Autor Wątek: KOMUNIKAT: usterka poduszki powietrznej i parę innych  (Przeczytany 283 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline KKPiotr

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII FL
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZCA
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WK
KOMUNIKAT: usterka poduszki powietrznej i parę innych
« dnia: 29 - Maja - 2024 - 21:20:36 »
VW Golf VII  1.4 TSI [ CZCA] rok produkcji 2017 (model 2018)

podczas kręcenia kierownicą w trakcie pokonywania wyjątkowo małego ronda, doszło do zerwania tzw taśmy-zwijaka pod kierownicą.
Deska rozdzielcza świeci jak choinka
W innym temacie wspomniałem, że spotkała mnie niemiła przygoda, podczas zwykłego kręcenia kierownicą podczas jazdy po rondzie.
Nagle pokazały się komunikaty  i kontrolki o usterce poduszki powietrznej, awarii Front Assist i inne nieszczęścia.

Po kodach błędów:
U 2120,
U 108E,
B116816
dowiedziałem się, że chodzi o elektronikę kolumny kierownicy.
W praktyce oznacza to zerwanie taśmy- zwijaka w przełączniku pod kierownicą.

Niestety zbyt optymistycznie podszedłem do sprawy i na szybko za 100 zł, zakupiłem niby używany, ale jak się okazało nowy (w oryginalnym pudełku, zapakowany w folię, wprawdzie rozerwaną)
Prawdopodobnie nowy towar po zwrocie.
W poniedziałek, w trakcie montażu, okazało się, że zwyczajnie nie pasuje.
Dopiero po zapoznaniu się numerem na moim przełączniku, wyszło, że tanio to nie będzie.
Żadne nowe, oryginalne przełączniki za 300 zł nie pasują.
Minimalna cena za używany zaczyna się od 500 zł wzwyż do 2443 zł w ASO VW, za nowy.
W moim przypadku, liczył się czas.
Autem, owszem można było się poruszać, ale z taką niesprawnością i choinką na zestawie wskaźników to średnio mi uśmiechało wybierać się w daleką podróż w przyszłym tygodniu.
Zdecydowałem się na regenerację.
Z oferty danej firmy dowiedziałem się o powszechności tego defektu fabrycznego. Dlatego właśnie mają w ofercie m.in. tego typu usługę.

Za demontaż, naprawę, montaż + kodowanie zapłaciłem 510 zł.
Akurat ja pojechałem do firmy w Zabrzu, ale w innych miejscach w Polsce również zajmują się tym. Już po naprawie, widziałem na YT filmiki dotyczące tego zagadnienia. Oferują też naprawę wysyłkowo.
Felerny element to część o nr 5K0953569 - występuje osobno mimo, że stanowi element całego przełącznika z manetkami pod kierownicą (potoczne określenia: pająk, kombajn itp.)

Przy okazji, potwierdziło się jedno z wielu niepisanych praw handlu: jest popyt - jest wysoka cena.
A jak określić postawę producenta VAG? nie dość że dany element jest wadliwy, to żąda za niego na rynku wtórnym wygórowaną cenę.

 
Podziękował: pretor

Tagi wątku: