Autor Wątek: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...  (Przeczytany 118503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raptor27

  • clubmen
  • Wiadomości: 49
  • VW: Polo V
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CPTA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WJ
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #25 dnia: 08 - Czerwca - 2022 - 16:36:35 »
@doggie Przecież nie na długi okres czasu tylko wypróbować.  Wiadomo że jazda non stop jak ci pali się lampka byłaby wkurzająca.  Ogólnie rozmawiałem jakiś czas temu że specem od aut grupy VAG i mówił że ten system niezbyt dobry jest zresztą tak samo jak start stop. Okey może nie psuje się i oszczędza np 0.2 L,natomiast obciążony jest wałek przy pracy na 2 cylindrach i wibracje też nie są dobre dla motoru i kola dwumasowego ,nawet jeśli dwumasa je tłumi i nie wyczuwasz ich jadąc autem ,zwłaszcza te nowsze systemy ACT co były udoskonalone . Dźwięk też np jadąc 110 km/h 6 bieg i masz 2 cylindry jest lekko mówiąc denerwujący:-)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #26 dnia: 08 - Czerwca - 2022 - 18:15:15 »
Odepnij wtyczkę i wypróbuj, będziesz wiedział czy Ci pasuje, czy to coś zmienia na plus a jeśli chodzi o temat kodowania ACT za pomocą OBDeleven czy nawet VCDS to uważam za wyczerpany, bo brak takich opcji.
 
Podziękował: Raptor27

Offline Raptor27

  • clubmen
  • Wiadomości: 49
  • VW: Polo V
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CPTA
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WJ
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #27 dnia: 08 - Czerwca - 2022 - 19:47:28 »
Zgadza się. Ale raz jeszcze dzięki za info :-)
 

Offline akolacki

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DTEA
  • Moc: 187 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GA
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #28 dnia: 23 - Sierpnia - 2025 - 19:13:45 »
Witam serdecznie.
Mam Tiguana rok modelowy 24 z USA. Chciałbym podpytać o diagnostykę i kodowanie OBDeleven.
Mam wersję oprogramowania ULTIMATE i następujący problem, interfejs łączy się z samochodem przez BT, rozpoznaje model i VIN. Następnie uruchamiam skanowanie i... kolejny raz skanowanie i zwykle przy trzeciej próbie zaczyna skanować. Sam proces próbie skanowania trwa bardzo długo ale czasami udaje się dokończyć. Niestety po skanowaniu nie mam w zasadzie żadnych opcji kodowania One Click App. Przy zwykłym kodowaniu, po przesunięciu suwaka zaczyna kodować i się wiesza. Dodam, że pracuję na iPhone. Podsumowując, mam problem ze skanowaniem i kodowaniem. Interfejs używam też przy Taigo i wszystko działa bez zarzutu, szybko i sprawnie, mam też całą listę One Click App, zupełnie inaczej niż w Tigu.
Co może być problemem? Czy to nieodpowiednia konwersja oprogramowania na EU?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #29 dnia: 24 - Sierpnia - 2025 - 17:31:45 »
A w 2024 nie ma przypadkiem już SFD2?
 

Offline akolacki

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DTEA
  • Moc: 187 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GA
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #30 dnia: 24 - Sierpnia - 2025 - 22:56:53 »
Samochód wyprodukowany w 08/23
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #31 dnia: 25 - Sierpnia - 2025 - 15:30:04 »
Robiłem diagnostykę A4 Allroad 2021 z USA przed konwersją i nie było żadnego problemu.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #32 dnia: 03 - Września - 2025 - 21:24:48 »
Czysto informacyjnie - aplikacja OBDeleven (wersja dla innych marek a nie "for VAG")  trafiła do CP i Android Auto i kilka parametrów w czasie rzeczywistym można monitorować z poziomu tabletu samochodu. Docelowo pewnie funkcja będzie rozwijana. Aby ikona OBD11 ukazała sie w menu AA/CP należy wpierw ją zaktualizować w sklepie Google Play. Na razie traktuję to jako ciekawostkę.


Mam tylko takie opcje







Niestety nie wiem jak koleś z YT zrobił, że ma opcję skanowania na tablecie auta bo mam tylko tak jak poniżej:


Film
https://youtu.be/7NKyBgIbMoM?si=vBBfpwzTKDheFd3c
 

Offline adfur92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace FL
  • Wersja: SE
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SBI
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #33 dnia: 29 - Października - 2025 - 07:21:05 »
Cześć OBDeleven poradził sobie z przerobieniem lamp na europe.
szukam jeszcze rozwinięcia informacji do czego służą podpunkty w adaptacjach bo nigdzie nie moge znaleźć i tak na piechote działam np.

kanał adaptacji Leuchte 0 BLK VL B36 ( i w podpunktach mamy całą adaptacje z tego kanału i chciałbym wiedzieć co za co odpowiada)
Lasttyp 0 - 12 - blinkleuchten ( tu stawiam że to taka podstawa co to jest za światło)
Lampendefektbit Position 0 - 34 ( tu w niektórych lampach jest inna wartość)
fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 0 - 14
Lichtfunktion A0 - Blinken links hellphase ( tu tak łopatologicznie co auto ma myśleć że ten odbiornik jest )
Lichtfunktion B0 - nicht aktiv ( tu już nie bardzo wiem jakbym zaznaczył że ma działać to nie wiem kiedy ma działać)
Dimmwert AB 0 - 100
Lichtansteuerung HD AB 0 - always
lichtfunktion C 0
Lichtfunction D 0
i tak dalej chciałbym wiedzieć co te podpunkty ogarniają myślałem że będzie gdzieś jakiś opis na necie ale nie znalazłem i liczę na waszą pomoc
udało mi się dojść do odseparowania kierunku od stopu, dezaktywowałem lewy wsteczny na rzecz przeciwmgielnego ( tylko jeszcze przełącznik muszę wstawić ), odpaliłem kierunki z tyłu, dezaktywacja obrysówek tył, zmniejszyłem jasność obrysówek przód ( mam w nie wpięte oświetlenie pasek w grillu) także postępy są
 
Podziękował: doggie

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #34 dnia: 29 - Października - 2025 - 17:01:37 »
Przyznam, że nie kodowałem świateł więc nie pomogę. Korzystałeś z tego schematu:

 
Podziękował: Frodo

Offline adfur92

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace FL
  • Wersja: SE
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SBI
Odp: OBDeleven - info, kodowanie, adaptacje...
« Odpowiedź #35 dnia: 29 - Października - 2025 - 22:03:05 »
dzięki teraz tylko pozostała do rozszyfrowania kwestia tych opcji
lichtfunktion a3 , b3 , ab3 , c3, d3, itp
 

Tagi wątku: