Autor Wątek: Sprzęgło - nie można wbić biegu.  (Przeczytany 372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline K9Darek

  • Moderator
  • Wiadomości: 483
  • Pomógł: 24
  • Auto: Sharan I FL
  • Model: Family
  • Silnik: 1.8T+LPG
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: JÜL
Sprzęgło - nie można wbić biegu.
« dnia: 18 - Sierpień - 2018 - 22:39:09 »
Witam.
Problem wygląda następująco: przy wyłączonym silniku można wbić biegi. Przy włączonym(słychać chrobotanie) nie można wbić żadnego biegu.
Czy przyczyną może być sam dwumas czy samo sprzęgło?



 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2294
  • Pomógł: 67
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Sprzęgło - nie można wbić biegu.
« Odpowiedź #1 dnia: 19 - Sierpień - 2018 - 06:50:00 »
Przyczyn objawu jaki opisujesz może być więcej .By wszystko działało poprawnie jest jeszcze łożysko oporowe ,wysprzęglik ,pompa a nawet taki drobiazg jak wałek sprzęgłowy po którym tarcza sprzęgła musi minimalnie mieć możliwość przesuwania się .
Czy jeśli na zgaszonym silniku włączysz bieg i uruchomisz silnik z wciśniętym sprzęgłem czuć że auto pomimo wciśniętego sprzęgła ma chęć jechać ?
Czy po kilkukrotnym energicznym wciśnięciu sprzęgła bieg wchodzi bez problemu/zgrzytu ? 
 

Offline K9Darek

  • Moderator
  • Wiadomości: 483
  • Pomógł: 24
  • Auto: Sharan I FL
  • Model: Family
  • Silnik: 1.8T+LPG
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: JÜL
Odp: Sprzęgło - nie można wbić biegu.
« Odpowiedź #2 dnia: 19 - Sierpień - 2018 - 11:21:03 »
Sprawdzę i dam znać.

Dodano:  19 - Sierpień - 2018  -  14:22:07
Sytuacja się zmieniła.
Teraz przy wyłączonym silniku, nawet po kilkukrotnym wciśnięciu sprzęgła biegi nie wchodzą.
Jedynka i dwójka po kilku próbach weszła ale z głośnym stukiem.

 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2294
  • Pomógł: 67
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Sprzęgło - nie można wbić biegu.
« Odpowiedź #3 dnia: 19 - Sierpień - 2018 - 15:48:08 »
Warto sprawdzić poprawną regulację linek sterujących wybierakiem bo może się okazać że nie jest to problem ze sprzęgłem a ze źle ustawionym mechanizmem do wybierania biegu .Problemu ze skrzynią nawet nie sugeruję bym nie" zajonaszył ".
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3200
  • Pomógł: 140
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: Sprzęgło - nie można wbić biegu.
« Odpowiedź #4 dnia: 19 - Sierpień - 2018 - 18:39:34 »
Czy po zmianie skrzyni biegów w VW zawsze trzeba regulować te linki ?
Pytam, bo wcześniej przed awarią nie było takiej potrzeby.
   
 

Offline K9Darek

  • Moderator
  • Wiadomości: 483
  • Pomógł: 24
  • Auto: Sharan I FL
  • Model: Family
  • Silnik: 1.8T+LPG
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: JÜL
Odp: Sprzęgło - nie można wbić biegu.
« Odpowiedź #5 dnia: 19 - Sierpień - 2018 - 18:43:40 »
Dodam że skrzynia została wymieniona wraz ze sprzegłem. Obie używane, na skrzynię mam gwarancję. Sprzęgło od któregoś z forumowiczów kupiłem- miało być w porządku. Po wymianie biegi wchodziły idealnie, tylko delikatne świszczenie-brzęczenie było słychać. Znikało po wciśnięciu sprzęgła.

 

Offline Jarecki1979

  • Bywalec
  • Wiadomości: 52
  • Pomógł: 4
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AUY
  • Moc: 116 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: BKL
Odp: Sprzęgło - nie można wbić biegu.
« Odpowiedź #6 dnia: 19 - Sierpień - 2018 - 19:15:37 »
To swiszczenie to zapewne łożysko oporowe jeśli cichło po wciśnięciu sprzęgła.
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2294
  • Pomógł: 67
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Sprzęgło - nie można wbić biegu.
« Odpowiedź #7 dnia: 19 - Sierpień - 2018 - 20:27:11 »
Przy zakładaniu używki dość istotną sprawą jest wyczyszczenie /wydmuchanie wszelkich zakamarków sprężyny docisku .A po zamontowaniu sprawdzenie wysokości jak i położenia wszystkich końcówek "słoneczka "(części które naciska łożysko oporowe) .W wypadku jak "słoneczko" nie tworzy równej płaszczyzny dla łożyska oporowego one ulega dość sporym obciążeniom i może w drastycznym tempie dojść do jego uszkodzenia (nawet jak będzie nowe ) .Nie raz przy delikatnym położeniu nogi na sprzęgle przy tego typu usterce odczuwalne jest drganie na pedale a częstotliwość jest zależna od obrotów silnika .Docisk to specyficzna sprężyna i nie można nigdy wykluczyć jej pęknięcia (taki niefart jak sprężyna od zawieszenia która potrafi pęknąć bez ostrzeżenia) da to podobny objaw o jakim wspominasz (dodatkowo przy zapiętej 4 -ce,5-ce będzie miał tendencje do ślizgania się jak przy zmarłej/zużytej tarczy sprzęgła) .A biegi przy tego typu awarii nie będą wchodzić bez zgrzytu nawet po kilkukrotnym szybkim wciśnięciu sprzęgła .
Opisz dokładnie jakie zaobserwowałeś objawy to postaram się dać konkretną podpowiedź co jest w twoim wypadku .
Czy po odpaleniu i delikatnym położeniu nogi na pedale sprzęgła (bez wciskania ) dochodzą dźwięki ,drgania ?
Czy kilkukrotne wciśnięcie daje poprawę z wbiciem biegu ?
Czy na zgaszonym z wciśniętym sprzęgłem biegi wchodzą w miarę przyzwoicie (nie koniecznie wszystkie po kolei )?
Czy tarcza sprzęgła (jej grubość )jest orginalna była obijana nowymi okładzinami ?
Czy mocowania regulacyjne linek są właściwie zamontowane (przy zmianie skrzyni może nie zostało wszystko dobrze poskręcane /zamontowane ?
Czy po wbiciu biegu na zgaszonym i odpaleniu auto próbuje jechać mimo wciśniętego sprzęgła ?
Czy sprzęgło jest dobrze odpowietrzone ?
Czym więcej zaobserwowanych drobiazgów tym łatwiej postawić trafną diagnozę     
 

Tagi wątku: sprzęgło