Autor Wątek: 2.0 TDI [BKD] - silnik długo kręci aby odpalić  (Przeczytany 56 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacobekk

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Touran I 1FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKD
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
2.0 TDI [BKD] - silnik długo kręci aby odpalić
« dnia: 07 - Marca - 2025 - 17:40:35 »
Witam jestem posiadaczem Tourana I 2.0 TDI [BKD] z 2007 roku.
już u poprzedniego właściciela samochód ciężko odpalał (długo kręci) jak już załapie silnik zaczyna się (kołysać)
auto jest po modyfikacjach mapa mocniejsza turbina hybrydowa jednak po zmianie na oryginalną mape samochód dalej słabo kręci
wymieniłem pompę vacum
świece żarowe
uszczelki na pompowtryskach
i dalej borykam się z tym problemem czy ktoś miał podobnie i zna odpowiedź
dodam że były takie sytuacje że po trasie około 60/70km po zaparkowaniu i zgaszeniu silnika nie mogłem już go odpalić auto musiało wrócić na lawecie i zostało odpalone plakiem paliwo raczej się nie cofa bo chyba robiło by po każdym zgaszeniu auta takie numery
raz nawet zgasł mi podczas jazdy i ponownie odpalenie na plaka
ma ktoś jakieś pomysły ?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI [BKD] - silnik długo kręci aby odpalić
« Odpowiedź #1 dnia: 09 - Marca - 2025 - 13:58:38 »
samochód ciężko odpalał (długo kręci)

Jeśli problem występuje na ciepłym silniku to:
1. regeneracja rozrusznika lub wymiana na taki z większą ilością zębów,
2. akumulator z nominalną mocą rozruchu,
3. zmiana mapy podwyższenie dawki startowej

Miałem identycznie w Golfie 5 i w Audi A3 8P. W Golfie 5 zmieniałem dawki startowe a w A3 rozrusznik z jednasto na dwunastozębny, który szybciej kręcił


już u poprzedniego właściciela samochód ciężko odpalał (długo kręci) jak już załapie silnik zaczyna się (kołysać)
raz nawet zgasł mi podczas jazdy i ponownie odpalenie na plaka
To już inna para kaloszy, jeśli na zimnym po dłuższym postoju to problem w zasilaniu paliwem, zapowietrzanie układu.
 

Offline Jacobekk

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Touran I 1FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKD
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI [BKD] - silnik długo kręci aby odpalić
« Odpowiedź #2 dnia: 10 - Marca - 2025 - 17:21:17 »
Zapomniałem dopisać akumulator jest nowy większy i rozrusznik po regeneracji
zaczynam się zastanawiać czy mogły by to być szklanki ?
trochę sie pocą przewody w układzie paliwowym czy przez to może się zapowietrzyć układ ?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI [BKD] - silnik długo kręci aby odpalić
« Odpowiedź #3 dnia: 11 - Marca - 2025 - 22:39:05 »
trochę sie pocą przewody w układzie paliwowym czy przez to może się zapowietrzyć układ ?
Oczywiście, skoro ropa wylatuje to tym bardziej powietrze wlatuje
 

Tagi wątku: