Autor Wątek: Dogrzewacz/Ogrzewanie Postojowe: Webasto, Eberspächer - info  (Przeczytany 32675 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1736
  • Pomógł: 31
    • S7
  • Auto: Sharan I FL
  • Wersja: BlackVelvet
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: BWM
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #25 dnia: 16 - Styczeń - 2018 - 15:54:41 »
Jak na wyświetlaczu od climatronica masz HE to nawiew jest ustawiony na przednią szybę i to na niej skupione jest dostarczanie ciepła.  Jak wiadomo ciepłe powietrze idzie do góry więc na wysokości podstawy fotela gdzie masz umieszczony czujnik ciepło będzie dopiero po kilkunastu minutach jazdy. Moim zdaniem nagrzanie płynu chłodzącego do temperatury ok. 15-20 stopni powoduje że przy ujemnej temperaturze uruchamiamy silnik o takiej temperaturze jakby to była wiosna :)
Piec D5WZ ma o 40% większą nominalną moc grzewczą od D3WZ więc grzeje na pewno lepiej.
Co do czasu grzania to jestem zdania że optymalne byłoby 30 minut - przy temperaturze w okolicy zera może i 20 minut wystarczy ale przy mrozie to za mało.
Niestety żeby zmienić czas grzania trzeba ingerować w sterownik.

red@tapatalk
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł: 134
    • Dzień dobry K-Koźle
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #26 dnia: 16 - Styczeń - 2018 - 16:57:18 »
W aucie firmowym mam piec 2.2 KW i jest w stanie nagrzać kabinę prawie do stanu wrzenia, więc to nie do końca jest przyczyną słabego grzania.
Gdyby oprócz nadmuchu na szyby można było dołożyć nawiew na nogi, to miałoby to większy sens.
To samo dotyczy mocy nadmuchu, według moich obserwacji - start nadmuchów z najniższej pozycji to największa porażka tych ustawień.
Powinno się dać co najmniej 2-3 stopień mocy, wtedy ciepło rozchodziłoby się po kabinie dużo szybciej i skuteczniej, od tego jak jest to obecnie. 

   
 

Offline red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1736
  • Pomógł: 31
    • S7
  • Auto: Sharan I FL
  • Wersja: BlackVelvet
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: BWM
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #27 dnia: 17 - Styczeń - 2018 - 11:11:44 »
Ja w swoim sharanie zamontowałem sterownik sim ster na początku stycznia.
Wcześniej miałem sterownik radiowy więc cała ingerencja ograniczyła się do wymiany sterownika z radiowego na gsm i dołożenie termostatu cyfrowego.
Za sterownikiem gsm przemawia wygoda użytkowania - pilot od ogrzewania noszę zawsze przy sobie bo bez telefonu rzadko się gdzieś ruszam, pilot ma zwykle naładowaną baterię więc odpada konieczność okresowego sprawdzania stanu baterii w pilocie, montaż termostatu w pełni zautomatyzował pracę ogrzewania postojowego.
Na pewno wadą tego rozwiązania jest konieczność posiadania aktywnej karty sim w urządzeniu - koszt nie jest duży ale trzeba pamiętać o przedłużeniu ważności konta w odpowiednim czasie bo inaczej któregoś mroźnego poranka nie uda nam się odpalić ogrzewania.
Jako że już od kilku lat mam dogrzewacz przerobiony na ogrzewanie postojowe to mogę napisać tylko tyle - polecam każdemu. Zmiana sterownika tylko podniosła walory użytkowe tego urządzenia.
Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe ma też zaletę o której mówi się rzadziej - jako że jest możliwość odpalenia pieca z pilota/ aplikacji to można np. raz w miesiącu w okresie letnim uruchomić piec co pozytywnie wpływa na trwałość samego pieca.

red@tapatalk
 

Offline andrew7800

  • Moderator
  • Wiadomości: 1671
  • Pomógł: 49
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 160 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BKL
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #28 dnia: 17 - Styczeń - 2018 - 11:43:47 »
Co do kosztow karty gsm to faktycznie nie sa duze. Pytałem wczoraj w salonie T- Mobile i uzyskalem odpowiedz ze waznosc konta na rok to jednorazowy koszy 3 zl i do tego 18 groszy za kazdy sms. Jest tez druga opcja bierzemy pakiet nielimitowanych sms za 5 zl miesiecznie i nid liczymy ile razy to ogrzewanie uruchomilismy i czy starczy uzupelnienie na karcie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka



 

Offline Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2290
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #29 dnia: 17 - Styczeń - 2018 - 18:08:58 »
Zżera mnie ciekawość czy nie odpali się takie ogrzewanie postojowe jeśli zdarzy się na tą dodatkową kartę telefon/sms reklamowy .Czy jakiś dowcipniś nie wyczuje i nie zechce mu się bawić w odpalanie " postojówki ".Co w sytuacji jak nie będzie zasięgu na dzwonienie czy wysyłanie sms (metalowy garaż w którym słabo z zasięgiem lub betonowy z dobrym zbrojeniem ).Bo o rozładowanej bateri w telefonie uniemożliwiającej odpalenie takiego ogrzewania to nawet nie wspominam .
Czy rozwiązanie włączania w postaci dodatkowego pilota przy kluczykach nie byłoby prostszym rozwiązaniem (i tak najczęściej auto parkujemy w niewielkiej odległości umożliwiającej taką opcję )
W niektórych przypadkach jest nawet dodatkowy niewykorzystywany przycisk w pilocie od kluczyka (np.otwieranie tylnej klapy w którą nie jest wyposażony pojazd a przycisk jest ) 
 

Offline red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1736
  • Pomógł: 31
    • S7
  • Auto: Sharan I FL
  • Wersja: BlackVelvet
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: BWM
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #30 dnia: 17 - Styczeń - 2018 - 19:37:37 »
@Gulasz osiągnąłeś poziom 254689 w wynajdywaniu problemów tam gdzie ich nie ma  :evilmrgrin:
Oczywiście odpowiem na Twoje pytania:
W temacie telefonu na numer który jest w urządzeniu włączony zostaje na 1 sekundę kanał 1 czyli jak ma większość zostaną na 1 sekundę włączone światła - jeżeli samochód nie będzie wykorzystywany np. do śledzenia agentów obcego wywiadu to nic się nie stanie. Jeżeli na ten numer ktoś będzie nieustannie wydzwaniał to można zablokować funkcję CLIP czyli włączanie kanału 1 na 1 sekundę przy pomocy zmiany ustawień w aplikacji.
Jeżeli na ten numer ktoś wyśle SMSa reklamowego to system go zignoruje - urządzenie przyjmuje tylko określone komendy i wysłanie nawet właściwej komendy z wstawioną gdzieś spacją powoduje odrzucenie jej.
Jak samochód będzie stał w garażu w którym z różnych powodów nie ma zasięgu 2G GSM - naprawdę mało jest takich miejsc - testowałem wszystkie "czarne dziury" w okolicy i tylko w jednym miejscu sterownik nie miał zasięgu - to nie uruchomimy ogrzewania postojowego :D
Wady rozwiązania z pilotem radiowym podałem kilka postów wyżej ale oczywiście każdy może mieć swoje preferencje.
Mi to rozwiązanie bardzo odpowiada a ewentualne wady rekompensuje wygoda użytkowania.
Polecam wszystkim  :vwclubpolska:
 

Offline Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2290
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #31 dnia: 17 - Styczeń - 2018 - 21:26:29 »
Z powyższej wypowiedzi można wywnioskować że takie sterowanie jest super a jeśli nawet nie to i tak jest rewelacyjne bo ma więcej zalet niż wad .Jakich ?
Podobnie jest z bezkluczykowym otwieraniem auta .Nawet są osoby skłonne za nie dopłacić by później kombinować z chowaniem kluczyka w specjalne torebeczki .I też jest super .
Zadałem kilka prostych pytań które mogą wypłynąć podczas użytkowania takiego sterowania .Tym bardziej że ktoś może je zaadoptować do zupełnie innych rzeczy niż ogrzewanie postojowe .A skoro jest taki temat to może warto też wspomnieć jakie są wady takiego sterowania by nie było zdziwienia czy rozczarowania .
 

Offline red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1736
  • Pomógł: 31
    • S7
  • Auto: Sharan I FL
  • Wersja: BlackVelvet
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: BWM
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #32 dnia: 17 - Styczeń - 2018 - 22:40:30 »
Oczywiście zamiast elektroniki do której co niektorzy mają niezbyt entuzjastyczny stosunek można zastosować np. 100 metrów kabla 2x0,5mm i zwykły włącznik a w samochodzie przekaźniki i też tak można włączać ogrzewanie.
Takie rozwiazanie ma spoto zalet bo będzie działało także w bunkrze przeciwatomowym i nawet podczas wybuchu bomby jądrowej. Czy będzie wygodne? Być może prostota konstrukcji będzie dla co niektórych niepodważalną zaletą ale czy o to chodzi? 
Nie bardzo rozumiem jakie wielkie wady ma sterownik który ma za zadanie zwierać 2 obwody a całe sterowanie może odbywać się nawet z bardzo starego modelu telefonu - jedyne wymaganie to możliwość wysyłania SMSów.
Jak już napisałem próba zadzwonienia (po 1 sygnale odrzuca połączenie) na numer ze sterownika powoduje zwarcie na 1 sekundę styków na pierwszym obwodzie. Jest też możliwość wyłączenia tej funkcji i wtedy próba połączenia nie powoduje żadnej reakcji sterownika.
Jeśli chodzi o komendy SMS to sterownik przyjmuje tylko takie komendy jakie ma zaprogramowane - w każdej komendzie musi być kod z nalepki na obudowie urządzenia. Wszystkie innej treści SMSy sąprzez sterownik ignorowane.
Przykładowo ogrzewanie na 20 minut uruchamia się komendą ****#WW# gdzie gwiazdki to kod z nalepki.
Aplikacja Sim Ster tylko zamienia dotknięcia wirtualnych przycisków na ekranie smartfona na zrozumiałe dla urządzenia komendy SMS.
Cóż może zrobić szemrany typek któremu uda się zdobyć numer z urządzenia, kod z nalepki i zainstaluje sobie odpowiednią aplikację? W większości przypadków włączy ogrzewanie postojowe, czasem światła i to wszystko.
No chyba że ktoś użyje tego sterownika do sterowania zamkiem sejfu to być może wtedy...
Porównanie sterowania ogrzewaniem za pomocą smartfona do bezkluczykowego dostępu też moim zdaniem nie trafione.



red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2290
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #33 dnia: 18 - Styczeń - 2018 - 07:36:59 »
Porównanie sterowania ogrzewaniem za pomocą smartfona do bezkluczykowego dostępu też moim zdaniem nie trafione.
Na pierwszy rzut oka może się tak wydawać .Jedno jak i drugie ma uprawniać tylko właściciela a nie do końca tak jest .Jeśli sterowanie będzie użyte do włączania ogrzewania postojowego to ok. Ale jeśli ktoś takiego nie posiada i wpadnie na pomysł by zastosować to rozwiązanie do uruchomienia silnika by zagrzał nam wóz przed ruszeniem (co też można zaliczyć do ogrzewania na postoju )to już bardziej widać podobieństwo .Jedno jak i drugie rozwiązanie posiada dość sporą wadę polegającą na tym że nie tylko właściciel może decydować o włączeniu czy uruchomieniu ( co pokazuje samo życie ).
Wadą jest również to że właściciel jak i pojazd musi znajdować się w zasięgu sygnału umożliwiającego wykonanie połączenia ( a miejsc bez zasięgu jest sporo )
Jedyną zaletą jest to że możemy włączyć ze znacznej odległości ( co w wypadku auta które parkujemy z reguły jak najbliżej lekko mija się z celem )No chyba że ktoś z gór wyjechał nad morze i zapomniał zabrać dziecka z auta to może włączyć mu ogrzewanie by nie zamarzło .Najczęściej nasze auto znajduje się w takiej odległości od nas że zamiast łączyć się przez satelity możemy połączyć się (bezprzewodowo )prostszym sposobem .Wiem że dla niektórych proste rozwiązania są nie do zaakceptowania .Przykładem jest Skandynawia gdzie nadal stosuje się grzanie auta przez podpięcie kabelkiem do gniazdka ( tylko to takie banalnie proste i za bardzo ekologiczne ).Lepiej ogrzewanie postojowe odpalane za pomocą telefonu łączone przez satelity .Brakuje tylko dołożyć katalizator,PDF i koniecznie EGR do tej " postojówki " i będzie ok.
 

Offline red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1736
  • Pomógł: 31
    • S7
  • Auto: Sharan I FL
  • Wersja: BlackVelvet
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: BWM
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #34 dnia: 18 - Styczeń - 2018 - 09:53:54 »
Na pierwszy rzut oka może się tak wydawać .Jedno jak i drugie ma uprawniać tylko właściciela a nie do końca tak jest .Jeśli sterowanie będzie użyte do włączania ogrzewania postojowego to ok. Ale jeśli ktoś takiego nie posiada i wpadnie na pomysł by zastosować to rozwiązanie do uruchomienia silnika by zagrzał nam wóz przed ruszeniem (co też można zaliczyć do ogrzewania na postoju )to już bardziej widać podobieństwo .Jedno jak i drugie rozwiązanie posiada dość sporą wadę polegającą na tym że nie tylko właściciel może decydować o włączeniu czy uruchomieniu ( co pokazuje samo życie ).
Z tego fragmentu wypowiedzi wynika że nie czytałeś tego wątku ale na siłę próbujesz błysnąć.
Wątek dotyczy włączania ogrzewania postojowego - nie silnika ani elektrycznej grzałki - przy pomocy sterownika GSM.
Jako że w Twojej wypowiedzi znalazło się kilka rażących błędów merytorycznych to muszę je wyjaśnić:
- telefonia GSM na terenie jednego kraju nie korzysta z łączności satelitarnej,
- w krajach skandynawskich gdzie zimy są dużo ostrzejsze niż u nas niektóre samochody są wyposażone w specjalne grzałki które ogrzewają ciecz w bloku silnika, bardziej rozbudowane systemy sterują też nawiewami i doładowują akumulatory - do tego są specjalne punkty przyłączeniowe przy miejscach parkingowych. Rozwiązanie to jest o tyle popularne że jest sporo tańsze niż spalinowy piec i do tego zwykle nie obciąża akumulatora pojazdu. Pozostałe samochody mają spalinowe ogrzewanie postojowe. Jeszcze kilka lat temu grzałki były bardzo popularne w naszym kraju wśród właścicieli dostawczych mercedesów (i nie tylko),
- czy w przypadku pieców zasilanych olejem opałowym stosuje się jakieś katalizatory albo filtry DPF? Jaką funkcję miałby pełnić EGR w tym urządzeniu?
Proponuję aby od tego momentu w tym temacie wypowiadały się jedynie osoby które mają, chcą zamontować lub miały w przeszłości sterownik GSM do ogrzewania postojowego.
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł: 134
    • Dzień dobry K-Koźle
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: Dogrzewacz: przeróbka na ogrzewanie postojowe [Sharan, Alhambra, Galaxy]
« Odpowiedź #35 dnia: 03 - Luty - 2018 - 22:10:48 »
Dzisiaj zrobiłem teścik z działania mojego ogrzewania postojowego, w końcu był lekki mrozik i były szyby zaszronione :D



Mam nadzieję że nikogo nie przerazi moja nieogolona gęba :evilmrgrin:

   
 

Tagi wątku: