Autor Wątek: [Passat B5] Wymiana przegubu półosi.  (Przeczytany 4746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 2459
  • Pomocny: 19
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Skąd: OK
Wymiana przegubu półosi.
« dnia: 07 - Listopad - 2014 - 18:28:59 »
[Passat B5] Wymiana przegubu półosi.



 

Offline UCIEK

  • VW Miesiąca
  • Pasjonat
  • Wiadomości: 247
  • Pomocny: 3
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 2.0i
  • Kod: ADY
  • Moc: 115 KM
  • Skąd: WD
Odp: [Passat B5] Wymiana przegubu półosi.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 - Listopad - 2014 - 14:59:44 »
Od siebie mogę dodać jeszcze:
1- Nie kupujemy firmy Maxis to najgorsze dziadostwo  :confused: a zaraz po nim 4Max. (osobiście wolę Spidan, Meyle lub Ruville starczają na dłużej)
2- Te opaski to masakra  :evil: , nie trzymają i potrafią się rozpiąć. W przypadku podanych przeze mnie innych producentów, opaski są lepsze, widoczne na filmie pod koniec co sugerował sam autor filmu.
3- Autor filmu użył za mało smaru. Wcisnął go tylko do środka przegubu, a powinien jeszcze wcisnąć smar między wszystkie kulki. Rozumiem że niektórzy producenci skąpią nieco i dają za mało smaru, dlatego zawsze na półce w waszych garażach powinna stać puszka smaru do przegubów  ;)
Ja kudłaty durnowaty, reperować stare graty.
 

Offline AMZ

  • Nowy
  • Wiadomości: 5
  • Pomocny: 0
  • Auto: Passat B4
  • Moc: 90 KM
  • Skąd: DW
Odp: [Passat B5] Wymiana przegubu półosi.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 - Marzec - 2015 - 19:39:12 »
3- Autor filmu użył za mało smaru. Wcisnął go tylko do środka przegubu, a powinien jeszcze wcisnąć smar między wszystkie kulki.

Czyli tak jest dobrze :) - tyle smaru daje Ruville.

 

Online wesol

  • Gaduła
  • Wiadomości: 1067
  • Pomocny: 16
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: AUY
  • Moc: 205 KM
  • Skąd: ZGL
Odp: [Passat B5] Wymiana przegubu półosi.
« Odpowiedź #3 dnia: 23 - Marzec - 2015 - 20:47:33 »
Dasz za dużo to będzie wychodzić ta manszeta bo opaska nie jest aż tak super mocna by zachować szczelność. Wiem to z autopsji.
Zaleca się dodać odrobinę smaru raz na rok czy dwa. A że masz w pasku B5 śrubkę od czoła to ja wykręcasz i wciskasz do przeguby smar bez problemu. Cala operacja to 5 minut.
 

Offline UCIEK

  • VW Miesiąca
  • Pasjonat
  • Wiadomości: 247
  • Pomocny: 3
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 2.0i
  • Kod: ADY
  • Moc: 115 KM
  • Skąd: WD
Odp: [Passat B5] Wymiana przegubu półosi.
« Odpowiedź #4 dnia: 23 - Marzec - 2015 - 21:09:16 »
Czyli tak jest dobrze :) - tyle smaru daje Ruville.
Bardzo dobrze, dostateczny  :thumbup:
Jak się dobrze zepnie opaskę, żaden smar nie wyłazi.

Ja kudłaty durnowaty, reperować stare graty.
 

Offline AMZ

  • Nowy
  • Wiadomości: 5
  • Pomocny: 0
  • Auto: Passat B4
  • Moc: 90 KM
  • Skąd: DW
Odp: [Passat B5] Wymiana przegubu półosi.
« Odpowiedź #5 dnia: 24 - Marzec - 2015 - 20:26:07 »
Naciąg opaski polecam wykonać takim narzędziem - działa!



Trzeba wprowadzić w odpowiednią dziurkę, zahaczyć o występ w taśmie i przeciągnąć nieco - da to rezultat.
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 2459
  • Pomocny: 19
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Skąd: OK
Odp: [Passat B5] Wymiana przegubu półosi - film, fotki, manual
« Odpowiedź #6 dnia: 22 - Listopad - 2016 - 12:02:30 »
Podzielę się fotkami i relacją z wymiany przedniego przegubu w Passacie B5 2.8 V6 4Motion.

1. Zaczynamy od właściwego zabezpieczenia auta: 2-kliny pod tylne koło (bez różnicy, lewe czy prawe).
2. Luzujemy śruby w kołach.
3. Następnie lewarkiem (u mnie żaba) podnosimy auto i stosujemy dodatkowe zabezpieczenie w postaci metalowej kobyłki.
Ja robię to w ten sposób: podnoszę auto podnośnikiem hydraulicznym typu żaba i podstawiam w pewne miejsce metalową kobyłkę, następnie delikatnie popuszczam podnośnik, tak aby ciężar podnoszonego auta w miarę równo opierał się na kobyłce i podnośniku. Takie zabezpieczenie jest niezbędne aby w pełni bezpiecznie moc robić przy aucie na podnośniku.
4. Odkręcamy koło i mamy dostęp do całej kolumny.

https://c5.staticflickr.com/6/5644/31136799316_e0e9a01b32_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

5. Luzujemy śrubę zaznaczoną na fotce, kluczem nr 18 i maksymalnie skręcamy kołami w prawo.

https://c6.staticflickr.com/6/5833/30365535213_db7d57cc2c_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

6. Odkręcamy śrubę kluczem nr 16, z części dolnego wahacza i próbujemy wybić sworzeń. Mnie niestety ta sztuka się nie udała i poszedłem inną drogą.

https://c3.staticflickr.com/6/5718/30805343090_acc71a815d_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

7. Po nie udanej probie wybicia mocowania dolnego wahacza, odkręciłem śrubę nr 1 kluczem nr 16 i wybiłem dwa przeguby (nr 2) kulowe z górnych wahaczy.

https://c2.staticflickr.com/6/5474/30365534753_b37764c284_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

8. Po rozkręceniu "górnych wahaczy, całą kolumny daje się przekrzywić w prawo i możemy zająć się przegubem.

https://c5.staticflickr.com/6/5820/30805342380_f2b49c80b7_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

9. Widok na rozpięte górne zawieszenie wielowahaczowe.

https://c5.staticflickr.com/6/5778/30805342060_57efe086fc_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

10. Po przechylenie całej kolumny w prawo, przegub bez większych problemów daje się wyciągnąć z piasty koła.

https://c5.staticflickr.com/6/5491/30805341780_87b65d33fe_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

11. Aby ściągnąć przegub z półosi można od tyłu puknąć w niego młotkiem (tak jak na filmie), lub wkręcić maksymalnie ponownie śrubę zabezpieczającą do momentu aż przegub będzie luźny.

https://c1.staticflickr.com/6/5564/30805341520_701f635703_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

12. Po ściągnięciu przegubu i gumy zabezpieczającej należy zaznaczoną część wyczyścić umyć ze smaru i ewentualnych drobinek piasku, ja wykorzystałem do tego celu: szmatkę a później zmywacz do hamulców.

https://c1.staticflickr.com/6/5764/30805341280_aa2b9d8dd1_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

13. Zmywacz do hamulców zastosowany do umycia półosi. Na umycie zużyłem około połowę zawartości, a sam zmywacz kosztował 13 zł.

https://c3.staticflickr.com/6/5334/30805341090_8c5bee6cb6_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

14. Na fotce zaznaczyłem zabezpieczanie, które jeżeli jest zniszczone należy wymienić na nowe które powinno być w zestawie razem z przegubem. U mnie zabezpieczenie było w dobrym stanie i postanowiłem go nie zmieniać.

https://c6.staticflickr.com/6/5816/30365533093_c4c49b26a0_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

15. Na umytą półoś naciągamy delikatnie osłonę gumową. Zakładanie osłony idzie dość opornie i warto użyć do podważania gumy, płaskiego śrubokręta. Warto przy tym uważać aby nie uszkodzić śrubokrętem gumy, bo cała zabawa z wymianą przegubu może być na darmo.

https://c7.staticflickr.com/6/5721/30805340390_6ab2a171eb_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

16. Po naciągnięciu osłony zakładamy do środka podkładkę i plastikową tulejkę które też są w nowym zestawie z przegubem. Bardzo ważne jest prawidłowe ułożenie podkładki i tulejki.

https://c4.staticflickr.com/6/5670/30365532763_490abb44ec_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

17. Do środka nowego przegubu wyciskamy całą zawartość tubki ze smarem do przegubów (jest w komplecie), nie zapominając o wypełnieniu miejsc z kulami.

https://c5.staticflickr.com/6/5499/31136796636_56f55bc0f3_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

18. Nowy przegub należy delikatnie wbić na swoje miejsce, tak aby nie można go było luźno ściągnąć rekami. Ja do wbicia przegubu na półoś wykorzystałem tą sama śrubę co do ściągnięcia przegubu. Wkręciłem ją na około 2 cm i lekko pobijając młotkiem po łbie śruby osadziłem przegub na swoim miejscu.
19. Po tej operacji czeka nas zaciśniecie opasek metalowych na osłonie gumowej (też są w zestawie). Do zaciśnięcia opasek wykorzystałem zwykłe obcęgi, które spełniają tę rolę idealnie.

https://c6.staticflickr.com/6/5508/30365532533_2f652af5fb_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

20. Mimo sporej uwagi nie ustrzegłem się błędów. Na fotce zaznaczone miejsce z pogrubieniem, za które należy przeciągnąć osłonę gumową. Ja nie zauważyłem tego i czeka mnie ponowna dłubanina w tym miejscu. Spróbuje to zrobić z kanału bez ściągania koła i z braku odpowiednich opasek metalowych do zaciśnięcia będę zmuszony do wykorzystania takich na śrubokręt.
21. Po włożeniu przegubu do piasty skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.

https://c1.staticflickr.com/6/5463/30805340800_66c47d23e3_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

Kompletny zestaw przegubu marki Ruville kupiony w lokalnym sklepie za 97 zł.

Mimo wcześniejszych obaw, auto po wymianie przegubu jeździ i nic w kole przy skręcie już nie strzela :D

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 2459
  • Pomocny: 19
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Skąd: OK
Odp: [Passat B5] Wymiana przegubu półosi.
« Odpowiedź #7 dnia: 22 - Listopad - 2016 - 21:31:20 »
Poprawione umiejscowienie gumy  :)
https://c2.staticflickr.com/6/5773/31181985585_b705d7d625_o.jpg
Wymiana przegubu półosi.

Tagi wątku: przegób półoś