Autor Wątek: 1.4 MPI [CGGA] - stuki w silniku  (Przeczytany 1434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jackdaniels

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Kod: CGGA
  • Moc: 80 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WGM
1.4 MPI [CGGA] - stuki w silniku
« dnia: 13 - Stycznia - 2023 - 13:12:14 »
Jednym z moich problemów jest trzęsący się silnik i cykliczne stukanie (takie puk, puk, puk i tak w koło).
Załączam link do mojego filmiku na YT


https://youtube.com/@user-bm2eh3eu1g//To nie jest link do filmu//

Proszę o podpowiedzi jak sobie z tym poradzić.

Aha... świece zapłonowe wymienione na dedykowane Beru i cewki wymienione na dedykowane Beru
Brak błędów na OBD a silnik nadal dziwnie stuka i się trzęsie.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 MPI [CGGA] - stuki w silniku
« Odpowiedź #1 dnia: 13 - Stycznia - 2023 - 14:16:02 »
Typowe dla tych silników. 
Sprawdź czy nie ma za dużo syfu w dolocie powietrza - trzeba wyciągnąć filtr. 
Ogólnie to wina tłoków jest - wada fabryczna.
Po wymianie na tłoki Mahle już tak nie stuka.
Jeszcze warto sprawdzić kompresję na cylindrach.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Jackdaniels

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Kod: CGGA
  • Moc: 80 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WGM
Odp: 1.4 MPI [CGGA] - stuki w silniku
« Odpowiedź #2 dnia: 13 - Stycznia - 2023 - 14:31:08 »
1. A co powiecie na to, że się zatrzęsie od czasu do czasu i zafalują obroty?
Wtedy jest też taki dziwny odgłos z tłumika, ale trudno mi go nazwać. Może nagram to przy okazji.
Kolektora ssącego nie zdejmowałem, ale przy wymianie filtra powietrza brak śladów oleju i przepustnica czyściutka.
Może gdzieś łapie lewe powietrze...

2. A nawiasem mówiąc polecicie jakąś darmową aplikację diagnostyczną na Androida do ELM 327 pod OBD?

3. Jaka powinna być wartość przy badaniu kompresji na każdym cylindrze?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 1.4 MPI [CGGA] - stuki w silniku
« Odpowiedź #3 dnia: 13 - Stycznia - 2023 - 15:32:56 »
Między 10 a 15 bar . Minimum 7 a Maksymalna dopuszczalna różnica ciśnień w cylindrach 3 bar.
Najlepiej kupić vcds . Jest stosunkowo tani i dużo nim ogarniesz .




Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: