Autor Wątek: KLUCZYK-PILOT - wymiana baterii, kodowanie, diagnoza awarii  (Przeczytany 671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Guido

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAVA
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WWL
KLUCZYK-PILOT - wymiana baterii, kodowanie, diagnoza awarii
« dnia: 13 - Kwietnia - 2019 - 07:47:23 »
Witam.
W Tiguan I z 2009 roku - mam tylko jeden kluczyk.
Czy jeżeli kupię używany od tego modelu to będę mógł go sam zaprogramować tak żeby tylko immo u kogoś dorobić?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
KLUCZYK-PILOT - wymiana baterii
« Odpowiedź #1 dnia: 22 - Grudnia - 2024 - 14:53:56 »
Cześć.

KLUCZYK-PILOT do VW Tiguan I z 2008 roku.



Parę dni temu oczywiście na zakupach z żoną, spotkała mnie niemiła sytuacja.
Przyjechałem na parking, z KLUCZYKA-PILOTA zamknąłem normalnie auto, po czym po powrocie nie mogłem otworzyć auta ale co ciekawe klapa bagażnika otwierała się bez problemu, zamykanie auta również działało jak wcześniej.
Jedynie przycisk otwierania auta nie reagował.
Ściągnąłem zaślepkę zamka w klamce i otworzyłem auto z kluczyka.
Następnie wsadziłem kluczyk do stacyjki i odpaliłem silnik - sprawdziłem zamykanie/otwieranie zamka centralnego z przycisku na drzwiach i już miałem pewność, że winnym jest KLUCZYK-PILOT (nie świeciła czerwona dioda na pilocie).

W domu rozebrałem pilota i sprawdziłem baterię:
- 3.01V - stara bateria
- 3.29V - nowa bateria


Pomimo małej różnicy napięcia, po zmianie baterii KLUCZYK-PILOT odzyskał pełną funkcjonalność i zaczął działać jak wcześniej :D

Typ baterii: CR2032
Fotorelacja z wymiany baterii: https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=14929
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 696
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: KLUCZYK-PILOT - wymiana baterii, kodowanie, diagnoza awarii
« Odpowiedź #2 dnia: 22 - Grudnia - 2024 - 17:44:01 »
Mam 4 takie kluczyki (identyczne, tylko znaczek Skody). Zauważyłem, że "na starość" robią się dość wrażliwe na spadek napięcia baterii.
1 musiałem wymienić - chyba spadł zbyt wiele razy i zasięg był już "przy szybie" nawet na nowej baterii. (Największy był problem z kodowaniem niefabrycznego, starego alarmu, bo okazało się, że koduje się 1 przyciskiem ukrytym przy kolumnie kierownicy i mogą być zakodowane max 2 kluczyki - kilka wieczorów nad tym siedziałem.)

Dodano:  26 - Grudnia - 2024  -  12:24:38
Zablokowany jest wątek @pretor 'a o wymianie baterii w kluczyku, wiec może wspomnę tu, że coś takiego do otwierania zegarków działa super (zamiast śrubokręta) - dużo mniejsza szansa uszkodzenia uszczelki itp.:
 
Ogólnie bardzo przydatne narzędzie!
 

Tagi wątku: