Autor Wątek: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?  (Przeczytany 8169 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« dnia: 02 - Września - 2020 - 02:33:38 »
Witam.
Czy ktoś może coś napisać jeśli chodzi o korozję w Golfie VII ?
U mnie kilka bąbli pojawiło się na przednich drzwiach od strony pasażera na samym rancie zgrzewu na dole (przy mastyce) i na tylnej klapie od wewnątrz  :evil:

Dodano:  08 - Września - 2020  -  08:37:19
Ponawiam temat ...może ktoś....???? :curve:

Dodano: 18 - Wrzesień - 2020 - 07:41:30
...czyli nikogo nie dotyczy...Ciekawe bo pisali nawet w gazecie że VI gdzieś tam potrafiły rdzewieć we wnękach i stąd moje pytanie czy coś tam poprawiali właśnie z siódemką ...???? :curve:
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #1 dnia: 18 - Września - 2020 - 11:20:20 »
Kilka bąbli na rancie nad szybą czołową. Wczoraj stwierdziłem w trakcie oględzin nowo kupionego G7 z roku 2013 przez siostrę cioteczną. Poza tym niepokojące też jest że na odpryskach zaraz pojawia się korozja co może świadczyć o kiepskiej powłoce cynkowej. Jeszcze niewielka korozja u dołu przedniego błotnika w miejscu gdzie montuje się chlapacz, pomiędzy nadkolem a blachą ale jak na 7 lat to w porównaniu do G5 jest o niebo lepiej. G6 podobnie jak G7 nie ma większych problemów z korozją
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #2 dnia: 18 - Września - 2020 - 14:54:09 »
 doggie,, czyli widzę że jednak coś im idzie nie tak, bo kiedy miałem golfa 4 to na 12 lat nic a nic go nie brało. A na tym łączeniu ,,tam co piszesz,, czyli przy chlapaczu to chyba norma bo widzę że u mnie też zaczyna coś tam się dziać. A z tego co pamiętam to w 4 kach zbierała się tam woda. A jak było poniżej zera to rant skrobał o lód i można było sobie zrobić inny profil przednich drzwi   :neutral:
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #3 dnia: 18 - Września - 2020 - 15:40:25 »
czyli widzę że jednak coś im idzie nie tak
To już norma w motoryzacji
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #4 dnia: 18 - Września - 2020 - 15:53:05 »
Gdzieś na necie czytałem, że nawet audi ma z tym problemy a zwłaszcza Q3,Q5,A3 5-7 letnie Audi rdzewieje podłoga i tylne klapy,  a A3 czasem w różnych progach i standardowo tylna klapa. Oczywiście nie jest to nagminne, ale za to podobnież Koreańczyki przestały rdzewieć na przełomie 6-8,9 lat. Ciekawie się zaczyna ... ::)
 

Offline mariusz1976

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł: 1
  • VW: Crafter I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CKTC
  • Moc: 136 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LLU
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #5 dnia: 19 - Września - 2020 - 23:21:28 »
Tak teraz robią aby auto gwarancje wytrzymało.
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #6 dnia: 20 - Września - 2020 - 02:09:20 »
niby jest jakaś tam gwarancja na 12 lat ale to chyba jakaś ściema... :(

Dodano:  20 - Września - 2020  -  04:47:03
...a tu znalazłem ciekawy artykuł...https://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Uzywane-Audi-A4-model-generacji-B8,35829,1
 

Offline Ryszard M

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUN
  • Napęd: FWD
  • Rej: GWE
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #7 dnia: 25 - Września - 2020 - 19:32:02 »
Witam
Panowie w 7-ce przestrzeń drzwi jest oddzielona od nadkola gąbką która nasiąka jak mop do podłogi , w górnej części błotnika siedzi taka sama gąbka korozja pojawi się na błotniku tak samo jak w 4-ce.Można zaradzić wywalając górną gąbkę.Jeżeli chodzi o gąbkę między drzwiami a nadkolem trzeba zdjąć nadkole wyczyścić ten obszar i poprawić konserwacje która w tym miejscu nie istnieje,no i po zimie należałoby zawsze to czyścić wypłukać błoto i sól.Ogólnie kicha, robiłem tą operację nic trudnego,jak znajdę to wrzucę film o co chodzi.
Gwarancja tak jak, auto serwisujesz w serwisie i to też nie zawsze.
Pozdrawiam
Ryszard
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #8 dnia: 09 - Października - 2020 - 14:25:44 »
Ryszard M ...wrzucisz jakąś fotkę bądź jakiś filmik tak jak pisałeś ? ;)
 

Offline Ryszard M

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUN
  • Napęd: FWD
  • Rej: GWE
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #9 dnia: 09 - Października - 2020 - 19:40:32 »
Witam
Jutro wrzucę filmik z tej operacji.
Pozdrawiam

Dodano:  10 - Października - 2020  -  17:28:50
Korozja golf 7
https://streamable.com/jmcxh7
https://streamable.com/t3n27j
https://streamable.com/09r6b9
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #10 dnia: 12 - Października - 2020 - 13:02:25 »
Ryszard M Piękne filmiki To ja powiem teraz tak ...Mam jeszcze astre K z 2017 roku i powiem szczerze, że tam chyba tak nie jest to zrobione. Wiem że na pewno też jest zrobiona po taniości ale chyba troszkę lepiej. Nadkola są wygłuszone też materiałem ale bardzo cieniutkim ale nie typowymi gąbkami a zwłaszcza takimi wielkimi. :curve: Dziwne to trochę ...
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #11 dnia: 12 - Października - 2020 - 13:13:31 »
To już 6 letni golf, od wersji Mk5 to juz chyba norma, że rdzewieją w tych miejscach
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #12 dnia: 12 - Października - 2020 - 15:13:06 »
...i tak wydaje mi się że jeśli ma 6 lat to nic nie powinno być. Rozumiem minimum 8-10  :( Ja mam oprócz astry golfa jeszcze starą fabię 2005 rok, oglądałem ją w nadkolach i tylko w tylnych po zdjęciu plastików zaczyna się powierzchowna ruda przy zgrzewach. Aż dziwne że tylko tam. Choć fakt faktem że tylna klapa przy rejestracji była malowana bo ruda właśnie tam się pokazała i była robiona konserwacja drzwi. Coś tam wpuszczał konserwującego poprzedni właściciel. :thumbup:
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #13 dnia: 12 - Października - 2020 - 18:38:30 »
...i tak wydaje mi się że jeśli ma 6 lat to nic nie powinno być. Rozumiem minimum 8-10 
Golfy Mk5 w tych miejscach nierzadko gniły już po 3-4 latach
 

Offline Ryszard M

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUN
  • Napęd: FWD
  • Rej: GWE
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #14 dnia: 12 - Października - 2020 - 19:14:14 »
Witam
Ja tą sytuację opanowałem ale zastanawia mnie czy w VIII generacji jest taka sama popelina,
moja Córa ma seata Leona Fr-a z 2015 r i w tych miejscach jest twardy styropian przynajmniej nie nasiąka.
Pozdrawiam
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #15 dnia: 12 - Października - 2020 - 19:36:01 »
seata Leona Fr-a z 2015 r i w tych miejscach jest twardy styropian przynajmniej nie nasiąka.
W Mk5 też był styropian i też gniło bo styropian też nasiąka, wolniej ale nasiąka
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #16 dnia: 20 - Października - 2020 - 18:12:00 »
,,doggie,, ale MK5 było chyba najgorzej wykonane, choć mi po MK4 bardzo się podobało ...naprawdę po 4 ce było zajebiste...
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #17 dnia: 20 - Października - 2020 - 18:18:37 »
Pomiędzy MK4 a mk5 był duży skok technologiczny, 5 była większa, lepiej się prowadziła, gdyby nie ta korozja
 

Offline hesus30

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CYVA
  • Napęd: FWD
  • Rej: WI
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #18 dnia: 25 - Października - 2020 - 14:28:12 »
Ja kupiłem samochód w takim stanie. Wyglądało, jakby uszczelka drzwi zrobiła odparzenie. Korozja była na błotniku za kierowcą po stronie drzwi pasażera, trochę powyżej zamka. Uznałem, że skoro kupiłem od kogoś, kto w stoczni pracował to sól przez 4 lata swoje zrobiła [rocznik 2016].
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #19 dnia: 25 - Października - 2020 - 16:26:11 »
W stoczni nie ma soli :) ja od 25 lat pracuję nieopodal stoczni i jakoś moje auta z tego powodu nie korodują. Większym problemem jest pył unoszący się w trakcie piaskowania
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #20 dnia: 26 - Października - 2020 - 21:55:52 »
hesus30,...dużo tego masz ? bo widzę że jednak i grupa vaga też rdzewieje nie mniej jak inni ....

Dodano:  26 - Października - 2020  -  21:58:38
nawet nowe hyundaie i kie już tak nie rdzewieją  a zwłaszcza jeśli chodzi o roczniki 2016 ,15,14 to tu problemów nie mają ...


Dodano: 03 - Grudzień - 2020 - 16:59:43
Jakoś temat się urwał... Może jeszcze ktoś ma podobne doświadczenie ???? :question:

[gmod]Więcej wykrzykników już się dało wstawić ?[/gmod]

Dodano:  06 - Marca - 2021  -  13:10:27
jeszcze raz ponawiam temat ...bo sąsiad kupił rocznik 2015 i ma problemy z przednimi nadkolami ...Czy to norma już teraz, że golf koroduje ???...
 

Offline hesus30

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CYVA
  • Napęd: FWD
  • Rej: WI
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #21 dnia: 06 - Marca - 2021 - 09:40:52 »
hesus30,...dużo tego masz ? bo widzę że jednak i grupa vaga też rdzewieje nie mniej jak inni ....

Nie, już nie mam, oddałem do lakiernika. Korozja powstała przez to, że ostry zadzior plastiku na tylnich lewych drzwiach [z tego elementu co jest takim meszkiem pokryty] rysował błotnik, trochę poniżej klamki na wysokość. Przy okazji w miejscach styku gum uszczelki drzwi tylnych i błotnika na lakierze widać jakby przegrzanie, jakby guma odparzyła lakier... Auto wtedy jeździło nad samym morzem, więc dodatkowo sól swoje zrobiła.
Mój poprzedni samochód - Volvo C30 - mimo 13 lat i 100kkm od spodu wyglądał jak nowy. VW Golf VII z 2016 roku od spodu wygląda właśnie tak, jakby miał z dekadę. Rdza powierzchniowa na każdym elemencie, nawet części z aluminium są mocno poutleniane.
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #22 dnia: 30 - Marca - 2021 - 15:05:05 »
hesus30  ...jeszcze raz. Spód auta jest na każdym elemencie pokryty korozją powierzchowną ?  :o Naprawdę ? ...bo w to trudno uwierzyć ale zawsze taka możliwość jest to fakt. Ja mam jeszcze Astrę ,,K,, z 2017 roku i tu nic nie widzę żeby gdzieś ruda brała ale to jeszcze młody samochód choć i w takich się zdarza.
Jak byś mógł jakąś focie podesłać fajnie by było. Pozdrawiam
 

Offline hesus30

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CYVA
  • Napęd: FWD
  • Rej: WI
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #23 dnia: 30 - Marca - 2021 - 21:01:21 »
Nie na każdym - trochę dramatyzowałem. Niemniej wahacze, belka tylna, wydech, większość śrub i aluminium - to już rude żre lub jest utlenione [alu]. 
Nadwozie od dołu nie miało jeszcze rdzy - tylko ten błotnik - ale choroba wie bo od tamtej pory nie zaglądałem pod samochód.
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: KOROZJA - przypadek czy wypadek przy pracy ?
« Odpowiedź #24 dnia: 01 - Kwietnia - 2021 - 09:15:43 »
na belce i wachaczach i i ja mam trochę w Astrze K. Ale części karoseryjne są na razie ok. Myślałem że u ciebie zaczęło żreć podłogę czyli części karoserii.
 

Tagi wątku: