Autor Wątek: 1.4 [CGGA] - pisk (gwizd) z silnika bądź osprzętu po rozgrzaniu  (Przeczytany 195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lukasz55

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.4 16V
  • Kod: CGGA
  • Moc: 80 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
1.4 [CGGA] - pisk (gwizd) z silnika bądź osprzętu po rozgrzaniu
« dnia: 26 - Października - 2023 - 20:09:00 »
Witam wszystkich,

Golf VI 1.4 80 KM [CGGA] z 2011 roku - samochód niedawno kupiony, serwisowany do końca w Volkswagenie, rozrząd wymieniany w serwisie VW 2 lata temu (na rozrządzie obecnie około 14 tysięcy).
Posiadam książkę serwisową pobraną z VW - wszystko udokumentowane, rozrząd był wymieniony kompletny.
Początkowo problemu nie zauważyłem, po przejechaniu około 500 km wystąpił pisk, później ustawał.
Obecnie występuje cały cały czas po osiągnięciu temperatury 90 stopni na wolnych obrotach, zwiększając obroty pisk zanika.
W między czasie założyłem do samochodu instalację gazową, ale problem występował już przed montażem.
Może ktoś spotkał się z podobnym problemem, bo to mój pierwszy VW, więc nie znam bolączek tych silników.

Pisk (gwizd) dalej występuje po ściągnięciu paska z alternatora, czyli dźwięki z alternatora czy sprężarki klimatyzacji zostały wykluczone.
Kilku mechaników weryfikuje pisk jako nieszczelność gdzieś np. kolektor, lewe powietrze itd.

Na poniższym filmiku słychać cykanie wtryskiwaczy gazowych, silnik nie wydaje żadnych metalicznych odgłosów (telefon tak przenosi dźwięk cykania wtrysków z piskiem który słychać).

Poniżej krótki filmik z problemem:
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 [CGGA] - pisk (gwizd) z silnika bądź osprzętu po rozgrzaniu
« Odpowiedź #1 dnia: 27 - Października - 2023 - 23:04:28 »
Ewidentnie jak dla mojego ucha  to odgłos jak by schodziło ciśnienie. Podobny odgłos daje też nieszczelna odma. Najlepiej jest zadymić układ i myśle że nie trzeba będzie długo czekać.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: