Autor Wątek: Opornik wentylatora  (Przeczytany 985 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Opornik wentylatora
« dnia: 25 - Październik - 2019 - 07:24:57 »
Miałem nie miłą przyjemność próby naprawy wentylatora kabiny w Touaregu pierwszej generacji a jako że postęp musi być to i warto pokazać jak konstruktorzy potrafią zrobić totalny przerost formy nad treścią.Taki drobiazg jak zespolony opornik(trzy w jednym)kosztujący niewiele, którego usterkę można było kiedyś ocenić niemal wzrokowo złapali w swoje łapki i zrobiono to.







Dla wszystkich którzy zaczną zaraz mówić że musiał być rozbudowany bo ma dodatkowe funkcje muszę rozczarować nadal wentylator ma cztery biegi i bez płynnej regulacji ,nie ma też powolnego startu .To co skomplikowali wkładając "dolinę krzemową"naturalnie zastąpiłem takim starego typu (golf 2).Powodem była czterokrotnie niższa cena(naturalnie mowa o nówce) jak i to że drugi raz nie padnie w nim scalaczek bo go tam nie ma a spełnia dokładnie taką samą funkcję.Chodzi jak orginał.
 

Offline Albercik

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 106
  • Pomógł: 22
  • VW: Passat B7
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: WL
Odp: Opornik wentylatora
« Odpowiedź #1 dnia: 29 - Październik - 2019 - 09:52:33 »
Bardzo fajny mod, jednak powiedz mi czy masz klimatronik w Turku?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Opornik wentylatora
« Odpowiedź #2 dnia: 01 - Listopad - 2019 - 12:50:35 »
Nie do końca zaskoczyłem co ma klimatronik do opornika wentylatora .
Klimatronik to osobny rozbudowany,przerysowany układ naturalnie z elektroniką w której jest przerost formy nad treścią.A wszystko w nim zawarte by utrzymać stałą temperaturę zadaną przez kierowcę .
Do utrzymania stałej ustalonej temperatury w kabinie auta wystarczy najprostszy mechaniczny regulowany termostat sterujący klapą wlotu ciepłego powietrza. Tylko tego typu rozwiązanie dla obecnych konstruktorów/księgowych jest za mało awaryjne /dochodowe więc mamy moduł klimatronika upchanego z "doliną krzemową"na maxa.
Dla przeciętnego "Kowalskiego "nie istotne jest w jaki sposób odbywa się utrzymywanie stałej temperatury w aucie do puki coś nie padnie a on sam nie będzie musiał płacić za naprawę usterki jak i części do jej usunięcia (całe moduły).
Rozwiązania a dokładniej mówiąc przerost formy nad treścią jakie są serwowane w obecnych autach można porównać jak zabicie much zrolowaną gazetą (tak było kiedyś w starych autach) do naprowadzanego pocisku ziemia-powietrze (rozwiązanie księgowych w obecnych autach).Efekt końcowy taki sam (zabicie muchy) tylko przepaść pomiędzy myślą,rozwiązaniami,cenami części,skomplikowaniem no i naturalnie awaryjnością. 
 

Offline Albercik

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 106
  • Pomógł: 22
  • VW: Passat B7
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: WL
Odp: Opornik wentylatora
« Odpowiedź #3 dnia: 01 - Listopad - 2019 - 13:39:41 »
Hahaha, fajna wypowiedź, ale moje pytanie było z czystej ciekawości czy w Touaregu klimatronik ma cztery biegi wentylatora czy po prostu masz klimę manualną/klimatik, którego jeszcze nigdy nie widziałem w Turasie...
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Opornik wentylatora
« Odpowiedź #4 dnia: 01 - Listopad - 2019 - 14:13:04 »
którego jeszcze nigdy nie widziałem w Turasie
Akurat w tym konkretnym aucie zdecydowanie więcej rzeczy nie widziała większość.Jest to jedyny niepowtarzalny egzemplarz.Chyba?
A tego typu fotorelacje wrzucam by pokazać jak są drążone portfele przez księgowych,jak i to że przerost formy nad treścią zaczyna zbliżać się do punktu krytycznego.Co wymyślą dalej aż strach pomyśleć.Skoro zwykły oporniczek potrafili rozbudować (zepsuć,zdecydowanie skrócić żywotność).
Jak coś jest dobre, sprawdzone, i działa niezawodnie latami nie należy tego modyfikować bo tylko można zepsuć.Przykładem jest wsadzenie elektroniki do części pokazanej powyżej na fotkach.
Dla większości modyfikacja z powrotem do sprawdzonych rozwiązań jest uwstecznianiem się w rozwoju a dla niektórych naprawieniem/poprawieniem tego co specjalnie zepsuto/ograniczono żywotność z nastawieniem na dojenie kasy .
W moim wypadku scalczek już nie padnie w oporniku wentylatora bo go tam po prostu nie ma a nadmuch w kabinie działa.Przy okazji stracili jednego pacjenta na dojenie z kasy bo nie kupię tej ich nowinki(co było założeniem księgowego) która sama padła bez gwarancji że nie padnie ponownie po pewnym czasie.   
 

Offline Albercik

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 106
  • Pomógł: 22
  • VW: Passat B7
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: WL
Odp: Opornik wentylatora
« Odpowiedź #5 dnia: 01 - Listopad - 2019 - 14:44:14 »
Moim zdaniem szukasz afery na siłę tam, gdzie jej nie ma. Zapewne koszt wyprodukowania takiego scalaka jest większy, niż zwykłego opornika. Więc raczej księgowy tutaj nie miał nic do gadania. Myślę, że taniej jest wyprodukować jeden, droższy element, niż utrzymywać dwie linie produkcyjne dla elementów droższych (pod klimatronik) i tańszych (pod klimatik/manual).

Jak szukasz afery: wszystkie auta VAG po 2017 r. mają przewody podciśnieniowe wykonane z gumy z domieszką mączki kukurydzianej. W efekcie - są zżerane przez gryzonie na potęgę, a ich wymiana kosztuje 500 zł. Oczywiście VW twierdzi, że gwarancja tego nie obejmuje, a znajomy a Atece wymieniał 3 razy te przewody przez ostatni rok.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Opornik wentylatora
« Odpowiedź #6 dnia: 01 - Listopad - 2019 - 15:50:48 »
Myślę, że taniej jest wyprodukować jeden, droższy element, niż utrzymywać dwie linie produkcyjne dla elementów droższych (pod klimatronik) i tańszych (pod klimatik/manual).
Pod względem kosztów głównie chodzi by wyprodukować coś co będzie wiecznie się psuło, produkcja danej części może iść wtedy pełną parą i dojenie kasy jest piękne.Wyprodukować coś raz na całe życie i do tego by się nie zepsuło jest po prostu nieopłacalne.A przy tego typu działaniu księgowi właśnie mają najwięcej do powiedzenia.

 
Oczywiście VW twierdzi, że gwarancja tego nie obejmuje, a znajomy a Atece wymieniał 3 razy te przewody przez ostatni rok.
Tu masz potwierdzenie ma być bylejakość ,wykonane z gównolitu a wszystko pod otoczką postępu czy ekologi. Naturalnie nie można doszukiwać się w tym celowego działania i nie wolno kręcić z tego afery.Przynajmniej tak wynika z Twojej powyższej wypowiedzi.
Znajomy powinien zamówić cały kontener węży tak jak zaplanował księgowy lub druga opcja by temu zapobiec wymienić na takie które przeżyją wóz jak i jego samego.Wszystko zależy od tego co kto lubi, ja wolę przerobić /wymienić coś raz i zapomnieć o temacie.W tym celu zrobiłem modyfikację opornika wentylatora bym nie musiał wracać do tematu lub przynajmniej ograniczyć ponowną usterkę do minimum 
 

Offline Albercik

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 106
  • Pomógł: 22
  • VW: Passat B7
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: WL
Odp: Opornik wentylatora
« Odpowiedź #7 dnia: 04 - Luty - 2020 - 12:59:39 »
Wyprodukować coś raz na całe życie i do tego by się nie zepsuło jest po prostu nieopłacalne.

Powiedz to tym, co mają np. 2.0TDI. Jakoś silnik potrafi przejechać kilkaset tysięcy kilometrów bez awarii. Idąc Twoim tokiem rozumowania to powinienem wymieniać kompletny silnik co 3 lata...
 

Tagi wątku: