Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Passat CC / Odp: Szarpie i faluja obroty na zimnym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MARIUSZPOPEK dnia Wczoraj o 20:48:05 »
Dzięki za info tak zrobię będę pisał na bieżąco co zrobiłem wymieniłem aż w końcu dojdę do jutro sprawdzę sam świece i cewki
2
Passat CC / Odp: Szarpie i faluja obroty na zimnym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gulasz dnia Wczoraj o 20:15:57 »
Nie ty pierwszy i nie ostatni który ma mały problem z autem .Nie masz co się poddawać i dobrze by ręce nie opadały a w twoim wypadku najrozsądniej będzie zakasać rękawy i samemu zdiagnozować co boli twój piękny wóz .Jeśli będziesz miał nie fart to odwiedzisz jeszcze kilku znachorów zrobisz się lżejszy o parę złotych a wóz nadal będzie chory .Warto by zaopatrzyć się w sprzęt do diagnostyki (nie musi być z górnej półki cenowej ) .Dobrze by można nim podejrzeć parametry życiowe a nie tylko sprawdzić błędy jakie zanotował komp i je skasować .Z tego co widać podstawy obsługi sprzętu już masz bo bez problemów zamieściłeś temat .Ze zdiagnozowaniem powinieneś też sobie poradzić ( w razie czego jest forum ) .
Jeśli nie chcesz/nie lubisz samemu dłubać przy aucie to zacznij od wytypowania warsztatu/mechanika w swojej okolicy .Warto popytać znajomych czy nawet pogrzebać w necie by twoje zmagania nie przypominały programu "Usterka ".
Jeśli chodzi o typową podpowiedź co może być przyczyną tego co opisałeś by zaspokoić swoją ciekawość czy naprowadzić jakiegoś mechaniora przy czym ma podłubać to już podpowiadam .
Na początek warto zacząć od sprawdzenia kompresji (szybki i nie drogi temat a może wykluczyć niepotrzebne dalsze dłubanie ,szukanie usterki ( kontrola wzrokowa świec da podpowiedź z pracy silnika) .Jeśli kompresja będzie słaba to wszystko jasne jeśli będzie ok. to warto sprawdzić grzałkę sondy lambda (na zimnym silniku będzie ok.na średnio rozgrzanym będzie telepało/nierówna praca na rozgrzanym będzie ok. dość często komp nie odnotowuje usterki samej grzałki jeśli sonda daje wskazania).Przy instalacji LPG z sądami dzieją się cyrki a kompy głupieją nie wiedząc co się dzieje ze spalinami.Kolejną sprawą jest sprawdzenie wypadania zapłonów (wzrokowa ocena świec może dać podpowiedź lub podpięcie kompa ).Sprawdzenie LPG --- na zimnym silniku odpalenie odbywa się na PB i najczęściej fachowcy od gazu ustawiają że silnik na LPG załącza się po osiągnięciu min 30 stopni ( z opisu usterki silnik na ssaniu chodzi ok.) po osiągnięciu tej temperatury przy uszkodzonym sterowniku LPG silnik może dostawać gaz i Pb dusząc silnik (telepanie ,nierówna praca )po osiągnięciu właściwej temperatury pracy odłącza Pb i wszystko chodzi ok (nie zaszkodzi przy okazji sprawdzić czujnik temperatury ).W celu sprawdzenia w czym może być problem warto odłączyć instalację LPG (pozakręcać ,powypinać wtyczki z wtrysków gazu ) i próbować ożywić wóz by chodził dobrze na PB .
Bym się zbytnio nie rozpisywał to zacznij od tego i daj znać co wyszło .   
3
Passat CC / [Passat CC] Szarpie i faluja obroty na zimnym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MARIUSZPOPEK dnia Wczoraj o 19:05:10 »
Witam. Posiadam od lutego Passata cc 2008 r 2.0 tsi LPG. Od jakiegoś tygodnia po odpaleniu i zejścia obrotów z ssania, silnikiem zaczyna szarpać i faluja obroty - tak samo na benzynie jak i LPG. Auto oddałem do mechanika do sprawdzenia. Stwierdził że jest wszystko ok i wysłał mnie do gazownika celem sprawdzenia szczelności czy nie łapie fałszywego powietrza. Jeżeli będzie wszystko ok to prawdopodobnie separator oleju - tak stwierdził mechanik. Dodam że auto zostało sprawdzone pod względem mechanicznym i jest wszystko ok. Tak więc dzisiaj wymieniłem separator oleju i nadal to samo szarpie faluje jak troszkę pojezdze i silnik jest ciepły działa idealnie. RĘCE MI OPADAJĄ I PROSZĘ O POMOC I JAKIEŚ POMYSŁY

Dodano: Wczoraj o 19:57:02
Zapytam jeszcze gdyby była uszkodzona cewka lub świeca to obiawy były by takie same na zimnym jak i na ciepłym silniku nie pracował by równo

Komentarz moderatora Tekst poprawiono. Proszę używać znaków interpunkcyjnych. Czytanie takiego słowotoku nie sprawia przyjemności.
4
Tiguan II / Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gulasz dnia Wczoraj o 18:20:43 »
słychać głośny jakby strzał z wydechu, zaobserwowałem to kilka dni temu i powtarza się w określonych warunkach tj tylko z 1 na 2 i przy ostrym wcisnieciu gazu (zmiana na czerwonym polu)
Z tej wypowiedzi wynika że autor słyszy strzały przy kręceniu silnika na czerwonym polu .Czy chodzi o obroty do odcinki ?Jak dla mnie raczej tak bo zakres 5 tyś nie jest na czerwonym polu (przykład z golfa ) .A przejażdżki golfami o innej specyfikacji i innych zestrojeniach (GTI ) nie do końca pasują podobnie jak samolot który przy przekroczeniu pewnej prędkości będzie wydawał huk i to nie z wydechu .W tym temacie najbardziej prawdopodobnym objawem występowania tego co słyszy autor jest to co zawarłem w wypowiedzi powyżej .
Naturalnie podobne objawy/dźwięki mogą dawać uszkodzone gniazda zaworów ,uszkodzone zawory (które przez swoją nieszczelność wrzucają do układu wydechowego nie do końca wypaloną mieszankę doprowadzając przy wysokich obrotach do zapłonu już w samym wydechu ) ,nieszczelny układ wydechowy który przekłamuje wyniki sądy przez co silnik pracuje na bardzo bogatej mieszance (przy wysokich obrotach nie może wszystkiego przepalić do końca i dochodzi do detonacji w samym wydechy ) itd. .Jednak można wykluczyć tak drastyczne objawy bo mowa o nowym wozie .   
5
Tiguan II / Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez rk dnia Wczoraj o 16:31:50 »
Czy do odcinki czy nie, nie zmienia faktu, że to co Gulasz opisał to jest mechanizm w jaki tego typu dźwięki powstają. Oprogramowanie silnika może odciąć zapłon/i lub dostarczanie paliwa, żeby ograniczyć obroty albo ew. pomóc w ich szybszym obniżeniu. Pewnie to drugie ma miejsce w G7 w sytuacji która opisujesz, chociaż nigdy tego nie zaobserwowałem (prawie 70 tys. km przebiegu). W T2 też nie. Co nie oznacza, że ich nie ma. Może jeżdżę za spokojnie a jak już butuję to z jakiegoś powodu tego nie słyszę.

Jak @tiguan220 da radę te dźwięki nagrać, będzie można powiedzieć coś więcej. 
6
Tiguan II / Odp: Wideorejestrator
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wojtekw dnia Wczoraj o 15:46:56 »
Sprawdzilem na kamerze, mam z lutego. Skad masz z marca??

Sprawdziłem jeszcze raz i wprowadziłem Cię w błąd.
Mam soft z lutego, przy czym paczka jest z lutego, a sam plik BIN z końca stycznia.
Link do softu, który aktualnie mam wgrany.

Z tego co wyczytałem gdzieś na forum to nie zalecają instalowania softu z innego rejonu, ze względu na możliwe błędne działanie GPS'a - niestety niczego więcej się nie dowiedziałem.
Spróbowałbym po prostu drugi raz wgrać ten soft, jeżeli to nie pomoże to proponuję zareklamować sprzęt. To miał być następny krok po upgradzie, jeżeli kamera będzie nadal się wieszać, w moim przypadku :)
7
Tiguan II / Odp: Wideorejestrator
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wojtek.vw dnia Wczoraj o 15:20:09 »
Sprawdzilem na kamerze, mam z lutego. Skad masz z marca??

Chyba sie za bardzo ucieszylem z tym majem, bo:
Na stronie producenta jest ten lutowy: http://www.dod-tec.com/index.php/download/
a majowy widzialem na stronie australijskiej, ale to nie ten rejon... https://www.dod-tech.com.au/support/downloads/
8
Tiguan II / Odp: Wideorejestrator
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wojtekw dnia Wczoraj o 15:00:32 »
Czy bylbys tak uprzejmy i sprawdzil jaki masz firmware?

Mam soft z marca b. r. i on rozwiązał moje problemy.
Dzięki za informacje o świeżej wersji :)
9
Tiguan II / Odp: Wideorejestrator
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arekp dnia Wczoraj o 14:50:34 »
Arek, kupowales w PL? Musze sobie poczytac o tym ustrojstwie.

Tak, ale wyczyściłem magazyn ;-) Czekam jeszcze na dosłanie kolejnych sztuk. Na priv wysyłam linka do zaufanego sklepu.

Ustrojstwo banalne w działaniu, podpinasz wedle uznania: do zapalniczki lub w bezpieczniki. Z drugiej strony masz kabelek kończący się gniazdem zapalniczki, więc możesz zasilać dowolną kamerkę innego producenta (+ modem GSM dla przykładu).
10
Tiguan II / Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wachu dnia Wczoraj o 14:31:15 »
Przy doprowadzaniu silnika do "odcinki "jak najbardziej mogą występować strzały w wydech .Spowodowane są one tym iż elektronika blokuje możliwość uzyskania większych obrotów poprzez odłączenie iskry lub paliwa .Najczęściej konstruktorzy rozłączają jedno i drugie z poziomu sterowania .Gdy silnik minimalnie zmniejszy swoje obroty automatycznie załącza się wszystko ponownie .Przy tych włączaniach i wyłączaniach część niespalonej mieszanki dostaje się do układu wydechowego a spaliny przy tak wysokich obrotach zapalają to co nie wybuchło w cylindrach .W efekcie występują strzały (pierdnięcia ) w wydechu.Bardzo dobrze widać to w wozach sportowych gdzie oprócz efektów dźwiękowych dochodzą jeszcze wizualne w postaci błysków z wybuchu nieprzepalonego paliwa (przelotowe wydechy ułatwiają odprowadzenie spalin ).
Nie ma co się stresować tego typu efektem bo jest on normalny przy tak wysokich obrotach .
Zaobserwowane strzały zapewne występują także przy zmianie z 2 na 3 ,3 na 4 itd jak i redukcjach  tylko zdecydowanie gorzej jest doprowadzić silnik do odcinki na tych przełożeniach ze względu na prędkości pojazdu grubo ponad 150 km/h tak by obrotomierz utrzymać na czerwonym polu .
Warto unikać tego typu strzałów w wydech bo znajduje się w nim katalizator który jest dość delikatnym elementem mało odpornym na udar i może się najzwyczajniej rozsypać i zacząć grzechotać w układzie wydechowym .   

Kolego przejedź się \Golfem V lub VI lub VII ze skrzynią DSG. Tam te strzały są normalne przy zmianie biegów w okolicach 5tys - nie przy odcince.

nie wiem czy  tiguan220 pisze o tym samym efekcie, ale to normalne w GTI
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10