Autor Wątek: 2.0 TDI [BKP] - uszczelka pod głowicą?  (Przeczytany 342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krystian H

  • Amator
  • Wiadomości: 1
  • Auto: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GKW
2.0 TDI [BKP] - uszczelka pod głowicą?
« dnia: 10 - Październik - 2018 - 12:17:59 »
Witam.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jest to pierwszy mój post i proszę o wyrozumiałość w razie jakichkolwiek błędów.
Sprawa dotyczy Passata B6 2.0 TDI 16V kod silnika BKP.
W zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego jest gęsta czarna maź. Jest jej dużo, ale tylko na wierzchu.  Mimo to praktycznie cały czas mam komunikat o zbyt niskim poziomie płyny chłodniczego CHECK COOLANT.
Byłem pewny że to UPG. Kupiłem test na zawartość co2.  Test negatywny. Robiony kilka razy. U mechanika także.  Nic. Zero spalin w płynie chłodniczym. Wymieniłem chłodnicę oleju. Olej silnikowy w normie.  Ubywa pół litra między wymianami (8-9 tys).  Dalej to samo gęsta maź w zbiorniku wyrównawczym.
Teraz moje pytanie. Skoro to nie uszczelka głowicy ani chłodnica oleju to co?
Dziękuję bardzo za jakiekolwiek odpowiedzi
Pozdrawiam Krystian

Dodano:  01 - Listopad - 2018  -  17:52:15
Tylu znawców i ani jednej odpowiedzi. Lipa


 

Offline K9Darek

  • Moderator
  • Wiadomości: 483
  • Pomógł: 24
  • Auto: Sharan I FL
  • Model: Family
  • Silnik: 1.8T+LPG
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: JÜL
Odp: 2.0 TDI [BKP] - uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Listopad - 2018 - 10:27:49 »
Była wcześniej wymieniana uszczelka? Czy przy filtrze oleju jest chłodniczka oleju?
Na początek zdemontowałbym i umył zbiorniczek by sprawdzić czy tej mazi przybędzie.

 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2294
  • Pomógł: 67
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: 2.0 TDI [BKP] - uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #2 dnia: 25 - Listopad - 2018 - 17:37:09 »
To że w układzie chłodzenia nie ma spalin wcale nie oznacza że nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą .Uszkodzenie może być pomiędzy kanałem olejowym a kanałem wodnym i to właśnie na uszczelce (nie należy to do rzadkości ).Nie można też wykluczyć pęknięcia bloku czy samej głowicy pomiędzy olejem a płynem chłodzącym .Czy ktoś sprawdził  starą chłodniczkę oleju przed wymianą by potwierdzić lub wykluczyć jej usterkę ?Nawet po wymianie na nową (jeśli była uszkodzona )wypłukanie oleju z całego układu chłodzenia nie jest takie szybkie i proste .A bez sprawdzenia starej nie wiadomo do końca czy obecny olej w układzie chłodzenia jest pozostałością po byłej usterce czy nie została ona nadal wykryta/usunięta . 
 

Tagi wątku: