VW Kurierwagen [181/182] (1969-1980)


Volkswagen Kurierwagen - pojazd konstrukcyjnie wywodzący się wprost z pamiętającego czasy wojny Kubelwagen’a. To lekki, terenowy wóz o przeznaczeniu wojskowym. Stworzono go w latach 60-tych w oparciu o dostępne w koncernie podzespoły. Wykorzystano m.in. szeroką płytę podłogową modelu Karmann Ghia, chłodzony powietrzem silnik typu bokser Garbusa i tylne zawieszenie ze zwolnicami z dostawczego Transportera. W wersji cywilnej dostępny był od 1971 do 1980 roku, zdobywając popularność tam, gdzie klimat jest łaskawy a drogi nieciekawe, czyli m.in. w Meksyku.

Początkowo produkowany wyłącznie dla Bundeswehry, później także dla władz publicznych, a także dla osób prywatnych. W Meksyku typ 181 produkowany był w latach 1970-1980 jako safari VW.



Dane techniczne:

Silniki Kurierwagen Typ 181/182
Silnik Poj. skok. Typ silnika Moc Moment Obr. Okres produkcji
1500 1473 cm³ benzyna H4 44 KM 102 Nm/2000 obr/min 00/1969-00/1980
1600 1584 cm³ benzyna H4 48 KM 100 Nm/2000 obr/min 00/1969-00/1980


Wersje wyposażeniowe:


Typ nadwozia:
samochód terenowy

Wymiary:
Długość:    3780-3825 mm
Szerokość:  1640 mm
Wysokość:   1620-1880 mm
Roz.Osi:    2400 mm

Masa własna:
995 kg kg

Pojemność bagażnika:
xx L

Poj. zbiornika paliwa:
40 L

Skrzynia biegów:
4-biegi manual

Rodzaj napędu:
tył

Rozmiar opon:
185/80 R15

Rozmiar felg:
R15

TABELA ROZSTAWU ŚRUB