Autor Wątek: ZAWIESZENIE - wymiana wahaczy przód - oryginał czy zamiennik  (Przeczytany 1073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hesus30

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CYVA
  • Napęd: FWD
  • Rej: WI
ZAWIESZENIE - wymiana wahaczy przód - oryginał czy zamiennik
« dnia: 04 - Maja - 2021 - 08:32:56 »
Golf VII 1.2 86 KM, 2016r.
Stoję właśnie przed wymianą w/w elementów zawieszenia - bo pomimo wymiany amortyzatorów zawieszenie mocno "dudni", zwłaszcza na poprzecznych nierównościach.
Tu mam pytanie: kupić osobno sworznie oraz tuleje, czy brać "gotowca"?
No i czy polecacie jakieś zamienniki czy raczej oryginał z ASO?
 

Offline janusz07

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł: 86
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAWIESZENIE - wymiana wahaczy przód - oryginał czy zamiennik
« Odpowiedź #1 dnia: 05 - Maja - 2021 - 10:38:38 »
Tak zwane zamienniki, to w wielu przypadkach części idące na pierwszy montaż do auta i tylko brak logo producenta auta, odróżnia je od tzw. oryginału. Przy zwykłym modelu auta, zakup czegokolwiek w ASO, to mało mądra rozrzutność i to tak delikatnie mówiąc.

Zainteresuj się może potrzebnym Ci częściami, podaj w temacie nazwy producentów i ceny a z pewnością będziemy mogli pomóc we właściwym wyborze  ;)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAWIESZENIE - wymiana wahaczy przód - oryginał czy zamiennik
« Odpowiedź #2 dnia: 05 - Maja - 2021 - 10:43:21 »
czy brać "gotowca"?
Po co brnąć w koszty, skoro można wymienić same tuleje. To nie Audi z aluminiowym wielowahaczem tylko zwykly McPherson z wahaczem trójkątnym, jak 40 lat temu w Mk1 :)
Lemforder, TRW, Mayle, Febi, SKF, SNR
 

Offline Adus1234

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł: 9
  • VW: Sharan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGB
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: ZAWIESZENIE - wymiana wahaczy przód - oryginał czy zamiennik
« Odpowiedź #3 dnia: 05 - Maja - 2021 - 19:39:48 »
Cześć ja mogę polecić elementy z poliuretanu- jeśli lubisz sztywniejsze zawieszenie i jeszcze pewniejsze prowadzenie. Prostsza wymiana wg mnie.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5599
  • Pomógł: 1015
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAWIESZENIE - wymiana wahaczy przód - oryginał czy zamiennik
« Odpowiedź #4 dnia: 05 - Maja - 2021 - 21:02:52 »
mogę polecić elementy z poliuretanu- jeśli lubisz sztywniejsze zawieszenie i jeszcze pewniejsze prowadzenie.
Mam wątpliwości, czy w 1.2 TSI 86 kuca iść w poliuretan.
 

Offline hesus30

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CYVA
  • Napęd: FWD
  • Rej: WI
Odp: ZAWIESZENIE - wymiana wahaczy przód - oryginał czy zamiennik
« Odpowiedź #5 dnia: 06 - Maja - 2021 - 07:53:00 »
Cześć ja mogę polecić elementy z poliuretanu- jeśli lubisz sztywniejsze zawieszenie i jeszcze pewniejsze prowadzenie.
Mam wątpliwości, czy w 1.2 TSI 86 kuca iść w poliuretan.

Tu sprawa jest prosta, jazda głównie miejska - tak więc zależy mi na komforcie a przez poliuretan nie wiem czy właśnie nie będzie przy okazji dudniło na dziurach - jak mam teraz.
 

Offline src

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 155
  • Pomógł: 71
  • VW: Passat B4
  • Silnik: 2.0 Digifa
  • Kod: 2E
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SRC
Odp: ZAWIESZENIE - wymiana wahaczy przód - oryginał czy zamiennik
« Odpowiedź #6 dnia: 06 - Maja - 2021 - 11:23:14 »
nie wiem czy właśnie nie będzie przy okazji dudniło na dziurach
Będzie, to niestety czysta fizyka.

Konstruktor zawieszenia, w miejscach połączeń, umieścił elementy elastyczne w jednym celu: aby zabezpieczyć te elementy przed przedwczesnym zużyciem i aby poprawić komfort jazdy. Takie postępowanie, widoczne jest głównie w najsłabszych wersjach silnikowych i podyktowane jest dopasowaniem zawieszenia do warunków miejskich, w jakich są takie wersje wykorzystywane.

Mam kilku znajomych, którzy po załażeniu "poliuretanów", dość szybko wracali do fabrycznych części. Osobiście nie polecam, bo można stracić przyjemność z jazdy swoim autem.     
 

Tagi wątku: