Autor Wątek: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km  (Przeczytany 35762 razy)

0 użytkowników i 13 Gości przegląda ten wątek.

Offline PiotreS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 3
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #50 dnia: 01 - Lutego - 2023 - 07:43:09 »
Witam
Tak jak pisałem wcześniej u mnie sprawdzenie kompresji i całego odpowietrzenia skrzyni korbowej wykluczyło niejako winę silnika, padło na turbinę. Aktualnie jestem już po regeneracji turbo, zużyty był wałek, uszkodzone gniazdo walka i uszczelniacz. Teraz jeżdżę i obserwuje czy to rozwiązało problem żłopania oleju. Póki co wyglada na to, że jest dobrze.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
 

Offline Robert

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #51 dnia: 11 - Lutego - 2023 - 20:10:27 »
Moim zdaniem w każdym TSI powinno wymieniać się odmę po 150tyś km - to główna przyczyna dostawania się oleju do dolotu i spalania w komorze spalania a co za tym idzie powstawania nagaru na tłokach/pierścieniach...
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2873
  • Pomógł: 866
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #52 dnia: 11 - Lutego - 2023 - 22:00:33 »
Do tego jeszcze stan świec bym dodał.  Bo wielu tego nie sprawdza. Sondy lambda też nie mają lekko.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline jaro71

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: Czca
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZ
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #53 dnia: 16 - Czerwca - 2023 - 14:27:56 »
Witam mam pytanie do PiotreS czy regeneracja turbiny zmniejszyła ubywanie oleju? pzdr
ps.przepraszam za te znaki zapytania w poprzednim poście


Jeśli zwracasz się do kogoś w temacie, to rób to według tej instrukcji: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,13031.0.html
 

Offline Shady-Yo

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 2
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #54 dnia: 18 - Czerwca - 2023 - 14:04:57 »
Zarejestrowałem się na forum specjalnie żeby w końcu udzielić się w tym temacie ;)

Otóż gdy kupowałem Seata Leona 1.4 TSI 122 KM [CXSA] z 2013 roku, z przebiegiem 164 000 km (Niemiec płakał jak sprzedawał...) to ten temat już istniał, ale miał zaledwie parę postów z jednym czy dwoma przypadkami zwiększonego zużycia oleju. Pamiętam, że dużo o tych silnikach czytałem żeby upewnić się czy to będzie dobry zakup i na ogół ludzie "w internetach" chwalili więc ostatecznie podjąłem taką decyzję.

Cóż... już podczas powrotu do Polski zmuszony byłem dolać olej, co już zaczęło mnie zastanawiać. I tak miesiącami, nawet rok czasu jakoś akceptowałem fakt, że co chwila muszę dolewać olej. Wszystko skrzętnie notowałem i średnie spalanie oleju wynosiło od 0,5 do nawet 1L na 1000 km. Z biegiem czasu problem narastał i zdecydowanie częściej było to 1l/1000km więc już nie żarty... W końcu podjąłem długo odwlekaną decyzję o zostawieniu auta w warsztacie (choć oczywiście sam mechanik sugerował czy na pewno chcę to zrobić czy nie będzie się bardziej opłacało sprzedać auto i kupić coś z lepszym silnikiem). Mechanik zaufany, bardzo po znajomości. Ale wszystko inne w aucie mi się na tyle podobało (to mój pierwszy samochód w życiu), że jakoś nie mogłem się pogodzić z myślą, że miałbym szukać innego.
Gdyby nie problem z olejem wszystko mi w nim pasowało. Bardzo niskie zużycie paliwa, a jednocześnie silnik bardzo dynamiczny.

Poza znikającym olejem nie odnotowałem żadnych innych podejrzanych objawów, żadnych spadków mocy, oczywiście brak wycieków na zewnątrz. No więc w końcu zostawiłem auto w warsztacie... na ponad 3 tygodnie (pan na emeryturze, ale bardzo staranny i zaangażowany).
Gwarantował, że jeśli liczę się z kosztami i to akceptuje, to silnik będzie zrobiony tak, że wyeliminuje to problem.
Poza tym konsultował każdą ważniejszą lub bardziej kosztowną decyzję ze mną.

Auto zostawiłem w warsztacie przy przebiegu ok. 178 500km (czyli od zakupu zrobiłem ok. 14 000km). A, i nie wspomniałem, ale parę miesięcy wcześniej pojechałem na wymianę oleju i jednocześnie poprosiłem o zastosowanie płukanki Tec 2000, którą wcześniej kupiłem.
Oczywiście, w niczym to nie pomogło.

Przy remoncie okazało się, że o ile tłoki wyglądają dobrze, to pierścienie się już oczywiście nie nadają. Poza tym, i tutaj musicie mi wybaczyć mój totalny brak wiedzy w motoryzacji, wspomniał coś, że było trochę oleju w dolocie (jeśli czegoś nie przekręciłem, jestem już parę miesięcy po remoncie)... Poza tym ktoś tam już coś ewidentnie próbował majstrować, bo miska olejowa nie miała oryginalnych uszczelniaczy, a świece wyglądały jakby nie były nigdy (!) wymieniane.

Zanim przejdę do tego, co zostało zrobione, powiem tylko, że minęły ponad 4 miesiące od remontu i od tego czasu zrobiłem co prawda niedużo, bo nieco ponad 2000 km, ale oleju nie musiałem jeszcze uzupełniać, co jest dla mnie nowością i wcześniej jeszcze się nie zdarzyło. Sprawdzam poziom regularnie, co jakieś 150 km i być może ubytek jakiś jest, ale bardzo niewielki.

No więc tak, to co zostało zrobione:
- regeneracja turbosprężarki
- naprawa / regeneracja głowicy i mycie tłoków
- wymiana pierścieni olejowych (tutaj znów mój brak wiedzy, ale jeśli dobrze pamiętam to było sporo dylematu jakie pierścienie założyć, podobno miałem 2-częściowe i teraz założone są jakieś nowsze, 3 częściowe z Kolbenschmidta)
- wymiana odmy olejowej
- wymiana rozrządu
- wymiana świec zapłonowych
- wymiana filtru powietrza
- wymiana wszystkich uszczelek, śrub, itp
- i oczywiście wymiana oleju... i tutaj...

... zastanawiałem się nad zmianą oleju. Do tej pory lałem podobnie jak poprzedni właściciel... Castrol Edge 5W30 Titanium. Dużo wtedy czytałem na forach o olejach i stwierdziłem, że wymienię na 5W40. I tak padło na olej Shell Helix Ultra 5W40 (502.00 505.00), który ma rzekomo bardzo dobry współczynnik odparowalności.

Podsumowując, trochę odżyłem, bo jednak nie ma nic fajnego w jeździe i sprawdzaniu stanu oleju przed każdą jazdą i chwilach grozy jakie się wtedy odczuwa :)
Robię to już coraz rzadziej.
Mam tylko nadzieję, że problem faktycznie zniknął na długi czas :)
 
Podziękował: pretor, shvmp00

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 411
  • Pomógł: 149
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #55 dnia: 18 - Czerwca - 2023 - 17:20:34 »
Ale wszystko inne w aucie mi się na tyle podobało (to mój pierwszy samochód w życiu), że jakoś nie mogłem się pogodzić z myślą, że miałbym szukać innego.
[...]
Podsumowując, trochę odżyłem, bo jednak nie ma nic fajnego w jeździe i sprawdzaniu stanu oleju przed każdą jazdą i chwilach grozy jakie się wtedy odczuwa :)

Super, że podzieliłeś się z nami tą historią i współczuję przejść. Sam doskonale rozumiem temat, bo w swojego Tiguana również wpompowałem mnóstwo pieniędzy, żeby doprowadzić go do ładu. Niestety ludzi faktycznie dbających o auta jest co raz mniej i bardzo łatwo jest się naciąć. Niech służy Ci teraz jak najdłużej i bezawaryjnie :)
 

Offline Robert

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #56 dnia: 18 - Czerwca - 2023 - 20:15:45 »
Jaki koszt remontu?
 

Offline jaro71

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: Czca
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZ
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #57 dnia: 19 - Czerwca - 2023 - 15:08:43 »
Witam mam pytanie do @PiotreS  czy regeneracja turbiny zmniejszyła ubywanie oleju?
 

Offline PiotreS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 3
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #58 dnia: 19 - Czerwca - 2023 - 15:16:46 »
@jaro71  : Tak, u mnie regeneracja pomogła, wróciło wszystko do normy dla tego silnika. Aktualnie zrobiłem 6k km i na bagnecie jest ubytek niespełna połowy czyli chyba mniej niż 0,5l. Więc dalej cieszę się z jazdy, ale też stale kontroluję olej  ;)
 

Offline jaro71

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: Czca
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FZ
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #59 dnia: 19 - Czerwca - 2023 - 15:28:17 »
@PiotreS- wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź
 

Offline Shady-Yo

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 2
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #60 dnia: 20 - Czerwca - 2023 - 21:40:57 »
Super, że podzieliłeś się z nami tą historią i współczuję przejść. Sam doskonale rozumiem temat, bo w swojego Tiguana również wpompowałem mnóstwo pieniędzy, żeby doprowadzić go do ładu. Niestety ludzi faktycznie dbających o auta jest co raz mniej i bardzo łatwo jest się naciąć. Niech służy Ci teraz jak najdłużej i bezawaryjnie :)
Dzięki, też mam taką nadzieję :)

Jaki koszt remontu?
W moim przypadku było to ok. 7500zł.
 

Offline kernon93

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • Marka: Seat
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PK
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #61 dnia: 27 - Lipca - 2023 - 23:27:06 »
@PiotreS  czy był byś w stanie wrzucić zdjęcie z numerami z plastiku który przykrywa pasek rozrządu ?
mam podobny problem co ty, turbina pogwizduje plus mam olej w tym samym miejscu co ty na załączonym przez Ciebie zdjęciu, co do numerów pytam bo chciałbym wykluczyć (niejaką wadliwą produkcję silników która była produkowana na węgrzech), wrzucam zdjęcie od którego numeru zostały niby poprawione pierścienie.
Ja mam niestety poniżej tego numeru, aczkolwiek może ty tez, dlatego chciałbym u siebie wyeliminować wadę pierścieni.
pozdrawiam ;)
 

Offline PiotreS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 3
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #62 dnia: 29 - Lipca - 2023 - 11:33:02 »
Tak to wygląda, dlatego wiem, że pierścieni i tłoków nie mam poprawionych.
 

Offline Robert

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #63 dnia: 07 - Sierpnia - 2023 - 09:05:22 »
Od którego numeru niby są poprawione?
 

Offline kernon93

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • Marka: Seat
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PK
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #64 dnia: 16 - Sierpnia - 2023 - 08:37:02 »
Ulepszone Sprężyny zaworowe w produkcji seryjnej począwszy od numerów silników:
-CXS_:065138 producent: (G,026)
Wprowadzenie ulepszonych tłoków, pierścieni tłokowych , począwszy od numerów silników:
-CXS_:249866 producent: (G,026)
w skrócie mówiąc, jeżeli masz powyżej numeru : 249866 to masz poprawione, aczkolwiek @PiotreS  niby ma poniżej tego numeru i u niego pobór z olejem był przez turbinę , więc niejako nie wiem czy warto kierować się powyższymi numerami.

@PiotreS możesz napisać swoje numery? , mógłbyś też napisać ile cię kosztowała regeneracja turbiny i gdzie robiłeś ?

 

Offline PiotreS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 3
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #65 dnia: 16 - Sierpnia - 2023 - 18:43:50 »
@kernon93 mój numer to CXS 086485. Żeby było jasne ubytki oleju były u mnie od nowości, zwykle jak pamiętam 100-200 ml na 1000-2000km, ale nagle skoczyły mocno w górę i dolewalem praktycznie litra na 1000km, stąd diagnostyka. Po regeneracji turbo ubytki wróciły do wcześniejszych wartości więc dla mnie akceptowalne, mając na uwadze właśnie to, że pierścieni i tłoków ulepszonych nie mam.

Auto oddałem do typowego warsztatu, który zdemontował turbo i wysłał do wyspecjalizowanego zakladu. Diagnoza to luz i słabe uszczelnienie walka turbo. Za regenerację turbo, montaż, demontaż, nową rurkę doprowadzającą olej (stara pękła przy demontażu), olej z filtrem i filtr powietrza wyszło jakieś 1600 zł brutto jeśli dobrze pamiętam.
 
Podziękował: kernon93

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #66 dnia: 16 - Sierpnia - 2023 - 18:50:41 »
Po jakim przebiegu turbo w takim stanie?
 

Offline PiotreS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 3
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #67 dnia: 16 - Sierpnia - 2023 - 18:55:58 »
Zaczęło się chrzanić przy ~160 000km, ale nie dbałem o turbinę należycie - jazda ze start stop, w tym dużo po mieście, od razu gasiłem silnik po zatrzymaniu zjeżdżając z dróg szybkiego ruchu. Teraz już jestem mądrzejszy:)
 
Podziękował: doggie

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #68 dnia: 16 - Sierpnia - 2023 - 19:10:30 »
To i tak dość długo wytrwało
 

Offline Jonas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LSW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #69 dnia: 08 - Listopada - 2023 - 14:29:29 »
Jakieś nowe newsy odnośnie spalania oleju przez CXSA?
 

Offline kernon93

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • Marka: Seat
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PK
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #70 dnia: 08 - Listopada - 2023 - 14:59:23 »
Jakieś nowe newsy odnośnie spalania oleju przez CXSA?
Raczej nowych nie będzie, masz 2 opcje albo turbina albo silnik do remontu , ja na razie nadal się nie zabrałem za sprawdzenie turbo , ale na pewno jak to zrobię , odezwę się na forum .

Proszę nie cytować całych wypowiedzi poprzednika, bo to tylko zaśmieca temat - do tego służy cytowanie selektywne lub system wzmianek. Dziękuję.
 

Offline Jonas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LSW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #71 dnia: 08 - Listopada - 2023 - 16:14:07 »
Pozostaje jeszcze trzecia opcja. Samochód ma naganiane 150 tys. Na razie pobór oleju jeszcze nie wzrósł (dalej jakieś 0,25 na tysiąc km)ale jak czytam że powyżej tego przebiegu nagle zaczyna łykać do litra/1000 km to zastanawiam się nad jego odsprzedażą. Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Zawsze dowoził na miejsce. Poza typowymi czynnościami eksploatacyjnymi nie wymagał żadnych większych wydatków. Komfort też zadowalający. Na wiosnę przy wymianie świec i oleju sprawdzałem ciśnienie na cylindrach, nie wykryto niczego niepokojącego. Tylko to spalanie oleju
 

Offline Shady-Yo

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 2
  • Marka: Seat
  • Model: Leon
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #72 dnia: 08 - Listopada - 2023 - 19:26:42 »
Jakieś nowe newsy odnośnie spalania oleju przez CXSA?

Ja mogę dać swój update po remoncie z lutego (opisanym w poście z 18 czerwca). Minęło równo 9 miesięcy od remontu i brak jakichkolwiek problemów. Nie dolewałem oleju ani razu, a wcześniej byłem przyzwyczajony do robienia tego dosłownie co chwilę. W międzyczasie zrobiłem jednak wymianę oleju, zgodnie z radą fachowca żeby po tym remoncie wymienić olej po jakichś 5-6000km. Łącznie od remontu zrobiłem jakieś 7000 km. Zarówno przed wymianą oleju jak i po na bagnecie właściwie brak spadków poziomu.

Aktualny przebieg nieco ponad 185 000.

Proszę nie cytować całych wypowiedzi poprzednika - do tego służy cytowanie selektywne lub system wzmianek. Dziękuję.
 

Offline Jonas

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LSW
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #73 dnia: 16 - Listopada - 2023 - 20:44:54 »
To wypada już tylko cieszyć się jazdą. Ja na remont się już nie zdecyduję (za mały pobór oleju). Z resztą w przyszłym roku mam zamiar zmienić auto na "nowszy model".  Także używany Golf 7 ale z przebiegiem oscylującym w granicach 80-90 tys. Będę celował w silnik 125 km a więc najprawdopodobniej pozbawiony "wady olejowej", czyli od rocznika 2015 wzwyż. U mnie jeżeli chodzi o spalanie oleju na razie nie ma tragedii ale dla mnie to trochę nienormalne żeby dolewać 2- 2,5l od wymiany do wymiany. Po za tym jak pisałem wyżej auto na prawdę super, komfort i bezawaryjność ponadprzeciętne jak na tę klasę aut. Dlatego zostaję przy Golfie
 

Offline Robert

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CXSA
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Odp: 1.4 TSI [CXSA] - zwiększone zużycie oleju - średnio 1L na 1000 km
« Odpowiedź #74 dnia: 17 - Listopada - 2023 - 18:57:33 »
Zarówno przed wymianą oleju jak i po na bagnecie właściwie brak spadków poziomu
jaki olej zalałeś?

Dodano:  18 - Listopada - 2023  -  12:38:22
to trochę nienormalne żeby dolewać 2- 2,5l od wymiany do wymiany
pomyśl co wtedy dzieje się z Twoim katalizatorem? pewnie sonda nr2 zgłasza błąd niskiej sprawności katalizatora...
 

Tagi wątku: