Autor Wątek: 1.6 TDI CR - rozrząd  (Przeczytany 333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pixel

  • Amator
  • Wiadomości: 4
  • Auto: Golf Sportsvan
  • Silnik: 1,6 TDI CR
  • Kod: CAYC
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
1.6 TDI CR - rozrząd
« dnia: 01 - Październik - 2018 - 12:24:02 »
Witam
Proszę o podpowiedz w temacie wymiany rozrządu w Golf VI silnik 1,6 TDI CR seria EA 189 CAYC LHW
Dostałem informacje iż interwał wymiany rozrządu po VIN to 220 000. Wszędzie zalecają do 180 000.
Zaznaczę że auto od 3-miesięcy w Polsce. Obecny przebieg to 180 000 kupiony z przebiegiem 169 000 .
I teraz pytanie czy robić ten rozrząd czy jeszcze nie trzeba ?

Dodano:  01 - Październik - 2018  -  15:06:00
Ok ASO podaje 210 000


 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3200
  • Pomógł: 140
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: 1.6 TDI CR - rozrząd
« Odpowiedź #1 dnia: 01 - Październik - 2018 - 15:23:42 »
Wszyscy znani mi mechanicy i serwisanci, czy to za ASO VAG-a czy niezależnych warsztatów - sugerują "ciut" wcześniejszą wymianę rozrządu, niż ta którą zaleca producent przy 210 tyś. km.

Rozumiem że w tym konkretnym aucie, będzie to pierwsza wymiana rozrządu i siedzą w nim jeszcze fabryczne części.
Jeżeli znasz osobę od której kupiłeś auto i wiesz że było użytkowane spokojnie, bez ciągania przyczep tylko na autostradach w EU, to wtedy można się pokusić o dociągniecie do fabrycznego terminu wymiany rozrządu. Jeśli nie znasz historii tego auta a np. było użytkowane głównie w mieście, gdzie stało w korkach a silnik prawował przez to w skrajnie niekorzystnych warunkach, to odpowiedź jest tylko jedna - wymień rozrząd dla własnego świętego spokoju. Tym bardziej że następną wymianę rozrządu, zrobi pewnie zupełnie nowy właściciel a było by głupotą jeździć własnym autem na starych częściach a wymienić dopiero jak coś się zacznie dziać lub przed sprzedażą.

   
 

Offline Pixel

  • Amator
  • Wiadomości: 4
  • Auto: Golf Sportsvan
  • Silnik: 1,6 TDI CR
  • Kod: CAYC
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
Odp: 1.6 TDI CR - rozrząd
« Odpowiedź #2 dnia: 02 - Październik - 2018 - 13:16:16 »
Ok dzięki.
Ale powiedzcie mi dlaczego w DE, NL, D, wymiany są po (czy do) 30 000. I tego się trzymają raczej,  a u nas po 15 000. Drogi w moich rejonach i nie tylko nie tragiczne. Materiały eksploatacyjne takie same. Więc o co ?
 

Offline janusz07

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 165
  • Pomógł: 4
  • Auto: Passat B5
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: OK
Odp: 1.6 TDI CR - rozrząd
« Odpowiedź #3 dnia: 02 - Październik - 2018 - 14:01:45 »
Bo tam nikt nie rozbiera silników a by zobaczyć jaki syf zostaje w środku po 30 tyś. km.
Zerknij do tego tematu, co prawda to nie Volkswagen a inna marka ale efekt będzie taki sam w każdym silniku: http://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,5240.0.html

Zdecydowane NIE, dla druciarstwa!
 

Tagi wątku: