VW Kurierwagen [181/182] (1969-1980)
Volkswagen Kurierwagen - pojazd konstrukcyjnie wywodzący się wprost z pamiętającego czasy wojny Kubelwagen’a. To lekki, terenowy wóz o przeznaczeniu wojskowym. Stworzono go w latach 60-tych w oparciu o dostępne w koncernie podzespoły. Wykorzystano m.in. szeroką płytę podłogową modelu Karmann Ghia, chłodzony powietrzem silnik typu bokser Garbusa i tylne zawieszenie ze zwolnicami z dostawczego Transportera. W wersji cywilnej dostępny był od 1971 do 1980 roku, zdobywając popularność tam, gdzie klimat jest łaskawy a drogi nieciekawe, czyli m.in. w Meksyku.
Początkowo produkowany wyłącznie dla Bundeswehry, później także dla władz publicznych, a także dla osób prywatnych. W Meksyku typ 181 produkowany był w latach 1970-1980 jako safari VW.
Dane techniczne:
Silniki Kurierwagen Typ 181/182 |
Silnik |
Poj. skok. |
Typ silnika |
Moc |
Moment Obr. |
Okres produkcji |
1500 |
1473 cm³ |
benzyna H4 |
44 KM |
102 Nm/2000 obr/min |
00/1969-00/1980 |
1600 |
1584 cm³ |
benzyna H4 |
48 KM |
100 Nm/2000 obr/min |
00/1969-00/1980 |
Wersje wyposażeniowe:
Typ nadwozia:
samochód terenowy
Wymiary:
Długość: 3780-3825 mm
Szerokość: 1640 mm
Wysokość: 1620-1880 mm
Roz.Osi: 2400 mm
Masa własna:
995 kg kg
Pojemność bagażnika:
xx L
Poj. zbiornika paliwa:
40 L
Skrzynia biegów:
4-biegi manual
Rodzaj napędu:
tył
Rozmiar opon:
185/80 R15
Rozmiar felg:
R15
TABELA ROZSTAWU ŚRUB