.4 TSI
ACT
turbo1395 cm³ben. R4/16V150 KM250 Nm/1500-3500 obr/minCZEA
CZDA
07/2014-08/2018Passat B8
Tiguan II, Sharan II
                                   


Trzeba uczciwie powiedzieć, że panika wywołana awariami egzemplarzy 1.4 TSI z początku produkcji - była przesadzona.
Silnik którego naprawdę trzeba się wystrzegać i omijać szerokim łukiem, to 1.4 TSI z podwójnym układem doładowania - nazywanym "Twincharger" w wersjach mocy: 140 KM / 160 KM / 180 KM, wyprodukowanych przed 2012 rokiem.
Silniki 1.4 TSI z pojedynczym doładowaniem - najczęściej mają tylko problemy z małą trwałością napinacza łańcucha rozrządu.
Nowsze wersje silnika 1.4 TSI serii EA211 z paskiem rozrządu zamiast łańcucha wyprodukowane po 2012 roku, są już jak najbardziej polecane.

Jak najłatwiej rozpoznać z którą serią silnika mamy do czynienia?
Dla większości użytkowników, rozpoznanie wersji po wyglądzie silnika lub roczniku auta jest raczej niemożliwe. Najprostszym sposobem, jest weryfikacja napędu rozrządu po nr VIN: 
- jeżeli jest na łańcuchu, to mamy do czynienia z kłopotliwą serią EA111
- jeżeli napęd rozrządu jest na pasku, to mamy do czynienia z nowszą serią EA211 

Przed zakupem auta budzącego wątpliwości, można też zapytać dotychczasowego właściciela o fakturę z wymiany rozrządu. Taki dokument, może pomoc w weryfikacji serii silnika. 

Cytat: admin
WSZYSTKIE ZAWARTE W TEMACIE DANE I INFORMACJE - NALEŻY TRAKTOWAĆ CZYSTO INFORMACYJNIE !!!
 
Podziękował: Sergio

Offline rob2204

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WE
Odp: 1.2 TSI/ 1.4 TSI: polecane i odradzane
« Odpowiedź #1 dnia: 06 - Maja - 2024 - 09:46:34 »
Jaka będzie żywotność takiego silnika jak w tytule, przy założeniu, że auto jest serwisowane, olej wymieniany co 10-15 kkm, rozrząd zrobiony przy 120 kkm. Obecny stan licznika to 130 kkm.
Auto jeździło głównie po autostradzie, ale też w mieście w stosunku 1-3, czyli 1/3 w mieście, reszta autostrada.
Pierwszy właściciel, nie "zarzynany" silnik.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.2 TSI/ 1.4 TSI: polecane i odradzane
« Odpowiedź #2 dnia: 06 - Maja - 2024 - 23:53:58 »
EA111 np. CAXA pomimo pewnych wad i niedomagań  przy prawidłowym serwisowaniu i obsłudze  bez problemu dojeżdża do 300 tys. km i więcej.
 

Tagi wątku: 1.4 TSI EA111 EA211 twincharger turbo 1.2 tsi