Autor Wątek: [Passat B6] 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?  (Przeczytany 7744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzysiek74

  • Amator
  • Wiadomości: 2
  • Auto: Passat B6
  • Silnik: 2,0 TDI
  • Kod: BMP
  • Napęd: FWD
  • Skąd: świętokrzyskie/TSA
2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« dnia: 08 - Listopad - 2015 - 16:27:13 »
Witam :) mam pytanie do osób znających się na rzeczy.
Czy w Passacie B6 z silnikiem BMP z 2005 roku, model 2006 pompa oleju jest napędzana łańcuchem czy kołami zębatymi??
Gdzieś wyczytałem, że ten silnik ma pompę jak 1,9 czyli tą bezproblemową.
Będę wdzięczny za odpowiedzi.


 

Offline wesol

Odp: 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« Odpowiedź #1 dnia: 08 - Listopad - 2015 - 17:44:42 »
powinna miec ta bezproblemowa ale podaj nr vin to ci powiem jaką ma.
 

Offline krzysiek74

  • Amator
  • Wiadomości: 2
  • Auto: Passat B6
  • Silnik: 2,0 TDI
  • Kod: BMP
  • Napęd: FWD
  • Skąd: świętokrzyskie/TSA
Odp: 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« Odpowiedź #2 dnia: 08 - Listopad - 2015 - 18:40:49 »
Bardzo dziękuję za odp. Podaję vin WVWZZZ3CZ6E098995  :))
 

Offline wesol

Odp: 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« Odpowiedź #3 dnia: 08 - Listopad - 2015 - 19:04:06 »
To jest ten mniej nieszczesny naped aczkolwiek nie wolny od wad. nabezpieczniej jest wymienic calosc od starszego 1.9 tdi to wtedy masz pewnosc ze to bedzie hulać na wieki.
 

Offline mario11

  • Amator
  • Wiadomości: 9
  • Auto: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGY
Odp: 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« Odpowiedź #4 dnia: 08 - Listopad - 2015 - 21:18:04 »
Najlepszym rozwiązaniem jest jak wyżej napisane - wymiana na pompę od 1.9 TDI ale wołają za to około 2 tyś. 
Mi w 2.0 TDI PD  [BMP] wiosną padło smarowanie przy wyprzedzaniu. 
Wymieniłem tzw. zabierak napędu pompy i mam spokój na następne 100 tyś. Km.
Zabierak to coś w rodzaju imbusu 6 mm o długości 70 mm, w serwisie kosztuje 20 zł.
Wymieniałem sam.
Demontowałem całą pompę ale bez demontaż też można wymienić ten zabierak.
Koszty jakie poniosłem to zabierak i nowy olej.
Napęd mam zębatkowy (2006r)
Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Offline wesol

Odp: 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« Odpowiedź #5 dnia: 08 - Listopad - 2015 - 22:07:29 »
2 tys pln to na nowej pompie. Kiedys pytalem Bajera o taka operacje to cos kolo tego mi powiedzial ze juz kasowali na warsztacie. Na zywce spokojnie miescimy sie w 200-400 zl. Kiedys ten nieszczesny imbus kosztowal 18 zl. ale sama wymiana tego elementu to raczej nie na 100 tys km. Przerabiaja ludziska na imbus 7 mm. Pamietajmy ze wyrabia sie nie tylko ten "ołówek" a pozaostale elementy tez.
 

Offline mario11

  • Amator
  • Wiadomości: 9
  • Auto: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGY
Odp: 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« Odpowiedź #6 dnia: 08 - Listopad - 2015 - 23:05:21 »
Dlatego demontowałem całą pompę żeby sprawdzić ten drugi luz w gnieździe wałka wyrównawczego. Na oko i organoleptycznie - był niewielki.
Z tej przyczyny wymieniłem tylko zabierak i wszystko śmiga już pół roku. Można przerobić zabierak jak w nowych pompach po 2009 r na 10 cm. lub zrobić  większą średnicę "ołówka". Fachowcy reklamują się na allegro. Decyzja należy do zainteresowanego tym zabiegiem.
Osobiście sugeruję zrobić to zaraz po zakupie samochodu z silnikiem 2.0 TDI PD przed 2009 rokiem, przy wymianie oleju żeby nie było "Zonk" przy wyprzedzaniu tak jak ja miałem. Dobrze że turbina mi nie siadła.
Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Offline radsson

  • Amator
  • Wiadomości: 2
  • Auto: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Odp: 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« Odpowiedź #7 dnia: 07 - Sierpień - 2016 - 19:36:17 »
Witam
Wesol czy mógłbyś sprawdzić jaki jest napęd pompy w moim BMP ?
VIN: WVWZZZ3CZ6E131426
Pozdrawiam
 

Offline Rafał 76

  • Amator
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł: 1
  • Auto: Amarok
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBHA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« Odpowiedź #8 dnia: 05 - Lipiec - 2018 - 15:53:37 »
@mario11
Jeździsz jeszcze tym samochodem na tym imbusie?
 

Offline mario11

  • Amator
  • Wiadomości: 9
  • Auto: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BMP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGY
Odp: 2.0 TDI PD [BMP] - pompa oleju, napęd łańcuchem czy koła zębate?
« Odpowiedź #9 dnia: 12 - Listopad - 2018 - 10:36:57 »
Dawno tu nie zaglądałem.
Cały czas na tym samym. Zrobiłem przeszło 30 tyś.km.  Jeżdżę normalnie i w międzyczasie dorzuciłem jakieś 104Nm do oryginalnych 320Nm. Na razie wszystko działa bez problemowo.
Passat B5 1.9 TDI PD [ATJ] 115 KM
 

Tagi wątku: