VW Passat NMS [A32/A33] (2011-2024)


Volkswagen Passat NMS - model klasy średniej produkowany na rynki Ameryki Północnej, Chin i Korei Południowej.
Użyty termin „NMS” (New Midsize Sedan) oznacza Nowy Sedan Średniej Wielkości i służy jedynie odróżnieniu od modelu europejskiego ale nie jest oficjalnym składnikiem nazwy.

Ponieważ w Stanach Zjednoczonych istnieją diametralnie różne oczekiwania konsumentów, dotyczące użytkowania samochodów i np. obowiązuje ograniczenie prędkości na drogach ekspresowych, Volkswagen zdecydował się na budowę innej wersji Passata na ten rynek. Niższą cenę osiągnięto między innymi dzięki prostszej konstrukcji i łatwiejszej obróbce, co jest szczególnie widoczne z tyłu.

Seria NMS, była budowana zarówno przez amerykańską fabrykę Volkswagen Group of America Chattanooga Operations, jak i chińskiego producenta samochodów SAIC-Volkswagen. Europejskie Passaty B6, Passaty B7 i Passaty B8 były dostępne w Chinach jako VW Magotan równolegle do NMS Passat, Magotan jest produkowany przez FAW-Volkswagen, w przeciwieństwie do Passata (NMS).


1. Generacja A32/A33 (2011–2019)

Passat NMS, oferowany był w Stanach Zjednoczonych od 2011 do 2019 roku. Cena wywoławcza modelu, który jest produkowany w Chattanooga w stanie Tennessee, wyniosła 20 845 dolarów amerykańskich w 2012 roku (około 16 300 euro netto), czyli znacznie mniej niż cena modelu europejskiego, który był dostępny od 24 775 euro (20 819 euro netto).

Gama jednostek napędowych, początkowo obejmowała silniki: 2.0 TDI 140 KM, 2.5 MPI 170 KM z pięcioma cylindrami oraz 3.6 FSI VR6 280 KM. W roku modelowym 2014 silnik 2.5 MPI został zastąpiony przez 1.8 TSI 170 KM, ale o nieco wyższym momencie obrotowym.

2015 rok
Wrzesień: Volkswagen zaprezentował face lifting wersji amerykańskiej. Stylistyka modelu zmieniła się na bardziej europejski wygląd a samo auto przeszło różne modernizacje. W następstwie skandalu związanego z emisją spalin VW silnik wysokoprężny został wycofany z modelu.

W Chinach Passat NMS, produkowany był w fabryce w Nanjing na rynek chiński i południowokoreański od 2011 roku. Zastosowano silniki benzynowe 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI oraz 3.0 MPI VR6. Jednocześnie europejski Passat jest oferowany również w Chinach, gdzie nazywa się Magotan.

2. Generacja (2018–2024)

Pomimo wizualnego podobieństwa, druga generacja: wersja amerykańska zbudowana w Chattanoodze i wersja chińska zbudowana w Nanjing, to dwa zupełnie różne modele. Podczas gdy amerykański Passat w dalszym ciągu opiera się na platformie poprzedniego modelu, chiński Passat wykorzystuje obecnie nowocześniejszą platformę MQB.

2018 rok
Październik: prezentacja drugiej generacji w Chinach.

2019 rok
Styczeń: Volkswagen zaprezentował wersję na rok modelowy 2020. Technicznie Passat różni się tylko nieznacznie od poprzedniego modelu. Jednak wizualnie wszystkie elementy karoserii (oprócz dachu) zostały zmienione. Auto dostępne jest z silnikiem 2.0 TSI 177 KM znanym z poprzedniego modelu.
Zakończenie sprzedaży w Korei Południowej.

2021 rok
Lipiec: Volkswagen wypuszcza model specjalny "Limited Edition". Aby uczcić koniec Passata (oferowanego przez VW od 1973 roku) i produkcji w Stanach Zjednoczonych, Volkswagen zaoferował Edycję Limitowaną z liczbą 1973 egzemplarzy wyprodukowanych w czterech różnych kombinacjach kolorystycznych:
- 423 (Racing Green Metallic): Kod obszaru telefonicznego (423) dla obszaru Chattanooga, Tennessee, gdzie produkowano Passat NMS,
- 411 (Kings Red Metallic): Kod podwozia (411) dla Passata pierwszej generacji,
- 524 (Pure White Clear Coat): Data (24 maja 2011r.) - zakład w Chattanooga rozpoczął produkcję Passata.
- 615 (Platinum Grey Metallic): Liczba generacji wyprodukowanego Passata (6), liczba generacji Passata wyprodukowanego w fabryce w Chattanooga (1) oraz liczba dekad, w których Volkswagen Passat był sprzedawany w Stanach Zjednoczonych (5). Przypadkowo 615 był numerem kierunkowym Chattanooga od 1954 roku do utworzenia 423 w 1995 roku.

Grudzień: zakończenie produkcji w fabryce VW Chattanooga w stanie Tennessee (Stany Zjednoczone).



Dane techniczne:

Silniki benzynowe - Gen.1 (USA)
Silnik Seria Poj. skok. Typ silnika Moc Max. Moment Obr. Kod Okres produkcji Rynek
1.8 TSI EA888 1798 cm³ R4/16V 170 KM 249 Nm/1500 obr/min CPKA
CPRA
2014-2019 USA
2.0 TSI EA888 1984 cm³ R4 177 KM 249 Nm/1500 obr/min DDSA
DDSB
DTDA
2017-2019 USA
2.5 MPI 07K 2480 cm³ R5 170 KM 240 Nm/4250 obr/min CBTA
CBUA
CCCA
2011-2019 USA
3.6 FSI EA390 3595 cm³ VR6 280 KM 350 Nm/2500 obr/min CDVB 2011-2018 USA
Silnik diesla - Gen.1 (USA)
2.0 TDI-CR EA189 1968 cm³ R4 140 KM 320 Nm/1500 obr/min CFFB
CKRA
2012-2014 USA
2.0 TDI-CR EA288 1968 cm³ R4 150 KM 320 Nm/1500 obr/min CVCA
DEKA
2015-2016 USA
Silnik benzynowy - Gen.2 (USA)
2.0 TSI EA888 1984 cm³ R4 177 KM 249 Nm/4250 obr/min DTDA 2019-2021 USA


Wersje wyposażeniowe:

S
SE
SEL
R-Line

Typ nadwozia:
4-drzwiowy sedan

Wymiary Gen.1:
Długość:   4870-4872 mm
Szerokość: 1834-1835 mm
Wysokość:  1484-1485 mm
Roz.Osi:   2803 mm

Wymiary Gen.2:
Długość:   4917 mm
Szerokość: 1834 mm
Wysokość:  1473 mm
Roz.Osi:   2804 mm

Masa własna Gen.1:
1435-1655 kg

Masa własna Gen.2:
1508 kg

Poj. bagażnika:
5xx L

Poj. zbiornika paliwa:
70 L

Skrzynia biegów Gen.1:
6-biegów automat - 1.8 TSI 170 KM / 2.0 TSI 177 KM / 2.5 MPI 170 KM
6-biegów DSG     - 3.6 V6 280 KM / 2.0 TDI 140 KM

Skrzynia biegów Gen.2:
6-biegów automat (Aisin) - 2.0 TSI 177 KM

Rodzaj napędu:
przód

Rozmiar felg:
6.5J x 16 ET44 (stal)
6.5J x 16 ET44 (alu)
7J   x 17 ET43 (alu)
8J   x 18 ET48 (alu)
8J   x 19 ET48 (alu)

Rozmiar opon:
215/60 R16 95T
215/55 R17 94H
235/45 R18 94H
235/40 R19 92H


TABELA ROZSTAWU ŚRUB

Passat NMS Gen1.
Passat NMS 2022 Limited Edition Marks The End Of US Production