Autor Wątek: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika  (Przeczytany 4025 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bllis

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: T6
  • Model: Transporter
  • Silnik: 2.0 BiTDi
  • Kod: CXEB
  • Moc: 204 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GD
2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« dnia: 20 - Kwietnia - 2025 - 17:50:07 »
Hejka.
Robię remont silnika w T6 2.0 TDI 204 KM [CXEB], DSG z 2018 roku.
Czy ktoś wie jak ustawić walki balansujące?

Serwisowa nie przewiduje demontażu wału.
Wałki z wałem są sprzężone kołami zębatymi wewnątrz silnika.
Będzie trzeba zaślepkę zdemontować potem kupić oryginalną i ciekłym azotem zamontować.
Tylko pytanie jak to ustawić?

Dziękuję za pomoc
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2900
  • Pomógł: 875
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 21 - Kwietnia - 2025 - 11:11:34 »
Wałki z wałem są sprzężone kołami zębatymi wewnątrz silnika.
Demontujesz miske olejową , wczesniej ustawiasz rozrząd na znaki i blokujesz.Następnie demontujesz cały moduł który jest na 6 śrubach.
Jeśli rozbierasz go to potrzebna jest blokada T10255 .
Przy takim zabiegu polecam wykupić dostęp do erwin  vw i po numerze VIN ściągać odpowiednią instrukcję.
Do samego demontażu kół potrzebne są dwie osoby.
Ciężko jest opisać krok po kroku.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Bllis

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: T6
  • Model: Transporter
  • Silnik: 2.0 BiTDi
  • Kod: CXEB
  • Moc: 204 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 30 - Kwietnia - 2025 - 06:58:46 »
Dziękuję za odpowiedź.
U mnie wałki balansujące nie są sprzęgnięte z żadnym modułem, pompa oleju napędzana paskiem.
Wałki są osadzone wewnętrz.
Zastanawiam się czy po ich odkręceniu od strony skrzyni można w łatwy sposób wyjąc.
Ponadto jak powinny być prawidłowo ustawione?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2900
  • Pomógł: 875
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 01 - Maja - 2025 - 21:29:56 »
U mnie wałki balansujące nie są sprzęgnięte z żadnym modułem
Wałki nie są samopas , są w module , obudowie itp....
Podaj nr. VIN to podeślę Ci foto.
Co do nastaw to jak pisałem,  wejdź na erwin vw , po wykupieniu dostępu na godzinę z możliwością druku , szukasz co potrzebujesz i po temacie.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Bllis

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: T6
  • Model: Transporter
  • Silnik: 2.0 BiTDi
  • Kod: CXEB
  • Moc: 204 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 01 - Maja - 2025 - 23:32:19 »
Ok. Dziękuję
Ervin - VW nie przewiduje naprawy dla tego modelu cxeb. Brak informacji o walkach balansujących
WV2ZZX7HZJH035266
 

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 145
  • Pomógł: 39
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 01 - Maja - 2025 - 23:34:54 »
Wałki nie występują jako część zamienna do tego silnika,więc i nie znajdziesz ustawień w instrukcjach.Szkoda kasy na erwin.
To nowsza generacja silnika EA288.Wałki są w bloku silnika ,nie jak poprzedniej generacji w takim module pod wałem.
 
Podziękował: Bllis

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2900
  • Pomógł: 875
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 02 - Maja - 2025 - 08:49:41 »
nie jak poprzedniej generacji w takim module pod wałem.
Racja tu jest  pompa oleju ze zintegrowaną pompą podciśnienia.  Nie na ten silnik patrzyłem. Jeden przed.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: Bllis

Offline Bllis

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: T6
  • Model: Transporter
  • Silnik: 2.0 BiTDi
  • Kod: CXEB
  • Moc: 204 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 03 - Maja - 2025 - 21:09:49 »
Ok
Dziękuję.
Temat ogarnięty.
Wałki ustawione tak samo jak przed szlifem.
 

Offline Bllis

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: T6
  • Model: Transporter
  • Silnik: 2.0 BiTDi
  • Kod: CXEB
  • Moc: 204 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Dzisiaj o 07:02:48 »
Cześć
Pytanie za 100 ok.
Czy ktoś wie lub ma ilustrację punktów masy w silniku 2.0 bitdi cxeb 204km.
U mnie czujniki rzucają błędami.

A Mam tylko jedną masę na prawej poduszce.
A chyba powinny być 3 punkty.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2900
  • Pomógł: 875
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI [CXEB] - remont silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Dzisiaj o 07:17:39 »
Proszę jak na screenie

Gesendet von meinem SM-S921B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: