Czas leci i nawet tak fantastyczne auto jak Golf który znajduje w roku ponad 600 tys. nabywców w całej Europie i od wielu lat jest najchętniej kupowanym modelem spośród wszystkich samochodów musi poddać modernizacji.
Obecna siódma generacja zadebiutowała w listopadzie 2012 roku więc w tym roku jesienią będzie mieć już 4 lata. Czy to dużo, skądże, to w motoryzacji niewiele szczególnie jak konstrukcja wyprzedza o wiele miesięcy konkurencję.
Zresztą wersje GTI oraz R zadebiutowały w połowie 2013 roku wiec mają obecnie 3 lata.
Tak czy owak Niemcy mają w planach mały retusz aby nadążyć za konkurencją, głównie w postaci nowego Opla Astry piątej generacji.
Lifting jest subtelny, inny nie był potrzebny a auto po zmianach pojawiło się w salonach sprzedaży w kwietniu 2016 roku.
Lista zmian:1. Reflektory – ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu. Na życzenie dostępne ledowe lampy.
2. Światła przeciwmgielne – dzięki ich poszerzeniu auto wygląda dynamiczniej.
3. Wlot powietrza – kanciasty, stylem nawiązuje do kształtu świateł przeciwmgielnych.
4. Dolna część zderzaka – tutaj także zdecydowano się na kanciastą stylistykę i większy wlot powietrza. Dzięki temu samochód zyskał bardziej sportowy charakter.
5. Tylne światła – dzięki nowej grafice tego elementu auto prezentuje się bardziej świeżo.
6. Tylny zderzak – w odnowionym Golfie końcówki układu wydechowego zostały zintegrowane ze zderzakiem.
7. Dotykowy ekran – w nowym modelu za dopłatą kierowca będzie mógł zamówić większy, 9,5-calowy monitor.
8. Cyfrowy wyświetlacz – pomiędzy wskaźnikami będzie można mieć taki ekran, jak w Audi.
Z zewnątrz: Mamy nowe zderzaki, szczególnie ten przedni budził zastrzeżenia i nie był zbyt nowoczesny, z tyłu świetnie stylizowane końcówki rur wydechowych. Nowością są stosowane seryjnie lampy w technologii LED z tyłu (obecnie opcja) i z przodu.
Wnętrze: Wnętrze chociaż osiągnęło już poziom jakości i wykonania niedostępny dla innych aut kompaktowych i równy Audi to nadal podlega zmianom. Dodano nowe kolory i wzory tapicerek, odświeżono deskę rozdzielczą (brak zdjęć). Nowością jest przejęty z Audi A4 cyfrowy zestaw wskaźników (stosowany tez w Passacie).
Będzie on dostępny za dopłatą a montowany seryjnie w wersjach GTI/GTD, R oraz e-Golf.
To akurat nie jest nic dobrego, owszem rozwiązanie może się podobać i fanom nowinek technicznych może przypaść do gustu ale już dochodzą sygnały że ponad 12 calowy świecący ekran z zegarami nawet po przyciemnieniu męczy i razi szczególnie przy jeździe nocą. Ja wolę tradycyjne zegary.
Pozostają fantastyczne multimedia czyli systemy rozrywkowo-nawigacyne Discover Media z 6,5 calowym ekranem i Discover Pro z 8 calowym, planuje się rozwinięcie systemu Car-net
Silniki: Nowość w gamie to 3 cylindrowy 1.2 TSI Blue Motion o mocach 90 i 110 koni, który oferuje do 15% mniejsze zużycie paliwa.
Zapewne wersja GTD zamiast 184 koni i 380 Nm otrzyma silnik tak dostrojony jak w Passacie i mocy 190 koni i 400 Nm.
Pierwsza zmiana to porażka, druga jak najbardziej dobra.
Samochód oficjalnie zadebiutuje 8 listopada, natomiast w Polsce Volkswagen Golf VII po liftingu trafi do klientów na początku 2017 roku – zarówno w wersji hatchback, jak i kombi.