Autor Wątek: WYCIERACZKA TYŁ - przestała działać  (Przeczytany 215 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mjd993

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZSL
WYCIERACZKA TYŁ - przestała działać
« dnia: 06 - Marca - 2024 - 18:31:16 »
Szanowni forumowicze

VW Golf VI Variant, 1.6 TDI z 2012r.
Mam problem z tylną wycieraczka - sprawa wygląda tak, że jakiś czas temu, coś jej odbiło i zaczęła się sama włączać, za każdym razem gdy przekręcałem kluczyk na zapłon.
Wykonała kilka obrotów i się wyłączała. Kilka dni temu przestała całkowicie działać i w aucie zaczęło śmierdzieć spalenizną.
Po małym śledztwie okazało się, że smród idzie z klapy bagażnika.
Rozebrałem ją i sprawdziłem jak wygląda silnik tylnej wycieraczki, kostka i przewody. Nie rozbierałem całego auta, więc przegląd kabli zakończyłem w „przeplotce” między klapą a budą auta i z moich oględzin, wszystko wyglądało okey.
Zatem pomyślałem, że spalił się silniczek i zamówiłem sprawną używkę.
Po podpięciu jej, wycieraczka dalej ani drgnie. Z pozyskanych informacji, dowiedziałem się, że winna tej sytuacji może być manetka od wycieraczek.
W związku z powyższym, chciałbym was zapytać, czy taki scenariusz jest prawdopodobny?
A jeżeli tak, czy w.w manetki, występowały w różnych wersjach ?
Czy jest tylko jedna, która będzie pasowała do każdego modelu „szóstki”

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: WYCIERACZKA TYŁ - przestała działać
« Odpowiedź #1 dnia: 21 - Marca - 2024 - 12:12:30 »
Cytat: Mjd993
Kilka dni temu przestała całkowicie działać i w aucie zaczęło śmierdzieć spalenizną.
Po małym śledztwie okazało się, że smród idzie z klapy bagażnika.
Według mnie to spalił się silniczek a przyczyn może być kilka: zacierające się "łożysko" wycieraczki, zwarcie z powodu przetartych/przerwanych kabli, wilgoć w silniku i w efekcie zwarcie.

Cytat: Mjd993
Zatem pomyślałem, że spalił się silniczek i zamówiłem sprawną używkę.
Po podpięciu jej, wycieraczka dalej ani drgnie.
Jeśli zatarło się łożysko wycieraczki to spalisz drugi silnik - zdemontuj cały mechanizm wycieraczki i sprawdź ręcznie czy chodzi.
Warto to od razu wyczyścić i nasmarować odpowiednim smarem.

Cytat: Mjd993
Z pozyskanych informacji, dowiedziałem się, że winna tej sytuacji może być manetka od wycieraczek.
Na tym etapie nie sądzę ale to dopiero będzie wiadomo jak sprawdzisz mechanizm czy nie jest zatarty.

Możesz podłączyć sprawny silniczek do wtyczki bez montowania go do mechanizmu i w tym położeniu sprawdzić czy działa - jeśli zadziała, to winny jest mechanizm, jeśli nie zadziała to elektryka.






 

Tagi wątku: