Autor Wątek: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?  (Przeczytany 35067 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« dnia: 31 - Marca - 2016 - 22:49:17 »
No i stało się - pompowtrysk nr 1 podziękował za współpracę.
Zaczęło się chyba kilka miesięcy temu - sporadycznie (raz na miesiąc albo rzadziej) zapalała się kontrolka ESP, wibracje i telepanie budą to chyba też sprawka tego elementu  >:(
Ostatnio ESP zapala się praktycznie zawsze po kilku kilometrach jazdy (czasem nawet po kilkuset metrach), zdarza się że po zapaleniu się kontrolki silnik chodzi jakby na 3 cylindrach, nie ma mocy i trzęsie nim strasznie.
Na postoju przy dodawaniu gazu od 1500 do 2500 obr./min. trzęsie dość wyraźnie nadwoziem.
Oczywiście podłączyłem VAGa i w grupie 13 korekty 0,31  0,02  -0,52  0,12, w 018  0000 a po dodaniu i puszczeniu gazu 4444 ale 023 przy 3000 obr./min na pierwszym cylindrze 110 - 127 , reszta tak mniej więcej w okolicach 50 ale potrafi spaść nawet poniżej 20.
Podgiąłem blaszki na konektorach i niewiele to zmieniło - wprawdzie nie zdarzyło się żeby na 3 cylindrach chodził ale mocy nie ma i chyba pali sporo.
Przy porannym odpalaniu szara chmura (już od dawna tak jest) a tak normalnie nie dymi jakoś strasznie.
Zastosowałem Liqui Moly diesel spullung - wlałem go do nowego filtra paliwa i odpaliłem - póki ciągnął zawartość filtra było dużo lepiej ale później dalej tak samo.
Rozumiem że do wymiany mam pompowtryskiwacz na pierwszym cylindrze  >:(
Czy wymieniać jeden padnięty czy od razu wszystkie?
Jak jeden to rozumiem że  raczej używka ale wszystkie 4 to używane czy regenerować?
Czy regeneracja to przywrócenie tym elementom stanu w jakim opuściły fabrykę i da rady to pojeździć tyle ile element fabrycznie nowy?
Czy w związku z planowanym (chyba w dalszej przyszłości) podniesieniem mocy może lepiej zamontować wszystkie od 130 konnej wersji? Czy to będzie poprawnie jeździło bez korekty oprogramowania?
Zależy mi przede wszystkim na porządnej naprawie po której pojeżdżę dłuższy czas a nie na doraźnym oddaleniu problemu.
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #1 dnia: 01 - Kwietnia - 2016 - 07:30:03 »
A sprawdzałeś wiązkę przewodów ?

Wysłane z mojego LG-D280 przy użyciu Tapatalka

 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #2 dnia: 01 - Kwietnia - 2016 - 12:06:37 »
Zrób logi stat i dyn 013 018 023.  Dyn 013 i 023. Najlepiej na zimnym i na ciepłym.  Co było też robione? Oringi wymieniane były?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #3 dnia: 01 - Kwietnia - 2016 - 12:58:49 »
Przy tak kwaśnym temacie najrozsądniej chyba będzie komplet używek z rozbitka z małym przebiegiem ,a jak w przyszłości ma być więcej kucy to od razu w jednych kosztach z mocniejszej wersji .
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #4 dnia: 01 - Kwietnia - 2016 - 14:33:24 »
Gumki ani nic przy aparaurze paliwowej nie było robione odkąd sharan jest u mnie.
logi:
018 statycznyhttp://vaglog.pl/log_256567.html
023 dynamicznyhttp://vaglog.pl/log_256568.html
013 dynamicznyhttp://vaglog.pl/log_256564.html
023 statycznyhttp://vaglog.pl/log_256565.html
013 statycznyhttp://vaglog.pl/log_256566.html
Wszystkie zrobione na ciepłym silniku - na zimnym może jutro rano się uda zrobić.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #5 dnia: 01 - Kwietnia - 2016 - 18:18:38 »
Tak ta pierwsza ma nieco bipy podniesione za to chyba 3 tez nie jest rewelacyjna pod kątem korekcji. Poprawa wtyczek i kablówki nie ma tu nic do rzeczy. Przerwa na wtyczce pompki to odnotowane błędu i nie ma nic wspólnego z wartościami w blokach. Jakie masz objawy/problemy z autem?
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #6 dnia: 01 - Kwietnia - 2016 - 18:30:39 »
Z problemów to chyba wszystkie wymieniłem w pierwszym poście.
Notorycznie zapala się kontrlka ESP, nawet po kilkuset metrach, zimny puszcza szarą chmurkę, mocy wydaje mi się że jest mniej, zużycie paliwa też wzrosło ostatnio a na postoju jak dodaję gazu to od 1500 do 2000 obrotów trzęsie nadwoziem.

red@tapatalk

 

Offline bolotelewidz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 98
  • Pomógł: 5
  • VW: Vento
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: AFT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WP
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #7 dnia: 09 - Kwietnia - 2016 - 09:05:40 »
I jak, udało się zregenerować te wtryski czy na razie cisza w temacie  ::)
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #8 dnia: 09 - Kwietnia - 2016 - 09:15:32 »
Został wymieniony jeden wtryskiwacz, na wszystkich wymienionych uszczelki i wszystko ustawione i auto jeździ jak należy.
Przy okazji człowiek który wykonywał tą naprawę (notabene mechanik z ogromną wiedzą i doświadczeniem) pouczył mnie że nie należy do silników z pompowtryskami lać paliwa typu "verva" (miałem akurat takie paliwo zalane) bo jest za rzadkie i wręcz szkodliwe dla wtryskiwaczy.
Za to stwierdził że oleju 2T do paliwa dla silników PD dolewać wręcz się powinno.
Problem jak najbardziej rozwiązany.

red@tapatalk
 

Offline Szaman

  • clubmen
  • Wiadomości: 553
  • Marka: Seat
  • Model: Alhambra
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #9 dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 09:45:14 »
Dobrze że masz problem z głowy. Dobra też jest informacja z ,,verva,, czasem tankowałem. Ciekawe jak to ma się do innych wzbogaconych paliw na innych stacjach?

Wysłane z mojego LG-D280 przy użyciu Tapatalka

 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #10 dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 10:09:21 »
Przy okazji człowiek który wykonywał tą naprawę (notabene mechanik z ogromną wiedzą i doświadczeniem) pouczył mnie że nie należy do silników z pompowtryskami lać paliwa typu "verva" (miałem akurat takie paliwo zalane) bo jest za rzadkie i wręcz szkodliwe dla wtryskiwaczy.
A możesz bardziej rozwinąć tą myśl? Bo ja słyszałem wręcz przeciwne informacje od firm które zajmują się regeneracją. Twierdza że to przez słabą jakość tańszych paliw gdzie jest za dużo tkz. biokomponentów typu oleje rzepakowe i wiele innych. Zaciekawiło mnie to i pewnie kilka innych osób. Wolę się upewnić i nie wykończyć zbyt szybko pompek w moim aucie. Może faktycznie paliwa typu ,,Verva" są szkodliwe tylko nam zwykłym użytkownikom nikt tego nie mówi.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #11 dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 10:23:24 »
Akurat nie mam żadnego argumentu poza twierdzeniem tego mechanika. Facet ma naprawdę duże doświadczenie i wiedzę, jeśli chodzi o skład chemiczny paliwa to nie potrafi określić co w niej jest nie tak ale twierdzi że dodają do niej benzyny  :)
W rzeczywistości dodatek do zwykłego ON z którego robi się vervę zawiera dużo wyższych frakcji destylacji ropy naftowej, może nie benzynę bo mało się tego dodaje na komorę cysterny ale np. naftę lub coś podobnego.
Nafta ma dużo niższą temperaturę zapłonu jak zwykły ON, przez co pośrednio podnosi liczbę cetanową paliwa, czyści, więc może coś w tym być.
Skład dodatku z którego robi się vervę to ścisła tajemnica Orlena.
Na stronie podają tak: http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/VervaOnPaliwoPremium.aspx
Skąd taki wniosek? W sharanie jest spalinowy dogrzewacz i w spalinach z tego pieca po zatankowaniu vervy czuć naftę - na zwykłym ON tego nie czuć - to moje odczucie.
Kiedyś słyszałem że niektóre silniki po nalaniu vervy wywalają błąd silnika a to dlatego że to paliwo ma właśnie niższą temperaturę zapłonu.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #12 dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 11:12:01 »
Z waszych wypowiedzi płyną zupełnie odmienne zdania .Te niby lepsze paliwo (droższe )ma szybciej zabijać wóz czy te gorsze (tańsze ).Jeśli gość (mechanik ) ma dość dużą wiedzę że" werwa" zabija wtryski wystarczyło zadać mu proste pytanie o ile szybciej zabija (a zacząłby się dopiero zapętlać w wypowiedziach ) Niech poda orientacyjny przebieg lub czas.Podobnie jak ja próbowałem uzyskać odpowiedz o ile wydłuży życie dolewanie oleju do paliwa .Jak na razie to wszystkie tego typu wypowiedzi brzmią jak to by jeździć tylko jak jest pełnia księżyca bo wtedy będzie najlepsza aura dla pracy silnika .Mam wrażenie że wcisnąć kit jest łatwiej niż go później obalić .Z takich wypowiedzi powstają mity które skrzętnie przekazywane są nawet na kolejne pokolenia .Zwykły Kowalski nie wie czy to co tankuje jest dobre czy złe czy skróci czy wydłuży życie silnika (podzespołów )kieruje się ceną myśląc że jak drogie to musi być dobre a często tak nie jest .A to że padła pompka to raczej oczywiste bo tak została skonstruowana by padła .A jakość paliwa może nieznacznie wpływać na czas w którym to nastąpi bo głównym czynnikiem jest precyzja wykonania jak i praca pod dużym ciśnieniem . 

Dodano:  13 - Kwietnia - 2016  -  11:19:19
Jeśli to nie tajemnica to fajnie było by przeczytać ile taka przyjemność zabolała finansowo .Mnie to akurat nie dotyczy bo nie mam PD i nie zamierzam mieć ale jak komuś zachoruje wóz na wtryski to będzie wiedział na ile ma się przygotować .Tego typu informacja może dla niektórych być także jakimś odniesieniem czy jego mechanik nie chce go zbyt mocno skubnąć na kasę
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #13 dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 12:14:00 »
@Gulasz
Pompowtryskiwacze padają z kilku przyczyn - mój akurat zabiła uszkodzona elektryka.
Koszty akurat w moim przypadku były stosunkowo niewielkie - za samą robociznę zapłaciłem 150zł, wtryskiwacz 320zł i uszczelki ok. 100zł (dzięki koledze __ArroW__)



 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #14 dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 12:20:26 »
Koszt zrobienia pompki to przynajmniej dla mnie niecałe 300 zł.  Kompleksowo to co się da czyli od czyszczenia po przyklejanie cewki i wymianę rozpylacza.
Ciekawa opcja jest to stwierdzenie że elektryka zabiła pompkę.  To że paliwo zabija pompki to już nawet nie słucham bo niby wybiórczo zabiło jedna a reszta okej? Dziwne to troszkę.  Każdy ma swój umysł i musi liczyć na własne myślenie.  A słuchać ludzi i tych wywodów to przestałem juz wiele lat temu.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #15 dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 12:38:15 »
Koszt regeneracji pompowtryskiwacza niezależnie od tego czy trzeba wymienić tylko cewkę czy rozpylacz czy wszystko to koszt 500-600zł (600 niby na oryginalnych częściach) u mnie w okolicy, jakby było 300 to bym się pewnie nie zastanawiał tylko robił wszystkie.
Co według Ciebie zabiło ten wtryskiwacz?
Dla mnie ważniejsze jest żeby samochód normalnie jeździł niż rozmyślanie co było dokładnie przyczyną.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #16 dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 16:48:21 »
Nic poza końcówką rozpaczą i przekłada nie ma dostępnego w boschu. W zamiennikach czyli firad bosio itp to tylko sama końcówka. Tak więc nie ma opcji wymiany coś więcej bo kłamią jak z nut. Na orientację boschowskim zestawie taka regeneracja to koszt 400-450 zł ale bosch robi tylko seryjne rozpylacze a nie ma o większej wydajności. 

Co powoduje padnie cie?  A kto to wie i kto to stwierdzi? Poza umyslnym czy nie umyslnym uszkodzeniu.
 

Offline Krzys683

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 21
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: ASZ
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #17 dnia: 20 - Marca - 2017 - 09:58:32 »
Witam ja mam problem typu że też trzesie cała buda juz od 1200 obr/min. Vagiem było sprawdzane i mam takie wartości.
1. -2,14
2. - 0,26
3. - 0,85
4.   2,99 i ten czwarty wogole nie reaguje. I pytanie czy to jest waknięty pompowtrysk czy coś z elektryka. Sharan 1.9 TDI 130 km kod silnika Asz
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #18 dnia: 20 - Marca - 2017 - 10:36:34 »
Według mnie to 1 i 4 potrzebują regeneracji na już.

andrew7800

 

Offline Krzys683

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 21
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: ASZ
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #19 dnia: 20 - Marca - 2017 - 10:41:08 »
A mogą być winne podkładki czy oringi? Bo jak odkręce korek od oleju to wydaje mi się ze jest mocne ciśnienie i słychać że chodzi jak traktor
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #20 dnia: 20 - Marca - 2017 - 10:44:28 »
Tak czy inaczej jak wyjmiesz pompki to wymiana podkładek i oringów to podstawa a do tego gniazda. W przeciwnym razie będziesz miał później problemy.

andrew7800

 

Offline Krzys683

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 21
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: ASZ
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #21 dnia: 20 - Marca - 2017 - 10:49:28 »
Ok dzięki za pomoc
 

Offline Krzys683

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 21
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: ASZ
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #22 dnia: 20 - Marca - 2017 - 11:54:47 »
Właśnie się dowiadywałem ze regeneracja zaczyna się od 50 do 600 w zależności co jest uszkodzone. Wiec teraz nie wiem sam co tu zrobić czy spróbować na początek uszczelnienia czy od razu dac do regeneracji
 

Offline raventes

  • clubmen
  • Wiadomości: 79
  • Pomógł: 6
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: ASZ
  • Napęd: FWD
  • Rej: WOS
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #23 dnia: 06 - Sierpnia - 2017 - 22:43:50 »
Z autopsji wiem, że na korekcje pompek ma wpływ też vacum pompa. Często regeneruje się pompki ponieważ po podłączeniu pod komputer korekcje są rozjechane. Tymczasem takie same objawy daje uszkodzona vacum pompa. I żeby nie było, że piszę brednie - piszę na własnym przykładzie :) Zanim więc oddacie pompki do regeneracji sugeruję podmianę vacum na obojętnie jaką, byleby było wiadomo, że jest sprawna w 100%. Jest to opcja jakby nie było sporo tańsza od regeneracji pompek
 

Offline Scrappy

  • clubmen
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł: 21
  • Silnik: 3.0 TDI
  • Moc: 265 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Odp: POMPOWTRYSKI - wymiana czy regeneracja ?
« Odpowiedź #24 dnia: 06 - Sierpnia - 2017 - 23:51:39 »
Nie tylko vacum pompa na to potrafi wplynac.
 

Tagi wątku: