Autor Wątek: 1.5 TSI - wskazania parametrów rzeczywistych OPF/GPF  (Przeczytany 203 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
1.5 TSI - wskazania parametrów rzeczywistych OPF/GPF
« dnia: 08 - Listopada - 2024 - 08:33:19 »
Pozwolę sobie na zaprezentowanie dokonanych pomiarów wartości w czasie rzeczywistym. Widać, że wskazania wartości różnią się od wartości w DPF w TDI np. zawartość wody. Jeśli ktoś chciałby objaśnić niektóre parametry to zapraszam do dyskusji.

- temperatura EGT podczas jazdy ze stałą prędkością 80 km/h z załączonym ACT - 525,4 st. C
- temperatura EGT podczas jazdy ze stałą prędkością 80 km/h - 555,1 st. C
- temperatura EGT podczas jazdy ze stałą prędkością 100 km/h - 611,6 st. st. C
- temperatura EGT podczas jazdy ze stałą prędkością 140 km/h - 809,7 st. C (niestety na pomiary przy większej prędkości nie pozwoliły warunki drogowe)
- temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych - 522,4 st. C
- filtr cząstek stałych, wartość maksymalnego nagromadzenia popiołu - 30g (wartość graniczna, po której OPS należy wymienić?)
- filtr cząstek stałych, wysoki poziom osadzania się sadzy - 10072mg
- filtr cząstek stałych, obliczona masa sadzy - 0g
- filtr cząstek stałych, osiągnięto maksymalne nagromadzenie sadzy - 13446mg
- filtr cząstek stałych, wysoki poziom gromadzenia się wilgoci - 1000g
- filtr cząstek stałych, obliczona zawartość popiołu w oleju - 0,0%
- filtr cząstek stałych, masa wody - 0,0g
- poziom oleju w misce olejowej - 58,340mm (wartość niezwiązana z OPF)
- ciśnienie spalin, wartość czujnik 1 - 1018,8hPa (rpm bieg jałowy)
- filtr cząstek stałych obliczony współczynnik zapełnienia  - 1,0422
- filtr cząstek stałych, obliczony próg zatkania - 3.0000
- filtr cząstek stałych, kilometry od ostatniej regeneracji - 42530966m (42530km, to zastanawiające bo to w zasadzie aktualny przebieg auta, więc prawdopodobnie OPS regeneruje się pasywnie, nigdy nie przechodził aktywnej regeneracji z uwagi na wysoką temperaturę)








 
Podziękował: januszz

Tagi wątku: gpf opf