Autor Wątek: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku  (Przeczytany 4998 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline akon89

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 1
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« dnia: 15 - Grudzień - 2018 - 07:36:31 »
Witam.
Od zawsze miałem diesla.
Przyszły małe mrozy i zauważyłem, ze temperatura silnika krąży między 75st a 85st, trochę mało tym bardziej, że na dworze są mrozy -1st.
Stojąc w korku temperatura silnika jest między 85-90 st C.
Wszystko działa prawidłowo?
 

Offline Scrappy

  • clubmen
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł: 21
  • Silnik: 3.0 TDI
  • Moc: 265 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #1 dnia: 15 - Grudzień - 2018 - 08:37:24 »
Nie jest ok. VW ma trzymać 90 stopni równo.
 

Offline myszazro

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.6 SPI
  • Kod: AUS
  • Moc: 102 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #2 dnia: 15 - Grudzień - 2018 - 11:04:55 »
Zapewne termostat do wymiany
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5889
  • Pomógł: 1346
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #3 dnia: 15 - Grudzień - 2018 - 11:57:29 »
@akon89, takie skoki temperatury na pewno nie są "normalne" ale też nie zawsze prawdziwe. Może przepuszczać termostat ale też może "niedomagać" wskazówkowy wskaźnik temperatury.
Miałem podobną sytuację w moim 1.9 TDI, nawet opisywałem to w którymś z tematów w dziale Sharana.

Zanim weźmiesz się za wymianę termostatu, który odpowiada za takie skoki temperatury, podłącz VAG-a (lub inny program pokazujący temp. silnika) i w czasie jazdy sprawdź temperatury i czy są one zgodne z tymi które widzisz na wskaźniku zegarów.
Jeżeli wskazania będą takie same i temperatura silnika będzie skakać w zależności od obciążenia silnika, to możesz wymienić termostat i płyn chłodniczy na nowy.   
 

Offline akon89

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 1
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #4 dnia: 16 - Grudzień - 2018 - 16:23:47 »
Zapomniałem dodać,że posiadam również golfa 4 z tym samym silnikiem tzn jest to silnik przed modernizacją 101KM. W tym silniku o dziwo temperatura po rozgrzaniu trzyma 90C w trasie waha się pomiędzy 85C-90C.
Może zacznę od wymiany płynu w chłodnicy bo nie mam wiedzy kiedy był wymieniany. Jaki polecacie i ile potrzeba do wymiany
 

Offline myszazro

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.6 SPI
  • Kod: AUS
  • Moc: 102 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #5 dnia: 16 - Grudzień - 2018 - 16:41:27 »
G12 producent jaki tylko chcesz
 

Offline akon89

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 1
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #6 dnia: 17 - Grudzień - 2018 - 00:32:03 »
5litrow wystarczy?
Moze ktos posiada poradnik jak wymienić samemu plyn,czy lepiej oddac do warsztatu.
 

Offline myszazro

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.6 SPI
  • Kod: AUS
  • Moc: 102 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #7 dnia: 17 - Grudzień - 2018 - 08:34:02 »
6 litrów,zależy tylko od twoich chęci,czynność nie jest skąplikowana
 
Podziękował: akon89

Offline akon89

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 1
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #8 dnia: 17 - Grudzień - 2018 - 09:00:42 »
Posiada on korek spustowy przy chłodnicy? Dzięki za info koledzy :) :vwclubpolska:
 

Offline gacmmn

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf V
  • Silnik: 1.6
  • Napęd: FWD
  • Rej: RZ
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #9 dnia: 17 - Grudzień - 2018 - 10:02:14 »
Posiada on korek spustowy przy chłodnicy?
Witam niedawno wymieniałem u siebie płyn
odkręc najpierw korek od wlewu zbiorniczka wyrównawczego podstaw cos pod chłodnice i odkręć kranik który jest na tym dolnym grubym wężu (przynajmniej u mnie tam jest)
Pozdrawiam
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5889
  • Pomógł: 1346
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #10 dnia: 20 - Grudzień - 2018 - 18:43:41 »
Miałem w swoim życiu już paręnaście rożnych Volkswagenów i nie przypominam sobie aby w jakimkolwiek silniku był "kranik spustowy" płynu chłodniczego. Zawsze przy zmianie płynu, luzowało się dolny wąż na wylocie z chłodnicy i w ten sposób pozbywało się starego płynu.

@gacmmn, zzy możesz zrobić zdjęcie tego "kraniku" i pokazać na forum ?
@akon89, czy wymiana termostatu na nowy przy zmianie płynu, to taka trudna operacja że nie chcesz tego zrobić, niejako przy okazji ::)
 
Podziękował: akon89

Offline myszazro

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.6 SPI
  • Kod: AUS
  • Moc: 102 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #11 dnia: 20 - Grudzień - 2018 - 19:41:56 »
Jest kranik
 

Offline akon89

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 1
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: TERMOSTAT - skoki temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku
« Odpowiedź #12 dnia: 23 - Grudzień - 2018 - 11:27:12 »
@pretor, nie jest to trudna operacja i mam własnie w planach wymianę płynu w układzie podczas wymontowania termostatu. Tylko nie byłem pewny,czy VW ma kranik spustowy,ale dzięki za pomoc:) Pojadę na wieś do kuzyna i zrobimy to na kanale bo pod blokiem raczej nie jestem w stanie tego zrobić ;) Dzisiaj byłem rzucić okiem w którym miejscu znajduje się termostat i zastanawiałem się nad sposobem,aby po wyciągnięciu termostatu nie narozlewać płynu-ciasno tam troche-może macie jakieś sposoby? :) :D
 

Tagi wątku: