Autor Wątek: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady  (Przeczytany 178764 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline davep

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WGR
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #25 dnia: 18 - Stycznia - 2018 - 10:31:26 »
Z tego co opisujesz jeśli faktycznie masz "strzały ostrzegawcze w potylicę" sprawdź w innym aucie i reklamuj.
To co u mnie opisałem nie sprawia wrażenia niczego niepokojącego, mogłoby być bardziej soft.
 

Offline kucyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 85
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #26 dnia: 08 - Lutego - 2018 - 20:56:16 »
Cytuj (zaznaczone)
Czy słyszycie jak skrzynia zbija biegi na niższe? przy przyspieszaniu zmiana wedlug mnie jest normalna natomiast zwalniając słychać wyraźnie moment zmiany biegu na niższy, nie chodzi o szarpanie bo tego nie ma tylko o ten dźwięk, szczególnie przy niższych prędkościach jest to słyszalne

Jeżeli mówisz o takim specyficznym metalicznym chrobotaniu przy niskich prędkościach tak jakby metal tarł o metal, to patrząc na zagraniczne fora i ilość postów w tym temacie, wygląda na to, że ten typ tak ma...
Według mnie jest to żenujące, żeby samochód za tyle hajsu w taki sposób pracował.


 

Offline Wolf

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł: 4
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GDA
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #27 dnia: 09 - Lutego - 2018 - 08:30:09 »
u mnie z kolei dziś strasznieee przeciągnął na drugim  na pozostałych również temp.na zewnątrz -5 auto wyjeżdża z cieplutkiego garażu po zatrzymaniu na światłach na ułamek skoczyły obroty autko już było ciepłe i działał już system auto/stop skrzynia co prawda 6 i co dziwne wczoraj było - 12 i bez problemu -zrobił mi to już trzeci raz i właśnie przy zakresie -2/-6
wszystko wracało do normy przy ok 80/90" C  zabezpieczenie??
 

Offline Toomasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 151
  • Pomógł: 6
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WS
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #28 dnia: 10 - Lutego - 2018 - 19:46:11 »
Chodzi  o dźwięki po ruszeniu jak jeszcze jest zimna skrzynia ?
 

Offline kucyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 85
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #29 dnia: 12 - Lutego - 2018 - 18:15:16 »
Cytat: nikt
Przy ruszaniu jest cisza. Chodzi o dźwięk przy zwalnianiu kiedy skrzynia zbija biegi w dół i to tylko z 3 na 2 i z 2 na 1, jest taki jakby metaliczny zgrzyt.
Natomiast poziom tego dzwieku jest na tyle niski, że usłyszałem to dopiero po 3 dniach jazdy i z wyłączonym radiem.
Naprawdę trzeba się wsłuchać, żeby to usłyszeć.

W Skodzie Kodiaq mają to samo:
https://www.briskoda.net/forums/topic/435757-noise/
Q3:
http://www.q3ownersclub.co.uk/forum/noise-from-front-end_topic1398.html
A1:
http://www.a1-forum.co.uk/a1forum/viewtopic.php?f=7&t=3626


 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #30 dnia: 18 - Lutego - 2018 - 21:21:41 »
Mam do Was pytanko... czy czasami szarpnie wam skrzynia szczególnie jak zapina 2 bieg? lub jak zrzuca z 3 na 2 i na 1?
Pytam, ponieważ wyjeżdżając z salonu już pojawiły mi sie takie objawy (przebieg 10km)

Nie mam jak porównać do golfa bo tam niby też jest DSG ale charakterystyka jest jednak inna

W innym natomiast mam TIPTRONIC 8 wiec tym bardziej porównanie nie ma sensu :)
 
Podziękował: kucyk

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #31 dnia: 18 - Lutego - 2018 - 22:21:32 »
U mnie nic nie szarpie, ale nie mam doświadczenia - to mój pierwszy automat, więc mogę się nie znać  :P
 

Offline arekp

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 330
  • Pomógł: 52
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #32 dnia: 18 - Lutego - 2018 - 23:58:22 »
U mnie podobnie, nie czuję niepokojącego szarpania ... ale może nie wiem, że powinienem się martwić.
ZF to nie jest, ale wydaje się, że poza softwarem który nie jest idealny, pracuje OK
 

Offline Sleepy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 74
  • Pomógł: 18
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUAA
  • Moc: 240 KM
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #33 dnia: 19 - Lutego - 2018 - 07:36:40 »
U mnie nic nie szarpie, ale nie mam doświadczenia - to mój pierwszy automat, więc mogę się nie znać
Pytanie było o DQ500, a z opisu masz silnik 150 kM - czy tam na pewno jest DQ500?
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #34 dnia: 19 - Lutego - 2018 - 10:02:51 »
Z tego co wiem, to tak.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #35 dnia: 20 - Lutego - 2018 - 21:00:50 »
W tiguanie wszystkie skrzynie DSG są wkładane DQ500 - bez względu na zastosowany silnik
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #36 dnia: 20 - Lutego - 2018 - 21:14:45 »
W tiguanie wszystkie skrzynie DSG są wkładane DQ500 - bez względu na zastosowany silnik
W 1,4 jest DSG 6 biegowe, więc nie jest to DQ500.
 

Offline wojo

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 473
  • Pomógł: 28
  • VW: Tiguan II
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WZ
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #37 dnia: 20 - Lutego - 2018 - 21:30:31 »
W 1,4 jest DSG 6 biegowe, więc nie jest to DQ500.

Racja zapomniałem, że jest 1.4 :) przy tym silniku jest DQ250
 

Offline tomekhxc

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 1
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #38 dnia: 06 - Marca - 2018 - 08:12:17 »
Żadne zamieszanie, dajesz sprzedawcy nr vin i ma ogarnąć ;) No chyba że oszczędza na programach to wtedy problem :P
 

Offline Zwierzu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #39 dnia: 06 - Marca - 2018 - 15:47:56 »
On ogarnął tylko ja się spierałem.
Do skrzyni też mi poleca olej ATF, a ja już nic z tego nie rozumiem.
Myślałem, że do DSG nie leje się ATF, no chyba, że w moim nie siedzi DSG?
 

Offline squadak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #40 dnia: 10 - Kwietnia - 2018 - 15:05:22 »
Ja bardzo jestem niezadowolony z tej skrzyni, chrobotanie to słyszę od początku, a szarpanie i stuki taki dziwne metaliczno-chrobotyczne :P to przy biegach w dół,
Łatwo wywołać ten efekt- wjazd na górke, zatrzymać się i dodać lekko gaz i odjąć i ponownie. Dodatkowo parkuje w podziemnym garażu i słuchać to bardzo.
 

Offline tiguan220

  •  -baned-
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #41 dnia: 10 - Kwietnia - 2018 - 15:59:41 »
Mam to samo. Ale żeby było śmiesznie trzeszczenie pojawia się co kilka dni na jakiś czas i potem znika, a chrobotanie takie metaliczne to jest cały czas od początku.
Na szczęście słysze to tylko do 3 biegu.
 

Offline JohnDoe

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 23
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #42 dnia: 10 - Kwietnia - 2018 - 16:04:06 »
Własnie się zastanawiałem czy to tylko przypadłość w moim Tiguanie, ale po komentarzach widzę, że 'tak po prostu jest'. Też denerwuje mnie ten dźwięk przy zmianie z 1 na 2, albo 2 na 1. Jakby jakieś tam luzy były. Na gwarancje pewnie nawet nie ma co tego zgłaszać.
 

Offline topic75

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SZ
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #43 dnia: 10 - Kwietnia - 2018 - 18:24:38 »
Jest problem który też występuje u mnie. Poruszany temat na zagranicznych forach.
 

Offline kalex

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 33
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #44 dnia: 20 - Kwietnia - 2018 - 22:34:20 »
U mnie też skrzynia wydaje odgłosy.  Ale chciałem opisać inny ( w sumie 'fakap') problem , chyba z oprogramowaniem.

Jedziemy sobie i chcemy zredukować łopatkami, przykładowo zbijam dwa do dołu , silnik wchodzi (też przykładowo) na 3500 rpm , wciskam gaz w podłogę i jak się zapomnę i docisnę do kick downa to skrzynia zbija sama jeszcze o jeden niżej , obrotomierz wskakuje na "czerwone"(zwalniam) i jest wielkie zdziwienie podczas wyprzedzania.  Oprogramowanie nie powinno pozwolić redukować jak mamy już krańcowy zakres obrotów użytecznych, a chcemy przyspieszać.  Muszę sprawdzić czy też tak będzie na wymuszonym "manualu" drążkiem biegów.
 

Offline kucyk

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 85
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #45 dnia: 20 - Kwietnia - 2018 - 22:58:16 »
@kalex
drążkiem jest tak samo, to jest debilne, musisz nauczyć się wciskać pedał do podłogi ale na tyle lekko żeby nie przeskoczyć tej końcowej pozycji/klika po którym pedał wpada w podłogę :)


 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #46 dnia: 22 - Kwietnia - 2018 - 22:15:06 »
Przekroczenie czujnika kickdown oznacza, że auto udostępni maksymalne przyśpieszenie. Kierowca dociskając do oporu pewnie chce tego samego;)

Nie wiem co was tak dziwi, skrzynia zrzuca bieg tak aby obroty silnika dawały maksymalną moc a przełożenie było jak najlepsze dla osiągnięcia wspomnianego maksymalnego przyspieszenia. Nie wiem czemu kolega kalex zwalnia po takim zrzucie.

Przez 6 lat jeżdżenia autami z DSG nie miałem nigdy powodu aby zrzucać bieg łopatkami przy wyprzedzaniu - wystarczało odpowiednie operowanie pedałem przyśpieszenia.

Jeśli interesuje was płynne wyprzedzanie (bez użycia maksymalnych osiągów auta) bez wycia to nie należy przekraczać tego czujnika. U mnie trzeba się odrobinę postarać, żeby to zrobić - opór jest wyraźny. Przy odrobinie praktyki można wyprzedzać bez redukcji lub ograniczyć ją do akceptowalnej przez kierowcę. Tutaj może pomóc wybór trybów - proponuje przetestować na autostradzie. W Sport tylko niewielkie przesunięcie pedału przyspieszenia powoduje redukcję często nawet o 2 biegi. To same naciśnięcie pedału (lub postęp w jego naciskaniu) może spowodować zrzucenie o 1 lub przyspieszanie na aktualnym biegu (różnie w trybach Normal,Comfort i Eco ).

Mam do Was pytanko... czy czasami szarpnie wam skrzynia szczególnie jak zapina 2 bieg? lub jak zrzuca z 3 na 2 i na 1?
Pytam, ponieważ wyjeżdżając z salonu już pojawiły mi sie takie objawy (przebieg 10km)
Moja szarpnie przy redukcjach w dół ale zdarza się jej to rzadziej niż mi z wykorzystaniem manuala. Zwykle jak jeżdzę bardziej dynamicznie (tj.hamowanie i przyśpieszenie z niskich prędkości). Przy normalnej jeździe to nie występuje. Tak samo jak przy zmianie w górę.

 

Offline kalex

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 33
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #47 dnia: 23 - Kwietnia - 2018 - 06:32:55 »
Nie wiem co was tak dziwi, skrzynia zrzuca bieg tak aby obroty silnika dawały maksymalną moc a przełożenie było jak najlepsze dla osiągnięcia wspomnianego maksymalnego przyspieszenia. Nie wiem czemu kolega kalex zwalnia po takim zrzucie.

Coś Kolega ne zrozumiał.  Jaki jest sens redukowania przy 4000 obr/min ?  A tak robi ta skrzynia.
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #48 dnia: 23 - Kwietnia - 2018 - 12:17:54 »
Chyba jednak dobrze zrozumiałem. Nawet przekroczenie obrotów (do pewnego momentu) w których silnik ma maksymalną moc, w wypadku niższego biegu daje lepsze przyśpieszenie. Więc serio nie wiem czemu się dziwisz. Skrzynia działa dokładnie tak jak powinna. Do tego dochodzi jeszcze przełożenie.

Do obejrzenia materiał tutaj. Najważniejszy fragment (warto obejrzeć cały materiał) to ten do którego linkuję.
https://youtu.be/c-78UDQ2Xeg?t=344

Zatem mimo spadku momentu obrotowego silnika (przy zwiększaniu obrotów) moment nadwyżkowy na niższym biegu (dzięki przełożeniu) jest wyższy od maksymalnego momentu nadwyżkowego na wyższym biegu. Więc większośc silników, aby maksymalnie przyśpieszać kręci się prawie na maksa (często ciut mniej na każdym biegu).

Jak trochę pojeździsz to się nauczysz tak operować gazem, żeby auto przyspieszało znośnie i bez wycia (ceną są ciut gorsze osiągi) i bez dodatkowych redukcji. Przy odrobinie praktyki ten sam efekt co łopatkami można osiągnąć odpowiednio operując gazem. Mówię tu tylko o standardowym wyprzedzaniu.

EDIT: usunąłem komentarz o obrotach, bo mi sie pomerdało, że masz ten sam silnik co ja.
 

Offline kalex

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 33
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: DSG - modele, serwis, awaryjność i porady
« Odpowiedź #49 dnia: 23 - Kwietnia - 2018 - 12:45:24 »
6500 w dieslu   :thumbup:   Kolega się jednak zastanowi chwilę.
 

Tagi wątku: