Autor Wątek: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów  (Przeczytany 7497 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #25 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 09:21:29 »
Nigdy czegoś takiego nie miałem w żadnej skrzyni, żeby po jeździe w M skrzynia wyuczyła się tego w D  :D  to jest niemożliwe
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #26 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 09:28:35 »
Zrobię krótki film, podczas jazdy.
Jak wspomniałem nie jest to trwałe zachowanie.
Zmiany biegów na wyższy odbywają się między 1800 a 2000 obrotów a z redukcją jest niżej. 
A to że na 7 biegu auto potrafi jechać z obrotami 1200 to inna sprawa.
:)
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #27 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 11:18:24 »
Moja DQ500 też zdecydowanie dostosowuje się na jakiś czas do stylu jazdy - dłużej trzyma niskie lub wysokie obroty itp.
Można uznać to za marketing, ale VW też to tak opisuje w niektórych miejscach np. "analyse your driving style" https://www.volkswagen.com.au/en/technology/engines/dsg-transmission.html
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #28 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 12:19:46 »
Nigdy czegoś takiego nie miałem w żadnej skrzyni, żeby po jeździe w M skrzynia wyuczyła się tego w D  :D  to jest niemożliwe
Mitsubishi miało w swojej automatycznej skrzyni Invecs II taki tryb uczenia się stylu jazdy.

The second version of INVECS was a radical development, based on Porsche's Tiptronic technology. As with Porsche's version it allowed for either a fully-automatic mode, or a clutchless manual mode if the driver wished to control the up- and down-shift points. It also offered the same Adaptive Shift Control software which monitored and "learned" the driver's habits over time and adjusted the smoothness or aggression of the gearshifts to suit their driving style.[6] It was first implemented in the new Mitsubishi FTO in 1994
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #29 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 12:24:41 »
Z tego artykułu nie wynika, że po przejściu z M na tryb D, skrzynia zapamiętuje styl jazdy z trybu M.
To że skrzynia dostosowuje się do użytkownika to co innego, jak ktoś jeździ dynamicznie to skrzynia zmienia inaczej i inaczej jak ktoś jeździ delikatnie.
W mojej DQ381 nigdy nic takiego nie miało miejsca, we wcześniejszych DQ250 i 500 też nie, może jestem mało spostrzegawczy.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #30 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 12:33:45 »
nie wynika, że po przejściu z M na tryb D, skrzynia zapamiętuje styl jazdy z trybu M
Zgadza się. Nie miałem tego na myśli. Miało by to sens, ale za mało jeżdżę w trybie M by mieć zdanie na ten temat. Używam manetki przy kierownicy w trybach D i S, ale to co innego.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #31 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 12:36:31 »
Ja z 2-3 razy w ramach testowania a może bardziej zabawy jeździłem po 20-30 km w trybie M i po przejściu na D nie było żadnego efektu zapamiętania stylu jazdy z M
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #32 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 12:44:36 »
nie wynika, że po przejściu z M na tryb D, skrzynia zapamiętuje styl jazdy z trybu M
Zgadza się. Nie miałem tego na myśli. Miało by to sens, ale za mało jeżdżę w trybie M by mieć zdanie na ten temat. Używam manetki przy kierownicy w trybach D i S, ale to co innego.
Ja w trybie D manetkami zmieniałem bied na niższy bardzo często przez około rok, potem około 6 miesięcy jeździłem głównie w S, ostatecznie skończyło się na tuningu skrzyni, tamte zabiegi nic nie dawały, w D auto cały czas zmieniało biegi i trzymało je na skrajnie niskich obry
 
Podziękował: doggie

Offline grzesio764

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 38
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: RWD
  • Rej: WGS
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #33 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 17:29:11 »
Ok. Rozumiem, że jeżdżąc na M, nic się złego nie stanie jedynie na plus. Dzięki Panowie.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #34 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 20:04:07 »
w D auto cały czas zmieniało biegi i trzymało je na skrajnie niskich obry
Programy są bardzo różne...
Najgorszy jaki doświadczyłem był w DQ381 w połączeniu z 2.0 TSI z końca 2018 rocznika (wczesne WLTP). Jeździłem tym większość czasu na "S", bo np. lag przy ruszaniu na "D" był makabryczny. Zrobiłem kilkadziesiąt tys. km, więc nie tak, że mi się coś gdzieś wydawało.
Dla porównania, mój obecny Tig rusza dużo sprawniej na "E" niż tamten na "D".
Potrzeba i korzyści z tuningu różnią się znacząco w zależności od tego co się nam akurat trafiło od VAG...
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #35 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 20:11:40 »
Ja laga nie miałem nigdy, czy to przy ruszaniu czy depniecie na gaz, reakcja skrzyni była natychmiastowa, ale trzymanie 1200 obrotów i jazda na 7 przy 70 na godzinę to był dramat
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #36 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 21:09:23 »
Najgorszy jaki doświadczyłem był w DQ381 w połączeniu z 2.0 TSI z końca 2018 rocznika (wczesne WLTP).
Ciągle jest dramat w 2.0 TSI, użytkownicy VZ 310 HP robiąc program na ponad 400hp muszą wymieniać TCU DSG na taki z przed 2019 i robić jej program, bo powyżej jest zablokowany i nie da się jeździć na seryjnym TCU
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #37 dnia: 27 - Listopada - 2024 - 21:37:15 »
Ja laga nie miałem nigdy, czy to przy ruszaniu czy depniecie na gaz, reakcja skrzyni była natychmiastowa
W TDI bardzo pomaga też zmienna geometria - niestety brak w (niemal każdym) TSI! :(
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1341
  • Pomógł: 127
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #38 dnia: 28 - Listopada - 2024 - 08:11:56 »
ale trzymanie 1200 obrotów i jazda na 7 przy 70 na godzinę to był dramat
No niestety tak teraz mam i zdarzają się takie predkości oborotwe w Arteonie 2.0 tsi
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. (skradziony)
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline SHII

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 27
  • VW: Sharan II FL
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFMA
  • Moc: 184 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #39 dnia: 28 - Listopada - 2024 - 09:09:55 »
Polecam szczerze przeprogramować skrzynie, można też rozszerzyć modyfikacje o czułość reakcji na naciśnięcie gazu, po takich zabiegach auto zachowuje się jakby miało znacznie więcej mocy
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #40 dnia: 28 - Listopada - 2024 - 11:03:46 »
Nie wszystkie da się już przeprogramować bo w zależności od modelu TCU po 2020/21 jest zablokowane.
 

Offline Jarek z B

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf Sportsvan
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #41 dnia: 05 - Czerwca - 2025 - 18:04:19 »
Hej, na przyszły tydzień umówiłem się wstępnie z fachowcem na taką usługę w Sportsvanie 1.5 TSI 150 KM z 2020 roku (65 tys. nalotu).
Faktycznie teraz miesza biegami bardzo nisko.

Pytanie co o tym sądzicie i czy macie już jakie doświadczenie dotyczące optymalnej wysokości obrotów do zmiany biegu na wyższy?
Jak tylko to zrobię podam Wam więcej szczegółów i moją nową mapę.

Nie planuje zwiększania mocy bo dla mnie 150 KM w trybie sport już wymiata:)

Pozdrawiam z Bydzi.
 

Offline mard

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Arteon FL
  • Model: Shooting Brake
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 320 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WA
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #42 dnia: 24 - Czerwca - 2025 - 22:28:01 »
Czy są gdzieś dostępne informacje, które modele i od którego roku mają zablokowane TCU?
Np. w moim przypadku to Arteon R SB z 2022 z DQ500

Ewentualnie czy ktoś wie jak wygląda downgrade sterownika na podatny na modyfikacje? Czy to tylko soft czy raczej zmiana osprzętu wchodzi w grę? No i najważniejsze: jakie jest ryzyko uceglenia czegoś?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: TUNING DSG - czyli normalizacja pracy skrzyni biegów
« Odpowiedź #43 dnia: 24 - Czerwca - 2025 - 23:15:01 »
Miłośnicy Cupry Formentor VZ z DQ381-7A i VZ5 z DQ500-7A twierdzą, że od 2022 roku jedynie wymiana sterownika TCU sprzed 2022 roku czyli na modyfikowalny. Ktoś tam się chwalił podobno nie wiem czy Compsport czy TP-Performance, że wyjmują, lutują itp... ale koszt powyżej 10000 zł
 
Podziękował: mard

Tagi wątku: