Autor Wątek: TEST napędów 4x4 na rolkach  (Przeczytany 21418 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #100 dnia: 20 - Września - 2022 - 14:41:02 »
Czyli Syncro vs. Haldex, tak?  Nie, jednak torsen, dziwię się że tak kiepsko wypadł w B5 FL,
 

Offline DS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 61
  • Pomógł: 19
    • 4x4 - testy na rolkach
  • Marka: Suzuki
  • Silnik: 1.4 T
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: 4x4
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #101 dnia: 20 - Września - 2022 - 22:45:23 »
Torsen jak torsen, w tym przypadku niskie TBR, więc tak to działa. Zasadnicza różnica to różne generacje systemu kontroli trakcji.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #102 dnia: 21 - Września - 2022 - 12:26:34 »
Torsen jak torsen, w tym przypadku niskie TBR, więc tak to działa. Zasadnicza różnica to różne generacje systemu kontroli trakcji.

Przez 5-lat woziłem się Audi 100 quattro z Toresenem + ręczna blokada centralnego mechanizmu + ręczna blokada tylnego z dyfra.
Mogę potwierdzić: auto bez zapiętych blokada miało problem z ruszeniem z miejsca jeżeli np. na śliskim kręciły się 2 przeciwstawne koła.
Po zapięciu blokad w śniegu szedł jak czołg i niejednego wyciągał z opresji w czasie zimy
Passatowi niestety brakuje blokad i to jest chyba jedyna jego wada przy napędzie 4Motion (quattro) z Toresenem.

Nawiązując do tego co napisał @DS i ja sam, na podstawie swoich doświadczeń: napęd na 4 koła bez blokady mechanicznej lub elektronicznej, choć jednego z dyferencjałów, w sytuacjach ekstremalnych (a do takich można już zaliczyć sytuację kręcenia się 3 kół w miejscu i niemożliwość ruszenia), jest tak naprawdę mało przydatny i w tychże sytuacjach równorzędny z napędem na jedną oś.
Dość często jest tak, że umiejętności doświadczonego kierowcy w operowaniu tzw. "gazem", dają dużo więcej "przyczepności", niż pojazd z napędem 4x4 i laikiem za kierownicą.


@DS , gdybyś miał okazję przetestować takie Audi 100 Quattro z 1987 roku z tymi wyżej wymienionymi blokadami, to chętnie zobaczyłbym taki test i mniemam, że inni również  ;)       
 

Offline DS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 61
  • Pomógł: 19
    • 4x4 - testy na rolkach
  • Marka: Suzuki
  • Silnik: 1.4 T
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: 4x4
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #103 dnia: 21 - Września - 2022 - 15:00:10 »
@preto® Jesteś pewien, że tam był torsen? :) Dwie blokady miała pierwsza generacja quattro, czyli trzy otwarte dyfry.
 Audi 100 Quattro chętnie bym przetestował (w ramach prezentacji, a nie testu, bo wyniki z góry znane), tylko gdzie takie znaleźć...
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #104 dnia: 21 - Września - 2022 - 15:21:22 »
"Zwykły centralny mechanizm różnicowy z możliwością włączenia blokady", to chyba wówczas nie miało żadnej nazwy oprócz nazewnictwa quattro
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #105 dnia: 22 - Września - 2022 - 11:43:51 »
Jesteś pewien, że tam był torsen?
Czy to był Torsen, tego nie wiem na 100% ale na pewno było to pełnoprawne Quatrro z blokadą dyfrów centralnego/tylnego i robiło lepszą robotę niż te nowsze z elektroniką  ;)

A bardziej precyzyjnie, to to co na poniższej fotce  :D

Fotka z archiwum własnego - prawdopodobnie zima 2001/2002

Jeśli dobrze pamiętam, to standardowe opony miały 185/65 R15 i w tamtych czasach, w takich autach były wystarczające  ;)
 
Podziękował: src, shvmp00

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #106 dnia: 23 - Września - 2022 - 14:04:05 »
Takie audi to była petarda. Kolega miał, drugi chyba jeszcze ma...
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline DS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 61
  • Pomógł: 19
    • 4x4 - testy na rolkach
  • Marka: Suzuki
  • Silnik: 1.4 T
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: 4x4
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #107 dnia: 23 - Września - 2022 - 22:35:34 »
było to quatrro z blokadą centralnego i tylnego dyfra
Czyli pierwsza generacja, bez torsena.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #108 dnia: 05 - Lutego - 2023 - 09:29:47 »
Haldex całkiem niezły!  :)
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #109 dnia: 05 - Lutego - 2023 - 14:39:12 »
Ale na ostatnim teście nie dał rady zjechać z rolek .

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #110 dnia: 05 - Lutego - 2023 - 15:19:12 »
Ale na ostatnim teście nie dał rady zjechać z rolek .
Zapewne dalekie od ideału, ale myślę, że całkiem nieźle wypada na tle dużo droższego kuzyna, z napędem o bez porównania lepszej renomie w niektórych środowiskach. (Pomijam kwestię serwisowania.)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #111 dnia: 05 - Lutego - 2023 - 22:46:47 »
całkiem nieźle wypada na tle dużo droższego kuzyna, z napędem o bez porównania lepszej renomie w niektórych środowiskach.
Z tego co czytałem, to audi już od dawna stosuje dokładnie takie samo 4Motion jak w VW a tylko nazwa Quattro, nawiązuje do tradycji starych napędów.

Nawiasem mówiąc, to w prawdziwym "offrołdzie", oprócz mocy silnika, elektroniki, opon i samego napędu, największe znaczenia ma doświadczenie kierowcy i to jak mądrze operuje pedałami: gazu, sprzęgła i hamulca.

Myślę, że aby mieć 100% wiedzę o skuteczności takiego testowanego napędu, powinno się w tych autach podczas testów zamienić kierowców - wtedy widać by było czy to napęd szwankuje czy kierowca do bani  ;)   
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #112 dnia: 05 - Lutego - 2023 - 22:59:08 »
Audi cały czas stosuje torsena w modelach z silnikiem ułożonym wzdłużnie. Haldex jest w A1, A3, Q2 i Q3 z silnikami ułożonymi poprzecznie. Touareg też ma torsena
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #113 dnia: 05 - Lutego - 2023 - 23:20:13 »
Audi cały czas stosuje torsena w modelach z silnikiem ułożonym wzdłużnie.
Możliwe, nie chciało mi się zagłębiać w ten temat - napisałem co gdzieś tam kiedyś wyczytałem. 
 

Offline DS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 61
  • Pomógł: 19
    • 4x4 - testy na rolkach
  • Marka: Suzuki
  • Silnik: 1.4 T
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: 4x4
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #114 dnia: 27 - Października - 2024 - 11:54:07 »
Myślę, że aby mieć 100% wiedzę o skuteczności takiego testowanego napędu, powinno się w tych autach podczas testów zamienić kierowców - wtedy widać by było czy to napęd szwankuje czy kierowca do bani
W tym teście kierowca nie robi nic poza równym trzymaniem gazu na określonym poziomie.

Audi cały czas stosuje torsena w modelach z silnikiem ułożonym wzdłużnie. Haldex jest w A1, A3, Q2 i Q3 z silnikami ułożonymi poprzecznie. Touareg też ma torsena
Torsen jest tylko w konfiguracjach powyżej 500 Nm, słabsze dostają quattro ultra.
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1320
  • Pomógł: 123
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TEST napędów 4x4 na rolkach
« Odpowiedź #115 dnia: 28 - Stycznia - 2025 - 09:23:13 »
Obejrzyjcie sobie tego gościa Jucheen  czy to na tikt tok czy istagram. Przerabia cywilne audi i inne z quattro  4x4 na terenówki

https://www.tiktok.com/@jucheen_v2/video/7463529575671270658

 
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Tagi wątku: