Autor Wątek: Luźne gatki...od rana do nocy  (Przeczytany 407403 razy)

0 użytkowników i 19 Gości przegląda ten wątek.

Offline peters

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 86
  • Pomógł: 2
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: ASZ
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1200 dnia: 01 - Marca - 2018 - 00:30:14 »
Ja na razie nic nie robię,oprócz moze sprzątania,gdyz dostałem w kosc przy montażu frezu. Zdrowie jest jedno wiec trzeba szanować. Wziąłem sie za klatkę schodowa w domu i ocieplam wyjście na strych.
Życie jest ciężkie. Szczególnie jak się auta psują.
I brak czasu na wszystko.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6333
  • Pomógł: 1603
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1201 dnia: 01 - Marca - 2018 - 13:48:05 »
Zdrowie jest jedno wiec trzeba szanować
Ja od ponad tygodnia kuruję się w domu po przeziębieniu, kiedyś bym to olał i jeździł do pracy ale teraz po 50-tce, mam do tego inny stosunek i uważam że o zdrowie trzeba zadbać w pierwszej kolejności bo jak nie będzie zdrowia to nie będzie siły na pracę.

 
 

Offline PUMPING

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1202 dnia: 01 - Marca - 2018 - 20:14:59 »
Umyta tylna klapa w alehambrze. Na bezdotykowej za 1zl
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6333
  • Pomógł: 1603
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1203 dnia: 01 - Marca - 2018 - 21:02:06 »
Ja z 5 zł myję całego Sharana co tydzień, ale jak jest bardzo brudny to trzeba dać i dychę za mycie  ;)
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1204 dnia: 01 - Marca - 2018 - 21:04:34 »
Umyta tylna klapa w alehambrze. Na bezdotykowej za 1zl

Boże, co za szalona rozpusta.. Cała tylna klapa. Gdyby tak z lampami to bym się przeprowadził :D
 

Offline PUMPING

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł: 1
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 1.8+LPG
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1205 dnia: 01 - Marca - 2018 - 21:08:53 »
Hehe. Cały był czysty a jeździłem po Polnej drodze i  najgorzej wyglądała klapa :)
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1206 dnia: 02 - Marca - 2018 - 17:34:09 »


Już za kilka dni premiera nowego Tuarega.  :)

Hmmm... inna liga niż cała reszta modeli VW - pneumatyka, night vision, HUD display (prawdziwy, a nie udawany na szybce 10x10), silniki V6 benzyna i diesel i V8 diesel, nowy infotainment 15"...

Swoją drogą ciekawe co tutaj wybiorą ekolodzy i zwolennicy benzyn... Dla odniesienia dodam, że w Audi Q7 (ta sama platforma co w nowym Tuaregu) nie występuje silnik benzynowy W OGÓLE!  :o Nawet w hybrydzie jest TDI - auu  :D
 

Offline Rocko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 32
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1207 dnia: 02 - Marca - 2018 - 18:16:18 »
Kolego o benzynowców sie nie martw
 

Offline Toomasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 151
  • Pomógł: 6
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WS
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1208 dnia: 02 - Marca - 2018 - 18:19:46 »
niech tylko Niemcy wprowadza zakaz wjazdu dla dieseli do centrow miast
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1209 dnia: 02 - Marca - 2018 - 18:29:24 »
Kolego o benzynowców sie nie martw
 

Offline Rocko

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 32
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1210 dnia: 02 - Marca - 2018 - 19:05:26 »
Po pierwsze nie przypominam sobie abyśmy byli kolegami.
Po drugie mój post był o nowym Tuaregu i dużych SUVach ogólnie, w których czy tego chcesz czy nie, króluje napęd dieslowski. Przynajmniej na razie.
Po trzecie - żeby było jasne - nie jestem fanboyem diesla, moje następne auto może równie dobrze być benzynowe jak elektryczne czy wodorowe. Nie ma większego znaczenia - jeśli tylko dany rodzaj napędu będzie korelował z samochodem, w którym go zastosowano - czyt. będzie miał sens. Bo nie ma i nigdy nie miało stosowanie diesli w Porsche, czy np. w VW Polo czy UP. Ale zupełnie innym rodzajem auta jest duży SUV, czy limuzyna pokroju A8.
Po czwarte w końcu - przestań proszę wojować na tej wojence, bo wprowadzasz tylko niepotrzebne emocje - ja nie mam nic przeciwko Twojemu wyborowi - wolisz silnik benzynowy (i to właśnie wycofywany, bo nie spełnia norm)- Twoja wola. Ale uszanuj też wybór inny.
Przepraszam Pana
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1211 dnia: 03 - Marca - 2018 - 11:37:04 »
No cóż nie widzę, to może ja podam pewne fakty.
Niestety na stronie VW nie da się tego zrobić, trzeba by zwrócić się do dilera, aby przygotował ofertę, ale aby zobrazować sprawę można wejść do konfiguratora BMW, który podaje na przykładzie nowego X3:

1. model podstawowy 2.0i  okres użytkowania 36mc (przebieg zakładany 20k/rocznie) - gwarantowana wartość odkupu po 36mc - 51,34% ceny początkowej
2. model podstawowy 2.0i  okres użytkowania 60mc (przebieg zakładany 20k/rocznie) - gwarantowana wartość odkupu po 60mc - 37,49% ceny początkowej
3. model podstawowy 2.0d okres użytkowania 36mc (przebieg zakładany 20k/rocznie) - gwarantowana wartość odkupu po 36mc - 55,01% ceny początkowej
4.model podstawowy 2.0d okres użytkowania 60mc (przebieg zakładany 20k/rocznie) - gwarantowana wartość odkupu po 60mc - 40,17% ceny początkowej

Każdy może sobie sprawdzić sam, że dla Tiguana wygląda to podobnie.


Robert. Bardzo dziękuję za przytoczone współczynniki wartości. Potwierdzają Twoją rację. Sprzedając TDI dostaniesz więcej niż sprzedając TSI.

Pozwolisz jednak, że ja posłużę się kalkulatorem:

TSI 180KM - 150 990 po 36m -> 77 518,27
TDI 190KM - 165 590 po 36m -> 91 091,06

Różnica w cenie zakupu: +14 600,00 TDI
Różnica w cenie sprzedaży: + 13 572,79 TDI

Wniosek? Po 3 latach nie ma szansy, abyś zaoszczędził na spalaniu (ograniczenia w przebiegu), a wyliczając wartość sprzedaży według przytoczonych współczynników na TDI jesteś tysiaka w plecy.


TSI 180KM - 150 990 po 60m -> 56 606,15
TDI 190KM - 165 590 po 60m -> 66 517,50

Różnica w cenie zakupu: +14 600,00 TDI
Różnica w cenie sprzedaży: + 9 911,35 TDI

W tym przypadku, jest szansa że zaczynasz widzieć pierwsze grosiki z tańszego przelotu*** 100km - według moich szacunków 2-4 PLN/100km. Przy sprzedaży faktycznie dostaniesz więcej, jednak nadal jesteś do tyłu w ogólnym bilansie.



EDIT:

*** - przepraszam, nic nie zobaczysz, bo właśnie sprzedajesz auto, więc zobaczy je drugi właściciel ;-)
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1212 dnia: 03 - Marca - 2018 - 13:04:24 »
Arku pozwolisz, że zacytuję Ciebie z właściwego wątku (notabene - chyba warto byłoby to scalić):
Cytuj (zaznaczone)
Co daje nam różnicę:

TSI na PB95 do TDI: 13,39 PLN/100km
TSI na PB98 do TDI: 16,54 PLN/100km
Cytuj (zaznaczone)

Teraz zaś piszesz:

Cytuj (zaznaczone)
W tym przypadku, jest szansa że zaczynasz widzieć pierwsze grosiki z tańszego przelotu*** 100km - według moich szacunków 2-4 PLN/100km.
Cytuj (zaznaczone)

No to może zdecyduj się, czy różnica w koszcie przejechania 100km jest na poziomie 2-4PLN, czy jednak 13-16PLN?

Przy założeniu średnio 14PLN/100km, przy przebiegu 20tys rocznie, czyli 600 x 14 = 8400PLN już po trzech latach.


No to jak z tym liczeniem?
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1213 dnia: 03 - Marca - 2018 - 15:42:46 »
Pytanie, czy przy zmieniającym się podejściu do samochodów z silnikami diesla, będzie się utrzymywała taka różnica przy odsprzedaży po kilku latach w stosunku do benzyny. Drugą stroną, bawi mnie ekonomia Polaków, jak przy zakupie samochodu pierwsze pytanie pada. A ile pali? Ja nigdy nie brałem tego parametru pod uwagę przy kupnie samochodu, u innych to jest ważne. Każdy wybiera co mu pasuje, ja nigdy nie przekonałem się do diesla. Nawet jak mieszkałem w Hiszpanii, miałem benzyniaka, gdzie głównie preferowali diesla.
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1214 dnia: 03 - Marca - 2018 - 16:37:06 »
Arku pozwolisz, że zacytuję Ciebie z właściwego wątku (notabene - chyba warto byłoby to scalić):
Cytuj (zaznaczone)
Co daje nam różnicę:

TSI na PB95 do TDI: 13,39 PLN/100km
TSI na PB98 do TDI: 16,54 PLN/100km

Teraz zaś piszesz:

Cytuj (zaznaczone)
W tym przypadku, jest szansa że zaczynasz widzieć pierwsze grosiki z tańszego przelotu*** 100km - według moich szacunków 2-4 PLN/100km.

No to może zdecyduj się, czy różnica w koszcie przejechania 100km jest na poziomie 2-4PLN, czy jednak 13-16PLN?

Przy założeniu średnio 14PLN/100km, przy przebiegu 20tys rocznie, czyli 600 x 14 = 8400PLN już po trzech latach.


No to jak z tym liczeniem?


Dzięki. PRzy tym bałaganie na forum nie byłem w stanie znaleźć, więc znów posłużyłem się 2.0TDI w A4 vs 2.0TSI w Tiguanie z realnych tankowań moich aut z posiadanej aplikacji (43 PLN ON vs. 47 PLN PB).

EDIT: poprawiałem cytowania.

Jeśli realnie wyjdzie 14 PLN, przypomnę że liczyliśmy porównanie ze średnią z netu, to ma to sens.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1215 dnia: 05 - Marca - 2018 - 18:21:52 »
Na niemieckim forum widziałem wątek związany ze spadkiem cen Tiguana w dieslu. Zawsze mogą sprzedać w Polsce. U nas nie ma paniki z normami.
 

Offline tiguan220

  •  -baned-
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1216 dnia: 05 - Marca - 2018 - 22:44:42 »
Ja widzę inny problem jeżeli chodzi o benzyne i diesla, mianowicie wrażenia akustyczne. Przy tej klasie pojzadów co tiguan niestety 4 cylindry w dieslu klekocze okrutnie, szczególnie jak wcześniej miałem 6 cylindrów w bmw 530d 10 letnim. Jak dla mnie diesel to tylko v6 i klasa premium. Nawet 240PS bitdi jak dla mnie bez sensu - jechałem i niestety szczególnie zimny silnik od razu uszy bolą.
 

Offline Maniek28

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1217 dnia: 07 - Marca - 2018 - 11:55:49 »
To jak można o wszystkim pisać to ja się trochę pożalę :P czemu na forum taka cisza i mało kto się już udziela ? ludziska hallo!   :confused: :confused: :confused:
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1218 dnia: 07 - Marca - 2018 - 16:52:19 »
Choroba ludzi pewno dopadła, :donotknow: a przynajmniej mnie.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6333
  • Pomógł: 1603
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1219 dnia: 07 - Marca - 2018 - 16:59:04 »
No ja, to się udzielam ale pisać sam do siebie to raczej nie preferuję. Co innego rozmowa z Jimem



pretor@tapatalk

 

Offline tiguan220

  •  -baned-
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1220 dnia: 12 - Marca - 2018 - 19:52:59 »
Posiadam 2.0TSI 220 jak również honde civic X 1.5 turbo w manualu 182KM, jeżeli chodzi o dynamikę to tiguan jest sporo szybszy przy ruszaniu z miejsca dzięki 4x4 ale przy prędkościach powyżej 100km/h honda zostawia tiguana w tyle. Natomiast w CRV ten silnik 1.5 będzie się męczył z racji na opory powietrza i wyższą masę jak w civicu.
 

Offline Pro_Tre

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1221 dnia: 13 - Marca - 2018 - 09:26:59 »
Live crash test nowego Tiguana :) Uderzenie boczne. Od 10 s:

 

Offline Tomasz2510

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 161
  • Pomógł: 10
  • VW: Golf VIII
  • Wersja: Style
  • Silnik: 1.5 e-TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1222 dnia: 13 - Marca - 2018 - 09:30:45 »
Również jeździłem nową hondą civic 1.5 182KM ale w automacie. Silnik fajnie się zbiera, a automat już tak nie wyje. Jednak do nowej CR-V ten silnik będzie za słaby i dlatego nie czekam na nowy model. Szkoda, że nie planują mocniejszych silników tak jak robi to VW.
 

Offline Tomasz2510

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 161
  • Pomógł: 10
  • VW: Golf VIII
  • Wersja: Style
  • Silnik: 1.5 e-TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1223 dnia: 16 - Marca - 2018 - 19:35:47 »
Nowa Hondę CR-V będzie można obejrzeć już za 3 tygodnie na salonie samochodowym w Poznaniu. Silnik będzie miał 190KM, czyli więcej niż tiguan 1,4.
 

Offline Kabe

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 317
  • Pomógł: 55
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI ACT
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WE
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #1224 dnia: 16 - Marca - 2018 - 23:55:42 »
Ważne są również parametry przyspieszenia oraz krzywa momentu obrotowego, a silniki TSI mają tutaj sporo zalety. Natomiast osobiście chyba bym jednak nie stawiał 190KM obok 150KM. Chociaż z drugiej strony  Hyundai Tucson 177KM ma 9,2s do setki tak jak 1.4TSI 150KM...
 

Tagi wątku: