Autor Wątek: DOGRZEWACZ-OGRZEWANIE POSTOJOWE - Eberspächer Hydronic - Sharan, Alhambra, Galaxy  (Przeczytany 51219 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5936
  • Pomógł: 1380
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Dogrzewacz/Ogrzewanie postojowe: Eberspächer Hydronic

Dogrzewacz/Ogrzewanie Postojowe - Różnice
Aby wyjaśnić czasami mylne choć potocznie stosowane nazewnictwo dogrzewaczy i webasto postojowego, podam parę podstawowych informacji:

Ogrzewanie postojowe wodne i powietrzne występuje w wersjach aut z silnikiem benzynowym i dieslowskim w instalacjach 12-24 Voltowych

DOGRZEWACZ: Webasto, Eberspächer

Wielu producentów samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa, montuje w nich dogrzewacze, min. Audi, BMW, Chrysler, Mercedes, Renault, Seat, Skoda, Volkswagen...

Dogrzewacze zamontowane fabrycznie przez producenta w samochodach, dostarczają dodatkowe ciepło dla silnika. Zawsze też uruchamiają się one automatycznie – zależnie od temperatury zewnętrznej otoczenia (poniżej 5-10st Celcjusza).
Dogrzewacze różnią się od kompletnego ogrzewania postojowego tym, że nie można ich uruchomić podczas wyłączonego silnika.

Istnieje możliwość rozbudowania istniejącego już dogrzewacza do pełnego ogrzewania niezależnego. Wymaga to instalacji do układu dogrzewacza: zegara, modułu sterującego oraz pompy wodnej.
Posiadając pełne ogrzewanie postojowe można korzystać z opcji zdalnego sterowania i ogrzać wnętrze pojazdu przed jego uruchomieniem nie wychodząc z domu.
Rozbudowując dogrzewacz - do funkcji pełnego ogrzewania postojowego, posiada on wszystkie parametry oryginalnego niezależnego ogrzewania postojowego. Jedyną różnicą między rozbudowanym dogrzewaczem a niezależnym ogrzewaniem postojowym: jest niższy koszt.

OGRZEWANIE POSTOJOWE POWIETRZNE : Webasto, Eberspächer

• ogrzewanie postojowe pracuje całkowicie niezależnie od silnika i systemu ogrzewania pojazdu,
• uruchamiane jest za pomocą zdalnego sterowania lub zegara cyfrowego w kabinie auta, 
• zasada działania ogrzewania postojowego powietrznego jest bardzo prosta: urządzenie z jednej strony zasysa chłodne powietrze z wnętrza (lub z zewnątrz) pojazdu, podgrzewa je i cieple wdmuchuje do wnętrza kabiny,
• ogrzewanie postojowe powietrzne pracuje niezależnie od silnika, zapewnia ciepłe wnętrze pojazdu jeszcze przed jego uruchomieniem
 
Biorąc pod uwagę bardzo szybkie ogrzewanie i ekonomiczną pracę, ogrzewanie postojowe powietrzne jest szczególnie polecane do samochodów dostawczych, ciężarowych, pojazdów budowlanych, rolniczych, karetek pogotowia, pojazdów kempingowych, przyczep i jachtów itp.

OGRZEWANIE POSTOJOWE WODNE : Webasto, Eberspächer

• ma podwójne zastosowanie - podgrzewa silnik i równocześnie kabinę,
• najczęściej zainstalowane jest w komorze silnika i włączane w układ chłodzenia,
• zasada działania ogrzewania postojowego wodnego: energia cieplna jest odbierana przez wymiennik ciepła pojazdu, a ciepłe powietrze jest
  transportowane do jego wnętrza, jego reszta w układzie chłodzenia podgrzewa silnik,
• znakomicie sprawdza się w samochodach osobowych i vanach, gdzie podwyższa znacznie bezpieczeństwo i komfort podróży,
• polecane w zimnych strefach klimatycznych - do dużych samochodów ciężarowych, autobusów, jak również do samochodów dostawczych, 
• ogrzewanie pracuje niezależnie od silnika, zapewnia ciepłe wnętrze pojazdu jeszcze przed jego uruchomieniem
• zapewnia mniejsze zużycie silnika i jego podzespołów
• ciepłe i przyjemne wnętrze samochodu jeszcze przed jego uruchomieniem
• podgrzany silnik przed jazdą, to mniejsze zużycie paliwa





       
Budowa dogrzewacza - Eberspächer Hydronic i schemat montażu w autach: Sharan, Alhambra, Galaxy

         
Tabliczka znamionowa dogrzewacza D3WZ i piecyka postojowego D5WZ

Plik PDF w Download zawiera: opisy budowy, sposoby naprawy i opis kodów usterek oraz schematy elektryczne, wszystko co potrzebne do obsługi urządzeń:

Urządzenia grzewcze Eberspächer Hydronic - występujące w modelach Sharan/Alhambra z lat 1995-2010
Dogrzewacz
Ogrzewanie postojowe
D3WZD5WZD5Z-FD4W SCD5W SCD5S-F
Lata stosowania1995-20002000-20042004-20101995-20002000-20042004-2010
Napięcie znam.12V12V12V12V12V12V
Zakres pracy10,2-16V10,2-16V10,2-16V10,2-16V10,2-16V10,2-16V
Maks. zużycie paliwa0,4-0,5 l/h0,62-0,69 l/h-0,53 l/h0,62 l/h0,59 l/h
Maks. moc cieplna3000 W5000 W5000 W4300 W5000 W4800 W
Moc elek. pompy wody-16W---15W
Zakres temp. pracy– 40°C
+105°C
– 40°C
+105°C
– 40°C
+105°C
– 40°C
+105°C
– 40°C
+105°C
– 40°C
+125°C
                                 


Dodano:  03 - Grudzień - 2016  -  09:59:59
Filmik poglądowy z działania dogrzewacza w aucie Volkswagen Sharan 1.9 TDI / AFN / 99r.

 
Podziękował: sycylyjczyk, Rumun1979

Tagi wątku: