Autor Wątek: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady  (Przeczytany 178785 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline venom

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 56
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #75 dnia: 25 - Maja - 2018 - 09:42:32 »
@gulasz, znaczy, że i z rury Tiguana strzelić może ognista marchewa, jak na rajdach?


 
 

Offline wachu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 9
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #76 dnia: 25 - Maja - 2018 - 14:31:15 »
@Gulasz, przejedź się Golfem V-VI-VII ze skrzynią DSG.
Tam te strzały są normalne przy zmianie biegów w okolicach 5tyś. obr/min - nie przy odcince.

Nie wiem czy koleszka @tiguan220 pisze o tym samym efekcie, ale to normalne w GTI




 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #77 dnia: 25 - Maja - 2018 - 16:31:50 »
Czy do odcinki czy nie, nie zmienia faktu, że to co @Gulasz opisał, to jest mechanizm w jaki tego typu dźwięki powstają. Oprogramowanie silnika może odciąć zapłon/i lub dostarczanie paliwa, żeby ograniczyć obroty albo ew. pomóc w ich szybszym obniżeniu. Pewnie to drugie ma miejsce w G7 w sytuacji która opisujesz, chociaż nigdy tego nie zaobserwowałem (prawie 70 tys. km przebiegu). W T2 też nie. Co nie oznacza, że ich nie ma. Może jeżdżę za spokojnie a jak już butuję to z jakiegoś powodu tego nie słyszę.

Jak @tiguan220 da radę te dźwięki nagrać, będzie można powiedzieć coś więcej. 
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #78 dnia: 25 - Maja - 2018 - 18:20:43 »
słychać głośny jakby strzał z wydechu, zaobserwowałem to kilka dni temu i powtarza się w określonych warunkach tj tylko z 1 na 2 i przy ostrym wcisnieciu gazu (zmiana na czerwonym polu)
Z tej wypowiedzi wynika że autor słyszy strzały przy kręceniu silnika na czerwonym polu .Czy chodzi o obroty do odcinki ?Jak dla mnie raczej tak bo zakres 5 tyś nie jest na czerwonym polu (przykład z golfa ) .A przejażdżki golfami o innej specyfikacji i innych zestrojeniach (GTI ) nie do końca pasują podobnie jak samolot który przy przekroczeniu pewnej prędkości będzie wydawał huk i to nie z wydechu .W tym temacie najbardziej prawdopodobnym objawem występowania tego co słyszy autor jest to co zawarłem w wypowiedzi powyżej .
Naturalnie podobne objawy/dźwięki mogą dawać uszkodzone gniazda zaworów ,uszkodzone zawory (które przez swoją nieszczelność wrzucają do układu wydechowego nie do końca wypaloną mieszankę doprowadzając przy wysokich obrotach do zapłonu już w samym wydechu ) ,nieszczelny układ wydechowy który przekłamuje wyniki sądy przez co silnik pracuje na bardzo bogatej mieszance (przy wysokich obrotach nie może wszystkiego przepalić do końca i dochodzi do detonacji w samym wydechy ) itd. .Jednak można wykluczyć tak drastyczne objawy bo mowa o nowym wozie .   
 

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł: 25
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #79 dnia: 28 - Maja - 2018 - 15:18:10 »
Przy zmianie z 1 na 2 przy dynamicznym ruszaniu (tryb D czy S nie ma roznicy) słychać głośny jakby strzał z wydechu...

Wiele osób pewnie byłoby zadowolonych z takich efektów dźwiękowych. :)
Z tego co wiem to takie efekty dźwiękowe można uzyskać odpowiednio programując skrzynię DSG.
Pytanie tylko czy jest to "zdrowe" dla skrzyni i silnika?
 

Offline tiguan220

  •  -baned-
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #80 dnia: 01 - Czerwca - 2018 - 22:32:40 »
Czy chodzi o obroty do odcinki ?
Jazda w trybie D więc nie ma mowy o odcince. Nie wiem jak jest w M czy jest odcinka czy tez zmienia bieg? Wracając do tematu - robiłem wczoraj próby 0-100 i przy okazji nagrania myślałem, że ten dzwiek sie pojawi a tu nic. Kilka razy powtorzone i nic nie slychac. Zastanawiam się czy to moze byc kwestia paliwa, bo przez kilkanascie tysiecy nic potem kilka dni takie dzwieki i potem znowu nic.
 

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #81 dnia: 09 - Czerwca - 2018 - 00:16:47 »
Słuchajcie , wymieniono u mnie skrzynie DSG  na NOWA. Co się działo ?
Dojeżdżałem np do świateł i szarpało z 4-3 bieg i stukot ,dźwięk metaliczny się wydostawał.
Zrobiło się już na tyle nie miło, że moja żona , która mało co zauważa w aucie, zaczęła
narzekać na prace skrzyni. W serwisie stwierdzili że stuki słychać już na placu przed wjechaniem na
diagnostykę. Zdjęto skrzynie i dwumas, stwierdzono że to wina skrzyni. I teraz uwaga!!
7 tygodni czekałem na naprawę auta! W końcu odebrałem auto kilka dni temu.
Cały ucieszony że skrzynia, że nowa że w końcu będzie spokój...bo tak mnie zapewniano...
"Panie różnica jest od razu wyczuwalna"... No to chyba coś nie wyszło. Stuki i szarpanie jak było tak jest.
Nic kompletnie nic się nie zmieniło... Na dodatek  7 tyg. załatwiło mi tarcze hamulcowe z tyłu bo jest jedno wielkie
rdzawe bagno,,,nie pomogło wielokrotne hamowanie jak zalecali... zrobiłem już 300km i tarcze są na śmietnik.
Podsumowując 7 tyg bez auta, problem szarpania i hałasu - stuku nierozwiązany, tarcze rozsypane.
Ręce mi opadły już kompletnie. Dzisiaj kupiłem inny używany samochód bo nie mam czym jeździć.
To jest mój ostatni VW jaki kiedykolwiek zakupiłem :(
Najbardziej boje się, że jak to VW dostanę od nich informacje, że ten typ tak ma...
 

Offline tiguan220

  •  -baned-
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #82 dnia: 09 - Czerwca - 2018 - 01:10:03 »
To nie wina skrzyni. Samochod to nie sprzet dla audiofila, DSG7 dziala super tylko trzeba pojezdzic troche skrzyniami hydrokinetycznymi zeby sie przekonac. Proponuje podglosnic radio.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #83 dnia: 09 - Czerwca - 2018 - 07:11:37 »
Proponuje podglosnic radio.
A do kompletu położyć grubą blachę na podłogę i grodź czołową by zabezpieczyła przed ewentualnym postrzałem rozpadających się części ze skrzyni .
Skoro serwis tak ochoczo zabrał się za wymianę skrzyni to znaczy że coś hałasowało a skoro wymiana nie pomogła to diagnoza lub wymiana nie do końca poszła jak powinna .Na reklamację z nim i niech się gimnastykują aż zrobią jak być powinno .
 

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #84 dnia: 09 - Czerwca - 2018 - 12:14:18 »
 Nie trzeba być audiofilem. Dźwięk  bym jakos jeszcze przetrwał,  ale nie szasrpanie i stuki. Pojechałem  rano na serwis , tym razem Plichta.Mistrz serwisu Potwierdzil że cos stuka i szarpie podczas zmiany biegów...Mam zareklamować to niestety w tym samym miejscu i jak nie naprawia  to przez  skargę do BOK i wtedy  dopiero  plichta bedzie mógł naprawić.

Dodano:  09 - Czerwca - 2018  -  12:16:12
A hydrokinetyka mam w bmw. Nie jeździłem nigdy autem  z lepszą  skrzynia. 8 biegowy zf. Nie czuć  praktycznie niczego.
 

Offline tiguan220

  •  -baned-
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #85 dnia: 09 - Czerwca - 2018 - 13:43:03 »
A hydrokinetyka mam w bmw. Nie jeździłem nigdy autem  z lepszą  skrzynia. 8 biegowy zf. Nie czuć  praktycznie niczego.
Ten jest chyba najlepszy na rynku, mi chodzi jednak o to, że skrzynia dwusprzeglowa jest zauwazalnie szybsza. A co do wrazen dzwiekowych to rozumiem, że trafił się taki egzemplarz i pisanie nigdy wiecej VW itp nie ma sensu. W mercedesie zdarzaja sie takie same przypadki i producent nie ma tu nic do rzeczy. Ja uwazam DSG7 za bardzo udana skrzynie.
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #86 dnia: 09 - Czerwca - 2018 - 20:12:28 »
Ja też tak uważam i mi pewne drobne niedogodności akustyczne związane z DSG nie przeszkadzają. Jak sobie radzić z nieprzewidywalnością pisałem wcześniej.

To nie ma nic do rzeczy jednak jeśli chodzi o sytuację kolegi @squadak'a. Kolega @Gulasz dobrze to opisał. Wymiana skrzyni przez serwis to nie takie hop siup i muszą się nagimnastykować, aby pokazać producentowi, ze było to celowe. Coś ewidentnie poszło tu nie tak z diagnozą, skoro problem pozostał [być może skrzynia uszkodziła coś jeszcze]. Sam miałem sytuację, gdy element urwany w skrzyni biegów poleciał sobie jak pocisk w stronę kierowcy. Dobrze, że zatrzymał się na wyjściu z obudowy. Kolega @suadak dobrze zrobił, że nie jeździł tym szrotem.

Na pewno też nie wymyśla problemu, więcej niż sporadyczne szarpnięcia w DSG to nie jest norma. Tak samo jak głośne stuki.

Sposób w jaki przechowywane jego auto był niewłaściwy, skoro doszło do uszkodzenia tarcz.  Jeśli serwis doprowadził do uszkodzeń to powinien to wziąć to na klatę. Sam miałem sytuację gdy serwis spowodował zawilgocenie prawie nowego auta właćnie w czasie oczekiwania na wymianę skrzyni.

Gdybym miał takie problemy z hałasem z zawieszenia jak miał kolega @squadak (jeździłem z nim jego autem), jak to było naprawiane oraz powyższa sytuacja spowodowałaby, że byłby to mój ostatni VW. Bo niby czemu jego ciężko zarobione pieniądze mają wspierać partactwo i po co mu kolejna loteria i związane z nią problemy?
 

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #87 dnia: 11 - Czerwca - 2018 - 10:01:38 »
Ja zauważyłem, że dźwięk ten powstaje w jednym konkretnym momencie w trybie SPORT.
Zrobicie tak- gaz do dechy leci 1,2 ..i  zanim auto zmieni bieg na 3 w momencie gdy już czujecie, że skrzynia zaraz zadziała ze zmianą lekko odejmujecie gazu i trzymacie na tym samym poziomie.
I wtedy podczas zmiany na 3 zawsze ale to zawsze jest ten "strzał".
Dajcie znać czy tak macie.

 

Offline venom

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 56
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SK
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #88 dnia: 13 - Czerwca - 2018 - 00:07:48 »
a no dokładnie ;)
nasz przedmiotowy "Pierd”, odnotowałem dzisiaj wieczorem, na ciepłym silniku, przy dynamicznym nabieraniu prędkości, w chwili zmiany z 2 na 3 w trybie D. Nie musiałem wykonywać żadnych karkołomnych sztuczek z popuszczaniem gazu itp. Pierd zjawił się sam, przy ostrzejszym dociskaniu pedału przyspieszenia. Naprawdę trzeba nieźle ucha nadstawić, żeby go posłyszeć, ale faktem jest.... że jest.
 

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł: 25
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #89 dnia: 13 - Czerwca - 2018 - 09:14:18 »
Podstawowe pytanie czy ten "pierd" jest czymś szkodliwym czy raczej nie należy się tym przejmować?
Tak jak pisałem wcześniej pewnie wiele osób byłaby szczęśliwa, że "pierdzi" startując ze świateł. :)
Ja bym obstawiał kwestię paliwa. Fabryczna konfiguracja jest raczej przystosowana do paliwa 95, przy trochę lepszym paliwie (nawet przy 95 z lepszej stacji) niespalona mieszanka dostaje się do układu wydechowego i po prostu wybucha.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #90 dnia: 21 - Czerwca - 2018 - 09:50:26 »
U mnie występuje podobny dźwięk do melicznego zgrzytu na zębach przekładni, przy ruszaniu, cofaniu i między biegiem 1 i 2, znalazłem TPI na Erwin  o numerze 2051250/1. Może to jest problem co dotyczy tego hałasu. Jedynie co mnie przeraża to że na wymianę pierścienia synchronizacji begu 2, trzeba rozbebeszyć cała przekładnie.
 
Podziękował: Igorz

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #91 dnia: 10 - Lipca - 2018 - 17:40:19 »
Jak olej będzie wymieniany na czas oraz skrzynia będzie użytkowana z głową to troche pojeździ... na pewno nie jest tak wytrzymała jak Tiptronic ale daje sporo frajdy z jazdy
 

Offline zibi1303

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 12
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #92 dnia: 17 - Lipca - 2018 - 12:06:39 »
Wiadomo, że skrzynie DSG, potrafią zabić kosztami, jak się zaczną sypać, ale są też niezwykłe.
Subiektywnie silnik 150 KM z tą skrzynią nawet 6 biegową lepiej się sprawuje niż 170 KM w kia czy hundai.
Jazda autem ze skrzynią DSG, to naprawdę czysta przyjemność :)
 

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #93 dnia: 20 - Lipca - 2018 - 12:18:19 »
Słuchajcie koledzy, mam problem. Otoż walcze już sporo z moim togsem.
Problemem jest dźwięk  i szarpanie przy zmianie biegow z 5-4 4-3  głównie  z 4 na 3.
Jest takie wrecz szarpniecie i stuk metaliczny jakby worek gwoździ uderzał.
Slychać u mnie też  takie stukanie zwlaszcza podczas podjazdów  pod lekkie wzniesienie.
Dodaję gaz i puszczam ,wtedy od razu klekocze ze skrzyni. Wymieniono mi skrzynie na nowa. To samo.
Teraz wymienili dwumase. I mocno sie poprawilo. Ale z kazdym przejechanym kilometrem robi sie gorzej
I powoli wracam do punktu wyjścia.  Zrobilem 250km od wymiany  i cisza była  przez 70 km tylko.  Załączam  filmik o jaki dzwiek mi chodzi i bardzo prosze gdybyscie mogli sprawdzic jak to u was jest , czy tez macie taki dzwiek? Z góry  dziękuję  i czekam na info bo mi juz totalnie odechciało sie tego auta :( 
 

Offline zibi1303

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 12
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #94 dnia: 20 - Lipca - 2018 - 13:05:16 »
Jeżeli tego nie było na początku to ewidentnie coś się luzuje... Nie wróży to dobrze. A co w ASO na to mówią ?
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #95 dnia: 31 - Lipca - 2018 - 17:06:53 »
czy tez macie taki dzwiek? Z góry  dziękuję  i czekam na info bo mi juz totalnie odechciało sie tego auta
Mnie męczy ten problem od pewnego czasu. Czekam aż serwis się zainteresuje tym problemem. No chyba że powiedzą że to nie odbiega od innych samochodów. Wstawiam linki.


 

Offline speedfight

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #96 dnia: 05 - Sierpnia - 2018 - 17:30:38 »
Witam.

Od 2 tygodni jestem posiadaczem nowego Gofa 7 1.6 tdi DSG. Ogólnie auto sprawuje się dobrze jednak zastanawia mnie pewna rzecz odnośnie działania skrzyni biegów DSG.

Mianowicie przy przełączaniu dźwigni z pozycji D na R czasami czuć takie bujnięcie/szarpnięcie całym samochodem/skrzynią/silnikem.
Objaw ten nie występuje za każdym razem, nasila się po rozgrzaniu silnika/skrzyni np. bo jeździe na trasie i próbie zaparkowania lub dłuższym "kręceniu się" po mieście. Na zimnym silniku nigdy tego nie ma.
Szarpiecie to czuć tylko przy wrzucaniu R. Gdy samochód już cofa wszystko odbywa się cicho i płynnie.

Chciałbym zapytać innych użytkowników DSG czy zauważyli coś podobnego w swoich autkach. Czy jest to normalne zjawisko, czy może jechać od razu z tym do ASO? Może jeszcze skrzynia się "ułoży"?

Samochód ma przejechane nieco ponad 2 tys. kilometrów i objaw ten występuje niemal od początku.

Pozdrawiam
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #97 dnia: 07 - Sierpnia - 2018 - 15:00:39 »
Dzisiaj byłem w serwisie, przyjęto samochód bo były słyszalne hałasy. Po trzech godzinach odpowiedz, że nie spotkali się z takim hałasem że to jest normalne i nie zagraża użytkowaniu. Następnie że to pierwszy taki przypadek, ale wcześniej mówili że inne Tiguany tak samo mają tylko że nie tak głośno.
 

Offline antoneos

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan III
  • Wersja: SE
  • Silnik: 1.5 eTSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #98 dnia: 17 - Września - 2018 - 18:41:19 »
Odpowiadam w sprawie wątku z samego początku, założonego przez Kolegę "wojo", tj:
"Mam do Was pytanko... czy czasami szarpnie wam skrzynia szczególnie jak zapina 2 bieg? lub jak zrzuca z 3 na 2 i na 1?
Pytam, ponieważ wyjeżdżając z salonu już pojawiły mi sie takie objawy (przebieg 10km)".
------------------------
Moja odpowiedź:
Potwierdzam - też zauważyłem od nowości w moim Tiguanie 1,4 TSI DSG, od czasu wyjazdu z salonu w 2017 r. (obecny przebieg 11 tys. km), że przy zimnym silniku, przy zmianie biegu z 1 na 2 występuje małe/ malutkie szarpnięcie. Zmiany biegów powyżej dwójki w górę, tj. 2-3-4-5-6 są niezauważalne (widać to tylko po opadaniu wskazówki na obrotomierzu, żadnych szarpnięć nie ma). Natomiast przy nagrzanym silniku i skrzyni DSG, czyli po przejechaniu 8-15 km od uruchomienia, szarpnięcie przy zmianie z biegu 1 na 2 już nie występuje w ogóle - czyli w całym zakresie zmiany biegów od 1 do 6 skrzynia pracuje tak, jakby auto miało jeden bieg (ciepła skrzynia). Przy redukowaniu 6-5-4-3-2-1 też raczej nie zauważam szarpnięć, może czasem coś czuję, coś jakby lekkie pół-sekundowe przyhamowanie, ale nie jestem pewien, raczej nie nazwałbym tego szarpnięciem (lekkie, prawie niezauważalne przyhamowanie, raczej tylko przy niższych biegach tj. 3-2-1). W drugim samochodzie którym jeżdżę, mam skrzynię hydrauliczną, ona wyraźniej poszarpuje przy redukcjach w czasie toczenia się i hamowania samochodu, ale jest to związane ze skokami obrotów silnika przy redukcji biegów. Tym niemniej to lekkie szarpnięcie przy zmianie z pierwszego na drugi bieg w DSG na zimnym silniku - trochę mnie niepokoi, bo przecież dwumasa dostaje wtedy małego kopniaczka. A dopóki DSG nie będzie mocno walić, w tym na rozgrzanym silniku, ASO raczej nie podejmie tematu. W związku z powyższym pytanie, czy ktoś z Forumowiczów też ma taki objaw lekkiego szarpania DSG na zimnym silniku, 1-2 bieg, w nowym VW?
 

Offline kucyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 85
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #99 dnia: 17 - Września - 2018 - 18:47:15 »
Ktoś wklejał w którymś wątku tylko nie mogę znaleźć, że na szarpiącą dwójkę jest akcja serwisowa dla skrzyń z danego zakresu produkcji. Synchronizator zmieniają czy coś, nie pamietam. Myślę, że jak to zgłosisz w salonie, to ci to sprawdzą.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

Tagi wątku: