Autor Wątek: 1.2 TSI 110 KM - przyspieszone zużycie sprzęgła, wymiana na nowe co 2.5 tyś km  (Przeczytany 3181 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline VW12345

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Dzień dobry wszystkim!
Mam problem z VW Golf VII 1.2 TSI 110 KM z 2015 roku z 6-biegową skrzynią biegów.
Przy 52 tys. km padło oryginalne sprzęgło - syndrom uślizgiwania się biegów przy mocniejszym wciśnięciu gazu (generalnie wszystkich z naciskiem od 3 w górę).
Wymieniłem sprzęgło w zaprzyjaźnionym serwisie. Po 2,5 tys. km to samo, sprzęgło zostało wymienione w ramach "gwarancji"
i teraz po 2,5 tys. km znowu to samo, przy czym przejeździłem kolejne 2 tys. i sprzęgło dalej jest i się uślizguje przy mocniejszym przyspieszaniu.
Synchronizatory, regulacja?
Jest jakiś fachowiec od sprzęgieł do Golfa z okolic Warszawy?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Sprzęgło
« Odpowiedź #1 dnia: 10 - Czerwca - 2019 - 22:28:46 »
Z opisu wynika że nikt z fachowców nawet przez chwilę się nie zastanowił co jest przyczyną umierającego sprzęgła w zastraszającym tempie .
Problemem może być tak błaha sprawa jak uszkodzone prowadzenie łożyska oporowego,niewłaściwa regulacja/ustawienie samego pedału sprzęgła, taki drobiazg jak niewłaściwa drożność przewodu pomiędzy pompą sprzęgła a wysprzęglikiem ,nie cofający się do końca tłoczek pompy sprzęgła (pęknięta sprężyna powrotna ) lub nawet taka pierdółka jak źle ustawiony czujnik znajdujący się nad pedałem sprzęgła ograniczający powrót płynu do zbiorniczka (zapewne w tym roczniku upchali tam tego typu czujniczek ).
Wypadałoby znaleźć przyczynę problemu przed kolejną wymianą sprzęgła .
 

Offline VW12345

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: Sprzęgło
« Odpowiedź #2 dnia: 12 - Czerwca - 2019 - 00:31:48 »
Z uwagi na to że łożysko było fioletowe, stwierdzili ze sprzęgło zostało spalone przez nieumiejętną zmianę biegów.
Teraz zostało to wykluczone. Szukamy przyczyny właśnie. Dzięki za sugestie. Kolejne mile widziane.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Sprzęgło
« Odpowiedź #3 dnia: 12 - Czerwca - 2019 - 06:45:00 »
Czy po świeżo założonym nowym sprzęgle występowało delikatne poszarpywanie przy bardzo delikatnym ruszaniu ?
Warto sprawdzić luz osiowy na wale .Nie trzeba nic rozbierać .Od strony koła pasowego można sprawdzić to czujnikiem zegarowym .Jeśli będzie spory luz (cały wał z kołem zamachowym /sprzęgłem )będzie miał tendencje do przesuwania się i sprzęgło ma prawo szybko się zużywać .
Jak będzie kolejna grzebanina i wszystko rozebrane warto też sprawdzić koło zamachowe czy nie ma bicia .Jak będzie mocno pofalowane na płaszczyźnie ( np. po mocnym przegrzaniu ) to jego skuteczność przeniesienia napędu drastycznie spada a co za tym idzie sprzęgło kończy się w zastraszającym tempie.
Jak wszystko będzie rozgrzebane warto też sprawdzić osiowość połączenia skrzyni z blokiem silnika.Przy sporej odchyłce sprzęgło również szybko będzie umierać .
Samo bicie wałka sprzęgłowego (np. uszkodzony /skrzywiony podczas walki z którymś montażem ) może mieć również wpływ na czas życia sprzęgła .
Odpowiedź na zadane pytanie może sporo wyjaśnić i nakierować na ewentualną usterkę/przyczynę .
 

Offline VW12345

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: Sprzęgło
« Odpowiedź #4 dnia: 12 - Czerwca - 2019 - 16:00:31 »
Dziękuję za odpowiedź. też podejrzewaliśmy koło zamachowe, zostało wymienione przy drugiej wymianie. Wysprzęglik również został wymieniony.
Sprawdzę ten luz, zobaczymy. Nie, na początku sprzęgło chodziło ładnie, po 2 wymianie pedantycznie na to zwracałem uwagę.
Pozdrawiam
Tomasz
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6338
  • Pomógł: 1605
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SPRZĘGŁO - przyspieszone zużycie, co 2.5 tyś km wymiana na nowe
« Odpowiedź #5 dnia: 12 - Czerwca - 2019 - 18:11:48 »
Cześć, dziwny przypadek i aż trudny do uwierzenia.
Pytanie zasadnicze: czy auto ma jednego kierowcę a jeżeli nie, to czy to jest twoje pierwsze auto?
U mnie w pracy przy wielu różnych kierowcach (w większości przypadków, bardzo młodych i z brakiem doświadczenia w jeździe) w niektórych autach sprzęgła były wymieniane regularnie raz na pół roku.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SPRZĘGŁO - przyspieszone zużycie, co 2.5 tyś km wymiana na nowe
« Odpowiedź #6 dnia: 12 - Czerwca - 2019 - 21:43:45 »
też podejrzewaliśmy koło zamachowe, zostało wymienione przy drugiej wymianie.
Wymienione na nówkę czy używkę ?Czy po zamontowaniu zostało sprawdzone kod kątem bicia (na czujnik zegarowy ).Wystarczy nieumiejętna wymiana (trochę pozostawionego syfu pomiędzy kołem a płaszczyzną wału) i też będzie opisywany efekt .
By to sprawdzić bez rozbierania wszystkiego do rosołu można to zrobić przez otwór po wyjęciu rozrusznika lub otwór rewizyjny GMP (słabe dojście ale wykonalne )
 

Offline VW12345

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: SPRZĘGŁO - przyspieszone zużycie, co 2.5 tyś km wymiana na nowe
« Odpowiedź #7 dnia: 12 - Czerwca - 2019 - 21:46:27 »
Pierwszy właściciel, salon PL, jeden kierowca. Co prawda młody, dlatego po obejrzeniu koloru łożyska stwierdziłem że młody biegów nie umie zmieniać. I wymieniono jeszcze raz.
Przy kolejnej zmianie ja jeździłem i temat się powtórzył. Stąd stawiam na inną przyczynę. Synchronizatory?

Dodano:  12 - Czerwca - 2019  -  21:47:39
na używkę, ale sprawdziliśmy organoleptycznie dokładnie jego stan. Bez zarzutu.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SPRZĘGŁO - przyspieszone zużycie, co 2.5 tyś km wymiana na nowe
« Odpowiedź #8 dnia: 12 - Czerwca - 2019 - 21:54:12 »
Synchronizatory nie mają wpływu na pracę czy zużycie sprzęgła .Kolor łożyska bardziej sugerować może problem że nie dolegało ono całą płaszczyzną do" słoneczka" sprzęgła .Przy biciu całego kompletu (koło, tarcza,docisk )łożysko będzie podskakiwało nadmiernie obciążone przy tego typu pracy będzie się grzało i szybciej padnie .
Jeśli nie chcesz kombinować z czujnikiem zegarowym by sprawdzić bicie koła zamachowego możesz zrobić próbę i bez niego .Odpal silnik (wolne obroty ) i delikatnie powoli zacznij wciskać pedał sprzęgła tylko tyle że ręką .Jeśli w pierwszej fazie wciskania poczujesz drgania to mocno zawęzisz pole poszukiwań .   
 

Offline VW12345

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: SPRZĘGŁO - przyspieszone zużycie, co 2.5 tyś km wymiana na nowe
« Odpowiedź #9 dnia: 13 - Czerwca - 2019 - 20:42:23 »
test dłoni zrobiony żadnych najmniejszych drgań.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SPRZĘGŁO - przyspieszone zużycie, co 2.5 tyś km wymiana na nowe
« Odpowiedź #10 dnia: 13 - Czerwca - 2019 - 21:10:37 »
Jeśli nie jest wyczuwalne drganie to można wykluczyć problem docisku sprzęgła (uszkodzenie sprężyny sprzęgła ,uszkodzenie "słoneczka") i w pewnym stopniu bicie koła .Powtórzony test z wciśniętym sprzęgłem ręką ,wbiciu biegu i delikatnym/powolnym popuszczaniu do momentu sprzęgania da potwierdzenie co do bicia całego kompletu .ZALECAM OSTROŻNOŚĆ przy tego typu teście najlepiej z zaciągniętym ręcznym i do tego na zapiętym drugim lub nawet trzecim biegu .W razie czego tylko zgaśnie i nikt nie ucierpi .Ręką wszelkiego rodzaju drgania są bardziej wyczuwalne na pedale sprzęgła niż przy zwykłym ruszaniu kończyną dolną :D .
Jeśli nie wyczujesz żadnych podejrzanych objawów wszystko będzie chodzić płynnie bez drgań czy wyczuwalnego bicia proponuję skupić się na poszukiwaniach przyczyny w sterowaniu sprzęgłem .Drożność przewodu ,zapowietrzenie układu ,skok pompy sprzęgła ,powrót płynu do zbiorniczka ,regulacja luzu pedał sprzęgła -pompa sprzęgła ,sprawdzenie samej pompy sprzęgła (sprężyna powrotna ,drożność w obu kierunkach w pozycji spoczynkowej )itd.   
 

Tagi wątku: