Autor Wątek: 2.0 TDI 190 KM - nieprawidłowa praca po naprawie głowicy.  (Przeczytany 1148 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline alfa

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Touran II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
2.0 TDI 190 KM - nieprawidłowa praca po naprawie głowicy.
« dnia: 09 - Grudnia - 2022 - 12:23:57 »
Szanowni Koledzy, Koleżanki
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu pewnej zagadki/problemu z moim Touranem 2.0 TDI 190 KM, DSG z 2018 r.

Trochę historii, jakiś rok temu podczas jazdy sam z siebie, przestawił mi się rozrząd silnik zaczął dosyć głośno pracować, po zaholowaniu do wybranego przeze mnie warsztatu, diagnoza i decyzja wymieniamy kompletna głowice na używana po regeneracji i planowaniu, plus oczywiście rozrząd i wszelkie elementy z tym związane, suma kilkanaście tysięcy zł. Po naprawie i wyjechaniu z warsztatu, niby wszystko ok, tzn. od strony osiągów, to samo przyspieszenie, prędkości, zero dymienia, brak nie równej pracy silnika, za jednym wyjątkiem. Silnik zanim osiągnie prawidłową temperaturę pracy dosyć głośno pracuje, dźwięk jest porównywalny do klepania zaworów, głośnej pracy wtrysków szczególnie na 4 biegu w zakresie pomiędzy 1200 a 1800 rpm. A i po osiągnięciu prawidłowej temp. pracy w mojej ocenie dźwięk nie jest taki jak powinien być. Co dziwne auto ma tzw. zaskoki powiedzmy 1 raz w miesiącu kiedy działa prawidłowo, totalnie nominał, cichuteńko sobie mruczy idealnie płynna zmiana biegów, rzekłbym praca aksamitna tak jak nominalnie na początku. Kilkukrotne wizyty we wspomnianym warsztacie nic nie dały panowie twierdza, że wszystko jest ok, podobnie wizyta w serwisie VW i innym warsztacie. Podpinają pod komp. I stwierdzają wszystko nominalnie. Ale zdecydowanie nie jest, po prostu nie mogę znaleźć mechanika który pochyli się nad problemem i przeanalizuje a nie posłuży się komp.
Co zauważyłem:
- do pracy mam 17 km, rzadko kiedy auto rozgrzeje się do 90 stopni zazwyczaj 80 temperatura oleju osiąga 70-75 stopni i skacze tzn kiedy nie przyspieszam zaczyna spadać o kilka stopni w ciągu 30 sek, na trasie jest ok. na postoju obroty trzyma na poziomie 1200 rpm później spada do około 1000 rpm a powinien do 800. Zaobserwowałem też zwiększone zużycie paliwa około 1 litra więcej.
- w dniach kiedy auto pracuje jak poprzednio, rozgrzewa się do 90 stopni już po około 8 km i to np. przy temp -2 stopnie na zewnątrz, a olej osiąga temp 90 stopni i raczej ją trzyma.
- podobnie jest w dni kiedy jest wilgotno lub deszczowo auto pracuje dużo lepiej.

Dlatego też jak sądzę problemem musi być jakiś banał. Moje myśli krążą wokoło temperatury, termostaty, czujniki, uszkodzone, zawieszone, sterowanie silnikiem nie wiem jak ale raz komputer ma prawidłowe a raz z jakiegoś powodu inne.

Bardzo proszę o pomoc, jestem dość zdesperowany ponieważ żaden serwis/mechanik nie jest mi w stanie pomóc. A wiem, na co mam potwierdzenie (prawidłowa praca w pewne dni), że auto nie pracuje poprawnie pomimo jak twierdza prawidłowych odczytów z komputera. Proszę również o informacje jeżeli miałbym dodać cokolwiek co pomżę w ewentualnej diagnozie.

 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2895
  • Pomógł: 874
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI 190 KM - nieprawidłowa praca po naprawie głowicy.
« Odpowiedź #1 dnia: 23 - Grudnia - 2022 - 17:39:12 »
Trzeba by sprawdzić kompresję, kable od świec, skoro w wilgotnym klimacie działa lepiej może jest gdzieś przerwa . Silnik jak ma walnięty termostat też będzie działał głośniej bo się dogrzewa .  Może być termostat dobry a pompa będzie pandieta  od wspomagania ogrzewania ale raczej tu pojawił by się błąd.   Co do odgłosu to pewnie pomogło by odsłuchanie go poprzez zamieszczanie na YouTube bądź w inny sposób.  Jeśli jest coś specyficznego to ktoś coś podpowie.  Aczkolwiek ciężko jest trafić nie słysząc na żywo.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: alfa

Offline alfa

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Touran II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: 2.0 TDI 190 KM - nieprawidłowa praca po naprawie głowicy.
« Odpowiedź #2 dnia: 05 - Stycznia - 2023 - 07:15:36 »
Witam ponownie

Kontynuując temat, mam takie pytanie. mojego pierwszego wpisu zdarzyło sie, że autko 3 razy pracowało normalnie, ostatnio dzisiaj. Co zauważyłem, jak zwykle jadąc do pracy (mam 16 km) już w połowie drogi temperatura płynu chłodzącego osiągnęła prawidłowa temp 90 stopni przy temp zewnętrznej 6 stopni. Gdzie zazwyczaj po dojeździe do pracy mam temp 80 stopni. Również temp oleju już w połowie drogi osiągnęła temp. 90 stopni gdzie normalnie po dojeździe do pracy mam temp 75 stopni. Nie mam pojęcia czy to ma jakiś związek nie mniej jednak pisze o tym co zauważyłem dzisiaj kiedy silniczek pracował jak to określam normalnie.

Mam jeszcze dodatkowe pytanie czy jest możliwe np podłączenie komputera (laptopa) do samochodu podczas jazdy i zapisywanie parametrów (logów) jazdy do jakiegoś pliku, chodzi mi o to aby np. po takim poprawnym zaskoku samochodu podjechać do serwisu przedstawić pliki i powiedzieć ten zapis z dnia kiedy auto pracowało poprawnie a ten z dnia kiedy nie aby można było porównać co jest nie tak. Jeżeli jest to możliwe to chciałbym prosić o łopatologiczną instrukcje jak to zrobić. Jaki kabel potrzebuje, gdzie go podpiąć, zakładam, że potrzebna jest jakaś aplikacja. Nie mam w zamiarze nic grzebać w ustawieniach chcaiłbym tylko zapisywać parametry.

Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2895
  • Pomógł: 874
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI 190 KM - nieprawidłowa praca po naprawie głowicy.
« Odpowiedź #3 dnia: 05 - Stycznia - 2023 - 10:14:00 »
Możliwe że auto się odpowietrzyło w końcu. Sprawdź stan płynu w zbiorniku.
Takie logi ,zapis  można wykonać za pomocą vcds.  Można kupić klona w dobrej cenie do samodzielnej diagnostyki i kodowań. Ali expres , olx ..... tam na pewno znajdziesz.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: