Regulamin forum

A. Zasady Ogólne:
§ 01. Jeżeli jesteś na forum "Nowy", po przeczytaniu regulaminu przywitaj się w dziale Przywitalnia.

§ 02. Forum VW Club Polska powstało z myślą o ludziach posiadających pasję do motoryzacji a w szczególności do modeli aut marki Volkswagen.

§ 03. Każda dorosła osoba może zarejestrować się i korzystać z Forum.

§ 04. Rejestracja na Forum jest bezpłatna, nie pobieramy opłat za członkostwo w społeczności VW Club Polska.

§ 05. Użytkownik rejestrując się na forum wyraża zgodę na otrzymywanie e-maili wysyłanych przez administracje VW Club Polska

§ 06. Nazwa użytkownika - widoczna na forum nie może być dłuższa niż 15 znaków (dłuższe zostaną skrócone). Nie może zawierać: wulgaryzmów, adresów stron i adresów e-mailowych.

§ 07. Awatar (obrazek w profilu) - jego maksymalny wymiar, to: 100x100 pikseli (wszystkie większe automatycznie zostaną zmniejszone).

§ 08. Sygnatura (podpis w profilu) - może zawierać: zdjęcia, banery, link do tematu z forum lub galerii zdjęć.
         Sygnatura nie może zawierać:  jawnych ani ukrytych linków do stron nie związanych z VW Club Polska
         (W sprawie umieszczenia innych linków w podpisie, proszę o kontakt z administratorem strony)

§ 09. W przypadku chęci zmiany forumowego nicku, proszę o kontakt z Administratorem.

§ 10. Na Forum obowiązują zasady wzajemnego szacunku i dobrego wychowania!

§ 11. Wypowiedzi stanowią własność intelektualną autorów i nie mogą być powielane bez ich zgody poza serwisem.

§ 12. Temat dyskusji powinien być jednoznacznie związany z przeznaczeniem działu w którym się znajduje.

§ 13. Wszelkie spory niezwiązane bezpośrednio z działaniem forum należy rozwiązywać za pomocą: Prywatnych Wiadomości, E-maila lub Telefonu.

§ 14. Każdy użytkownik ma prawo do jednego konta. Wykrycie większej ilości kont jednego użytkownika może skutkować zablokowaniem wszystkich kont użytkownika do czasu wyjaśnienia sytuacji.

§ 15. Zarejestrowany użytkownik forum zobowiązany jest do wykonania czynności wymienionych w upomnieniu lub poleceń określonych przez moderatora np. poprawienie tematu lub jego treści. Administratorzy i moderatorzy mają prawo ingerencji w wiadomości użytkownika w celu upomnienia lub wydania instrukcji.

§ 16. Moderator forum - posiada możliwość usuwania lub przenoszenia wiadomości do działu Poczekalnia, jeżeli stwierdzi, że dana wiadomość obniża ogólny poziom forum lub została napisana w sposób niezrozumiały dla innych (popełnienie licznych błędów ortograficznych lub używanie slangu). Moderator nie ma obowiązku informowania strony zainteresowanej o usunięciu wiadomości lub przeniesieniu wiadomości do innego działu. Możesz sprawdzić, gdzie aktualnie znajdują się twoje wiadomości pod linkiem "Zobacz swoje posty".

§ 17. Każdy Użytkownik ma prawo do usunięcia swojego postu lub całego tematu z Forum. W takiej sytuacji prosimy o kontakt z Administratorem lub Moderatorem.

§ 18. Każdy Użytkownik ma prawo w szczególnych sytuacjach wystąpić z prośbą o usunięcie jego konta z Forum. W takiej sytuacji decyzja należy do Administratorów.

§ 19. Wszelkie pytania do Administratorów i Moderatorów kierujemy poprzez system Prywatne Wiadomości(PW).

§ 20. Regulamin w każdej chwili może zostać zmieniony/zaktualizowany bez podania przyczyny. Każdy Użytkownik zostanie o tym fakcie poinformowany w tym temacie: .

§ 21. Forum jest dla ludzi którzy nie stwarzają problemów lubią dobrą zabawę dla których liczy się pasja i co najważniejsze pomagają sobie nawzajem.

B. Administracja
Na forum istnieje ściśle ustalona hierarchia obowiązków, którą rozdzielają grupy:
Administrator:  zajmuje się zarządzaniem stroną forum i odpowiada za jego sprawne działanie.
Moderator:        ocenia komentarze, oraz inne treści wprowadzane na forum, ma dostęp do edytowania lub usuwania komentarzy/postów, wystawiania ostrzeżeń.
Moderator lokalny: ocenia komentarze, oraz inne treści wprowadzane w dziale, ma dostęp do edytowania lub usuwania komentarzy/postów, nie ma uprawnień do wystawiania ostrzeżeń.

C. Zakazy
Z1. Zamieszczania obraźliwych wypowiedzi, materiałów wulgarnych, pornograficznych* lub jawnie szydzących z: religii, wyznania lub sportu, systemu walki, sztuki walki, zrzeszenia, organizacji, osoby publicznej, osoby prywatnej.
* - materiałów przedstawiających szeroko pojętą pornografię, a w szczególności narządy płciowe i stosunki seksualne

Z2. Zachęcania do stosowania substancji / przedmiotów / praktyk szkodliwych dla zdrowia lub będących niezgodnymi z prawem RP.

Z3. Zamieszczania ofert kupna, bądź wskazywania lokalizacji umożliwiającej zakup środków oraz przedmiotów, których posiadanie lub handel jest zakazany prawem RP

Z4. Świadomego wywoływania obraźliwych dyskusji dotykających pośrednio lub bezpośrednio osoby publiczne / osoby prywatne / organizacje / zrzeszenia / stowarzyszenia / uczucia etyczne bądź religijne członków forum, jak również grożenia, szantażowania, bądź pomawiania członków forum jak i innych osób lub instytucji o postępowanie lub właściwości mogące poniżyć je w opinii publicznej czy też narazić na utratę zaufania.

Z5. Zamieszczania publikacji lub materiałów chronionych prawem autorskim.

Z6. Pisania jednakowych postów lub tematów w różnych działach forum.

Z7. Zamieszczania małych załączników jeden po drugim, wysyłanie kilkunastu odpowiedzi z małymi załącznikami - zamiast wszystko spakować do jednego pliku.

Z8. Pisania postów niezwiązanych z tematem np. głupie pytania, docinki i uśmieszki notoryczne zakładanie nowych tematów.

Z9. Prześladowania, obrażania, używania niecenzuralnych słów względem innych użytkowników forum.

Z10. Pisania slangiem: przestępczym, więziennym, młodzieżowym, internetowym. Popełniania dużej liczby błędów ortograficznych.

Z11. Pisania postów, oraz nazw tematów z użyciem klawisza oznaczonego: CAPS LOCK

Z12. Używania w postach i komunikatorze Shoutbox: koloru czerwonego – wpisy w kolorze czerwonym zamieszczają wyłącznie Administratorzy i Moderatorzy.

Z13. Podawania się za osoby którymi się nie jest. Podawania nieprawdziwych danych w profilu użytkownika.

Z14. Reklamowania swoich usług w działach do tego nie przeznaczonych i bez uprzedniej zgody administracji forum.

Z15. Społecznego moderowania w skład którego wchodzi:
- ocenianie poprawności tytułu tematu, konieczności jego zamknięcia lub nie,
- nic nie wnoszący do treści wątku spam i wyśmiewanie się z mniej doświadczonego autora,
- powielanie tej samej odpowiedzi po kilkanaście razy, tylko po to, żeby się pokazać

Z16. Umieszczanie na forum próśb o udostępnienie nielegalnego: pliku, programu itp.

Z17. Działania na szkodę VW Club Polska, należy rozumieć jako:
- pisemne pomówienie użytkowników VW Club Polska, w zakresie: wyglądu, statusu społecznego, miejsca pracy i zamieszkania, profilu produkcji etc.
- wynoszenie informacji z działów niejawnych poprzez:
- przekazywanie informacji stronom zainteresowanym, a nieupoważnionym do wglądu w takie informacje.
- szpiegowanie poprzez podszywanie się pod nick innej osoby w celu zdobycia w/w informacji
- skłócanie użytkowników poprzez podawanie nieprawdziwych oraz nieudokumentowanych danych na temat użytkowników VW-ClubPolska.pl, jak również tematów w nim zawartych.

Z18. Usuwania Komentarza Administratora/Moderatora - umieszczonego w poście.

Z19. Publicznego komentowania decyzji moderatora przez osobę, której sytuacja dotyczy (w razie niejasności rozmowa powinna toczyć się poprzez PW

Z20. Komentowania decyzji podjętej przez moderatora przez osoby niezwiązane z decyzją.

Z21. Zabrania się umieszczania emblematu Avatara przedstawiającego:
- treść naruszającą prawo Polskie
- treść mogącą urazić uczucia religijne innych osób
- treść przedstawiającą nagość lub erotykę
- treść przedstawiającą brutalność oraz krew
- treść zawierającą wulgaryzmy

D. Podziękowania:
1. Na forum istnieje system oceny użytkownika, który jest widoczny w każdym profilu (Reputacja:X) i oznacza on poziom podziękowań za udzielaną pomoc.
2. Każdy założyciel tematu może w ten sposób podziękować osobie która mu w danym temacie pomogła.   
3. Jeżeli ktoś pomógł rozwiązać Twój problem, możesz mu podziękować i nagrodzić "+" punktem reputacji klikając w aktywny button i dopisać komentarz: za co dajesz + w reputacji ogólnej.
4. W samym temacie możesz podziękować za udzieloną pomoc w konkretnym poście "klikając" na zieloną łapkę

E. Ostrzeżenia:
1. Decyzje członków administracji nie są nieomylne. Od kary można się odwołać do Moderatora, który wystawił ostrzeżenie, bądź Administratora forum.
2. Na forum stosowany jest system ostrzeżeń:
- 1-30%      Rezultat: nie powoduje ograniczeń konta osoby ukaranej.
- 30-60%    Rezultat: Użytkownik zostanie dodany do listy obserwowanych użytkowników.
- 60-90%    Rezultat: Wszystkie wiadomości użytkownika będą moderowane.
- 90-100%  Rezultat: Użytkownik nie będzie mógł pisać postów.
- Ban czasowy – blokuje możliwość zalogowania się na konto / pisania postów przez określony czas
- Ban permanentny – blokuje wieczystą możliwość zalogowania się na konto

*Punkty ostrzeżenia redukują się: 1% na 24/h (60% ostrzeżenia widoczne jest przez 60 dni), jednak administrator może wykazać dobrą wolę i zmniejszyć ilość % ostrzeżenia.

F. Postanowienia Końcowe:
1. Regulamin obowiązuje od dnia ukazania się na forum
2. O wszelkich problemach nie ujętych w regulaminie decydujący głos ma administracja forum
3. W razie naruszenia prawa, sprawa zostanie skierowana do odpowiednich organów państwowych

Zgodnie z art. 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną: administracja strony VW Club Polska mieszcząca się pod adresem http://VW-ClubPolska.pl nie odpowiada za wpisy użytkowników a każdy Uczestnik Forum "Volkswagen Club Polska" publikuje swoje komentarze i opinie wyłącznie na własną odpowiedzialność.

Zastosowanie tutaj mają przepisy zamieszczone w Dzienniku Ustaw: Dz.U. rok 2002, nr 144, poz. 1204

Cytuj
Klikając przy rejestracji na pole "Zgadzam Się na te warunki" zaakceptowałeś PEŁEN REGULAMIN FORUM oraz jego postanowienia

Jeżeli nie akceptujesz warunków niniejszego Regulaminu, nie korzystaj z Forum!
Kontakt z administracją: kontakt@vw-clubpolska.pl